Június 3-án, kedden 11:00 és 12:00 között Baumgartner Zsolt, a Formula-1-es Jordan csapat újdonsült tesztpilótája válaszolt az Önök kérdéseire. Kérdezze bátran a száguldás szerelmesét, aki a Formula-3000-es Monacói Nagydíjon bravúrosan megszerezte az ötödik helyet!
Szia!
Eloszor is gratulalok, hogy a Jordan tesztpilotaja lettel.
Masodszor pedig azt szeretnem tudni, szerinted optimalis esetben, mikor versenyezhetsz a Forma-1-ben?
(Andras)
Eloszor is gratulalok, hogy a Jordan tesztpilotaja lettel.
Masodszor pedig azt szeretnem tudni, szerinted optimalis esetben, mikor versenyezhetsz a Forma-1-ben?
(Andras)
Üdvözlök minden kedves érdeklődőt, és várom a további kérdéseket!
Optimális esetben két éven belül.
Szia Zsolt,gratulálok a monacoi versenyen elért 5.helyezésedhez
Sok sikert szeretnék neked kívánni a Jordan-ben.
Azt Szeretném megkérdezni hogy ki a példaképedés,hogy
mit szólsz az FTC-DVSC meccs utáni eseményekre?
(Ff)
Nagyon szomorú vagyok, hogy ilyen megtörténhetett, kár, hogy nem a sportra figyelnek inkább oda, és arra, hogy a játékosok nem csak a játékra koncentrálnak. Sajnálom, hogy Tököli Attila emiatt elhagyta a csapatot.
Szia Zsolti!
Először is szeretnék gratulálni az 5. helyedhez, csak igy tovább! Viszont sajnálattal vettem tudomásul hogy a hazai TV társaságok nem értékelték kellő képpen ezt az eredményt és szinte nem is foglalkoztak vele. Szerinted ennek mi lehet az oka? A Hungaroringen idén is kint szoritunk majd érted!
További jó versenyzést és sok sikert az idény hátralévő futamaira.
(B. Attila)
Talán cseheknél nagyobb az összetartás, mert ott élőben közvetítik a versenyt. Remélem, hogy a Hungaroringen jó eredményeket tudok felmutatni.
Szia! Gratulálok a 5. helyezésedhez! Mi a véleményed azokról a személyekről akik bevásárolják magukat a F1-be?
(F.Totti)
Nem elég csak a pénz ahhoz, hogy valaki a Forma-1 résztvevője legyen. A kezdet mindenkinek vagy mindnekiknek valamikor pénzbe került. Élni kell tudni a lehetőséggel.
Hello Zsolti!
Engedd meg, hogy én is gratuláljak a teljesítményedhez. Ideje volt már, hogy egy versenyképes csapathoz kerüljél. Én is azt szeretném tudni, amit mindenki: hány éven belül juthatsz el az F1-be és melyik csapathoz? Melyik pilótának szurkolsz?
Remélem tovább folytatod a pontszerzést és hamarosan a dobogóra is felállhatsz!
(J@ni)
Két év a reális idő, amíg versenyzőként bekerülhetek a Formula-1 pilótái közé.
A Jordan csapatnak szurkolok, hogy minél jobb eredményeket érjenek el. A kedvenceim (Patrese és Mansell) már nem versenyeznek a Formula-1.
Szia Zsolti,mit vársz a jövőbéli teljesítményedtől,és hanyadik helyen szeretnél végezni az f3000-es bajnokságban?
(Csipi)
Az első hatban szeretnék végezni, és fokozatos eredménybeni fejlődést szeretnék mutatni, mint '99-ben az Európa-bajnoki sorozatban, a Formula Renault-ban.
Szevasz Zsoltika.Mi a véleményed az olyan emberekről akik bevásárolják magukat az F1-be mint te is.Apuci és az adófizetők pénzén???Kicsit szálljál le a magas lóról.Mit akarsz te az F1-ben mi? Tehetséged egyenlő a nullával.Vegyél példát Schumaherékről.Ők a tehetségük miatt vannak az F1-ben veled ellentétben.Értelmesebb dolgokra is költhetné a minisztérium a pénzt.
(The Best.)
Mindenkinek megvan a lehetősége arra, hogy saját erejéből versenyezzen, és erre csak azt tudom mondani, hogy be kell ülni az autóba, valamelyik versenysorozatban meg lehet mutatni, hogy mit tudtok. Sokkal inkáb adok a csapatvezetőim véleményére, mint akik csak tv-ben látják a Formula autós versenyeket és nem igazán vannak tisztában azzal, hogy hogy épül fel egy versenyzőnek a pályafutása.
Szia! Kérdéseim:
1.) A Formula 3000-ben egy csapaton belül egyenrangúak-e a pilóták, vagy "fontossági sorrend" van közöttük (pl. M. Schumacher-Barichello), s az egyik kocsijára nagyobb figyelmet szentelnek, jobban fejlesztik, mint a másikét?
2.) Ha nincs ilyen sorrend, akkor miért van az, hogy az összetett első 6 helyezettje más-más csapat tagja (ellentétben a Forma-1-gyel, ahol gyakran előfordul, hogy egy csapat két pilótája egymáshoz közel található), s Te miért vagy lemaradva Sperafico-tól?
3.) Szerinted melyik a legjobb csapat a F-3000-ben (melyikben lenne esélyed az összetett elsőségre)? Miben kellene fejlődnie a Coloni-nak?
Sok sikert a további versenyeken és a Jordan-teszteléseken! (Benji)
1. Az F3000-et nem lehet összehasonlítani az F1-el, mert nálunk az időmérésen másfél másodperc van az első és az utolsó között. Az első tízben pedig tizedek választják el a versenyzőket attól, hogy előrébb végezzenek. Nincs fontossági sorrend csapatoknál, egy olyan megállapodás van a versenyzők között, amelyet a csapatok szoktak hozni, hogy két csapattárs egymást ne lökje ki.
2. Speraficónak ez a negyedik éve a F3000-ben, nekem pedig a második. Nagyon fontos a rutin, amit a versenyzők csak versenyhétvégéken tudnak megszerezni, mivel nagyon kevés tesztlehetőség van más sorozatokhoz képest. Ezért évek alatt tud a versenyző egyre előrébb végezni. Nekem ez az első olyan csapat, ami nagyon jó. Rajtam múlik az, hogy hol tudok végezni. Ez az az autó, amellyel az első ötben lehet végezni.
3. A legjobb csapat a Coloni és az Arden. A versenybeállításban kell még fejlődnünk.
Mennyire biztos Firman helye a Jordannél? Lehet, hogy már idén beugrassz helyette?
(Socco)
Úgy tudom, hogy biztos a helye, de azért ne együk annyira forrón a kását...
Ne törődj The Best hülyeségeivel. Nem ismerem őt, de remélem, legalább annyira ért a saját szakmájához, mint te a tiédhez. Különben ne szórakozzon. Csak így tovább, Zsolti! Ja, és a kérdés: Amikor a Hungaroringen kipróbáltad a Jordant, kb. olyan időt mentél vele (gondolom, óvatosságból), mint a Nordic-kal. Hány másodperc maradt benned?
(Socco)
Két másodperccel gyorsabb időt mentem, mint az azévi F3000-es pole pozíció.
Öt-hét másodperccel tudtam volna még gyorsabb lenni, kb. egy óra után.
Szia zsolt!
Gratulálok az eredményedhez, csak így tovább! Milyen viszonyban vagy a csapattársaddal? Kivel versenyeznél szívesen együtt egy csapatban a Forma-1-ben?További sok sikert!
(Adri)
Jó viszonyban vagyok Speraficóval, de legjobban Friesacherrel. Szívesen lennék csapattársa egy tapasztalt rutinos versenyzőnek, akitől sokat lehet tanulni. Ezért örülök, hogy sikerült egy jó csapattársat kapni idén. Az előző években én voltam a húzóember.
Szia Zsolt.
Örvendek hogy egy Zsolt nevü a Forma-1 elöszobájában van.
Szurkolunk neked sokan itt Erdélyben.
További sok sikert.
(ZSOCI)
Köszönöm szépen.
Szia Zsolti!
Szeretnék gratulálni neked az ötödik helyhez, csak így tovább!!! Remélem jövőre a Forma 1-ben látunk viszont, mondjuk Firman helyén. Láttalak tavaly a Hungaroringen. Arról volt szó, hogy 4 kört teljesítesz, a végén miért csak 3-at tettél meg? Féltetted az autót, vagy Eddie Jordan módosította ezt a számot? Milyen érzés volt Forma1-es autót vezetni?
Mennyiben más mint az az autó amivel most versenyzel?
Remélem hogy most már egyre jobb helyezéséeket fogsz elérni, és te leszel az első magyar F1-es pilóta. Ezt nem sokan mondhatják el magunkról. Ne foglalkozz azokkal, akik lehúzzák a teljesítményedet, csak irigyek.
Csak így tovább, kitartást és sok sikert kívánok!
(Snitta)
Ha rajtam múlott volna, akár 100 kört is mentem volna, de örülök már annak is, hogy egy ilyen lehetőséget kaptam, aminek talán köszönhető a mostani szerepvállalás.
Felemelő érzés volt. Az volt a furcsa, hogy az ember jóval gyorsabban, nagyobb tempót tud autózni a kanyarokban. A fékhatás jóval erősebb.
Múszakilag és technikailag teljesen más a két autó. Mint egy utcai autó és a F3000 közötti különbség.
Kedves Zsolti!
Ne törődj a The Best féle hülyékkel, az eszébe sem jut, hogy tehetség nélkül a pénzt maximum a hajára kenhetné az ember (lásd Szato vagy Yoong)! Az ilyen embernek fogalma sincs, milyen fantasztikus érzés állni a Hungaroringen és nézni, amint egy magyar fiú köröz egy formula autóban!
Az egyik riportodban azt olvastam, hogy a forma 1-es autókban másfajta erőhatások érik a szervezetet, pl. a nyak és a csukló nagyon megterhelődik, ezért külön edzésekre jársz, hogy bírd a megterhelést. A HANS-t (nyak védő) használják a forma 3000-ben is?
További nagyon sok sikert kívánok Neked!
Üdvözlettel: Timea
(Timi)
A Szato megnyerte az angol F3-at, és a Makaó GP-t. Yoong pedig a japán Formula Nipponban dobogós volt. Annyira tehát nem ügyetlenek.
Igen, használjuk a nyakvédőt a 3000-ben is.
Kedves Zsolt!
Valóban műszaki okok miatt fordul elő közted és Sperafico közti különbség vagy a csapaton belül megosztottság van? Egyenlő feltételeket kaptok, vagy neki most ennyivel jobban megy?
(Dankson)
Ausztriában nekem volt műszaki problémám. Most Monacóban pedig Speraficónak. A technikát nem lehet kiszámítani, egyforma autókat kapunk.
környezetemben sokan tartanak inkább jól menedzseltnek mint tehetségesnek. Magadat Forma 1-es szintű pilótának tartod? ha igen én elhiszem és sok sikert hozzá!
(saty)
Ez nem igaz, mert Pizzonia, akivel együtt versenyeztünk a Formula Renault Európa-bajnokságon, ahol ő második lett, én harmadik, ő már régebb óta ott volt a F1 kapujában, mielőtt versenyző lett.
Igen, akik már ott tudnak lenni az élmezőnyben az F3000-ben és megfelelő rutinnal rendelkeznek készek egy F1-es autó vezetésére is.
Szia Zsolt!
Az lenne a kérdésem, hogy mit éreznél akkor, hogyha mondjuk egyszer valamikor a Hungaroringen felcsendülne nemzeti imádságunk, a Himnusz,s mondanom sem kell, úgy hogy közben Te állsz a dobogó legfelső fokán?
(Zatek)
Nagyon jó lenne. Ez egyik nagy álmom.
Szia Zsolt! Az öszzes Formula-3000-ek ugyan olyan teljesítményt tudnak leadni.Miért van az, hogy a hátrébb végzők lehet,hogy hamarabb megmutatják magukat az F-1-ben? Mikor látunk tőled egy futam győzelmet?
(Speed)
Bízom benne, hogy minél hamarabb, de ez nem egy kabát, amit csak úgy le lehet akasztani a fogasról.
szia!
Mennyire fáradtál el a monacói nagydíj végére? Lehet, hogy ezért is voltál ennyire jó, mert fizikálisan a többiek fölé nősz?
Amúgy mennyire nehéz Monacóban a korlátoktól néhány centire versenyezni. Hogy csináljátok, hogy szinte sosem hibáztok ennyire kiélezett helyzetben. vagy csak a tv-ből tűnik ennyire élesnek?
(Schumacher)
A monacói futam az évad legnehezebb futama. Ez az egyedüli, amely túlnyúlik egy órán. Egy és negyed órán keresztül fárasztja a versenyzőket. Mindig nagyon kevesen tudnak célba érni (tavaly hatan, idén tízen), nem feltétlenül a műszaki hibák miatt, hanem azért, mert nagyon nagy odafigyelést, koncentrációt igényel a verseny, és szinte nulla a hibázás lehetősége. Az egyedüli szakasz talán az alagútrész, ahol pihenni tud az ember.
Nemcsak a tv-ben nehéz...
A fizikumomra nagy figyelmet szentelek, mert az legalább olyan fontos, mint egy jó autó.
Hi!
Hogy tetszik Monaco? Átjött valami a boxokba abból a nagy "csillogásból", ami ott megy? Volt valami parti a verseny után? Hogyan éled meg azt, hogy a kemény tesztelések, általában ugyanolyan helyszínek után hirtelen egy ilyen világba csöppensz? Vagy egy Formula-3000-es versenyzőt még nem érnek ilyen extra hatások Monacóban? Élnél ott? (funoldi)
Elég egy évben egyszer Monacóban járni. Az embernek nemigen van ideje felülni a jachtokra.
Az ember nem nagyon vágyik egy verseny után arra, hogy szétbulizza magát.
Nem érik az embert extra hatások, szeretek Budapesten lakni.
Neked alkalmad lehetett közelebbről is ismerni a Prost és a Jordan csapat révén két kedvencemet Alesit és Fisichellát. Találkoztál velük? Szerintem mindeketten nagyon hasonlóak, mert mindeketten igazából szenvedélyből versenyeznek, temperamentumuk érződik a vezetési stílusukon is, és mégsem értek el kiugró sikereket. Mi a véleméyned róluk?
(emil)
Alesi már biztos nem lesz világbajnok, de Fisichellának megvan az esélye arra, hogy egy jó csapathoz igazoljon, és megmutassa amit már megmutatott F1-es pályafutása előtt is.
Igen találkoztam velük. Mindkettejükben megtalálható az olaszos laza, közvetlen viselkedés.
Helló Zsolti! Gratulálok az eddigi eredményeidhez, csak így tovább! Szerinted mit kell még tenned ahhoz, hogy az f1-ben indulhass? Van rá reális esélyed, vagy egy jó adag szerencse is kell hozzá? Mindenesetre bízom benne, hogy sikerülni fog, hatalmas dolog lenne. Mindent bele! A Best meg vegyen vissza az arcából, ha már ezt az apuci nem tette meg!!
(Barcagabi)
Még a 3000-ben kell bizonyítani szerintem egy évet, és jól kell hajtani a Jordan autóját a szabadedzéseken. Nagyon sok szerencse is kell hozzá. Sokat kell még tanulni a F1-ben is, mint tesztpilóta, mert az teljesen más kategória.
Szia Zsolti!
Először is szintén gratulálnék az idei teljesítményedhez!Megnéztem a monacói versenyedet sajna csak ritkán mutattak téged de azért jó az az 5. hely csak így tovább.Amit én szeretnék kérdezni az az hogy, szerinted ha majd feljutsz az F1-be ott meddig juthatsz el?Van reális esély akár futamgyőzelmekreis?Erre gondolom nehéz még most válaszolnod azért ha tudsz tedd meg!Sok sikert,én szúrkolok neked,már csak a nevünk miatt is.:)
(GZsolt)
Ha az ember ott van a F1-ben és egy jó csapattal versenyez, akkor megvan az esélye, hogy dobogóra álljon. Pl. Wilson is nagyon is nagyon tehetséges, nagyon ügyes, de valószínűleg nem fog a dobogóra állni. A F1-ben nem szabad értékelni és sorrendbe rakni a versenyzőket, mert a technika nagyon befolyásolja a teljesítményüket.
Szia Zsolt,
Szerinted mennyit tudsz még kihozni a tavalyi világbajnok autódból és magadból?
(Tököli Futakutya Attila)
Nem világbajnok a Coloni, csak második helyezett. Szerintem a dobogóra felállhatok az idén.
Hello! Sok Sikert!
Ki a versenyző példaképed? Prost, Senna, ki a valaha volt legjobb szerinted?
(Ziljonij)
Patrese és Mansell a két példaképem. Legjobb általánosságban nincs. Csak egy versenyen van legjobb. Aki éppen nyer.
Szeva Zsé,
Milyen körülmények között laktok, éltek a Jordannél? Versenyről-versenyre luxushotel? Szuper lakókocsi? Van-e már valamilyen jópofa sztorid ezzel a nagypályás "cigányélettel" kapcsolatban, amit egy folyvást pályáról-pályára utazó pilóta megélhet? (Lópici)
Rendszeresen eltűnnek a bőröndjeim, és általában háromcsillagos szállodákban lakunk. Nincsenek luxus motorhome-ok.
Szia!
Grat. Monacohoz!
Ha a közeljövőben nem sikerülne a Forma-1-be kerülni, elképzelhetőnek tarod, hogy előbb a CART-ba vagy az IRL-be szerződj ahogy Montoya is tette? Ott talán nagyobb a kiugrási lehetőség, hiszen az F1-es szinttől messze elmaradó pilóták is villognak időnként.
Hogy érzed, Firmannél jobb teljesítményt tudnál nyújtani a Jordanben?
Sok sikert!
(Független)
A Formula-1-be szeretnék bejutni. Azonnal biztos nem tudnék jobb teljesítményt nyújtani, de bizonyos mennyiségű tesztelés után meg tudnám előzni.
Hello Zsolti! Mostanaban nehez idok jarnak az F3000ben, Ausztriaban csak 17 pilota versenyzett ami 1985 ota nem fordult elo.Ha esetleg megszunne a sorozat -amit en szivbol remelek hogy nem tortenik meg megis realis lehetoseg sajnos- akkor hol folytatnad a karriered? Az uj Renault V6 es a mar ismert Nissan Wolrd Series kozul melyiket
erzed az F3000 komolyabb rivalisanak,melyikben versenyeznel szivesebben? Amugy olvastam hogy ha 2004 vegeig egy F1 szerzodes akkor ujragondolod a karriered,itt allando tesztpilotai vagy versenyzoi F1 szerzodesre gondoltal-e illetoleg jelenti-e ez azt hogy 2004 utan mar nem akarnad az F3000ben folytatni? Emlekezz Tomas Engenek is 4 es fel evebe telt a bajnoki cim (amit kesobb elvett az FIA).Sok sikert,talalkozunk a Hungaroringen,hali!
(Laci)
Nemigen látok arra esélyt, hogy az F3000 megszűnjön. Monacóban megint 18 pilóta volt. Talán a Nissan a nagy riválisa a F3000-nek, ezért is van kevesebb pilóta a 3000-ben.
Ciao Zsolt! A Coloninak tavaly kivalo Hungaroringes beallitasa volt es mikkor a szezonutan atultel az o autojukba
egy 3 napos Hungaroring-i tesztre te is elkepeszto idoket mentel.Ismerve a Hungaroring atepitesi terveit
mit gondolsz ezek a beallitasok hasznalhatoak lesznek iden is vagy mondhatjuk hogy megvaltozott a palya
karaktere? Amugy melyik palyakon erzed ugy hogy meglehet csipni Speraficot? Remelem a Hungaroring az egyik
mert megyunk drukkolni neked! (Tony)
Lényegében az áttételeken kell majd módosítani, de nagyban nem változtatja meg a pályának a ritmusát.
A most következő pályák közül bármelyiken.
Hali !
Rlőszőr is gratulálni szeretnék az ötödik helyedhez, de azt azért nem furcsálod, hogy téged hívnak tesztpilótának, miközben a csapattársad eddig általában mindeen edzésen adott neked 1-1.5 másodpercet, nem hinném hogy ilyen nagy különbség lenne egy csapaton belül két autó között ls hogy mindíg pont a tiédet rontanák el, én ebben inkább a versenyzők tudása közti különbséget látom és sajnon nem a te javadra, tényleg jó volna egy magyar versenyzőt látni az F1-bed, csak sajnos az nem te leszel, mert nincs meg hozzá a tehetséged..
(X-ray)
Ha jobban ismernéd a F3000 és az F1 világát, tudnod kellene, hogy a Sperafico is tesztpilóta a Williams csapatnál.
Azért dolgozom, hogy ne legyen igazad.
Szia Zsolt,orulok hogy vegre chatelhetunk,en eleg reszletesen ismerem minden neten elerheto eredmenyed
de az 1998-as eved eredmenyeit nem tudtam megtalalni.Azt tudom hogy a Prost Renault iskolajaban versenyeztel de 1700 vagy 2000
kobcentiben voltal? Es ez beleszamit a francia Formula Renault bajnoksagba vagy ezt hivjak masneven a francia Formula Campusnak?
1998-ban versenyeztel Nemetorszagban is vagy csak Franciaorszagban,es milyen eredmennyel zartad a bajnoksagot?
A masik kerdesem az hogy van egy regebbi felvetelem ahol egy F3mas versenyt nyersz a Hungaroringen,ez a verseny melyik
bajnoksag vagy winter series resze volt,beleszamitott valamelyik osszetettbe? Tartod meg Prost urral a kapcsolatot?
Hallotad hogy a fia is elkezdte a versenyzest? Koszi a valaszokat,Hungaroringre mi is megyunk szurkolni neked! Udv!
(HUN=)
Csak 1999-ben versenyeztem Németországban, a La Filiére iskolában pedig a Formula Renault 2000-es sorozatban indultam. Elsőévesek között harmadik lettem. A hungaroringi csak egy meghívásos verseny volt, amelyen csapattársaimmal együtt részt vettem.
Prosttal nem tartom a kapcsolatot, de a fiáról hallottam. Sok sikert kívánok neki!
Az utobbi 10 év pilotái kozul melyikhez hasonlitanad a sajat vezetési stilusod?
(Anonim)
Talán egy picit Prostéhoz. Ő is inkább fejjel, mint ész nélkül vezetett. Nem látványosan, de eredményesen. De ahhoz, hogy olyan szintre jussak, mint ő, még sokat kell tanulnom.
Köszönök minden kérdést, és jókívánságot! Remélem, minél többen szurkolnak nekem a Hungaroringen!
Sziasztok!