A Szalay Balázs, Laklóth Aladár duó megszerezte pályafutása első országos bajnoki futamgyőzelmét.Sokak számára talán meglepő ez a hír, főleg annak tudatában, hogy tavaly ősszel a páros a szakág történetének egyik legnagyobb sikerét aratva nyert az egyhetes Fáraó-ralin, hazai sikerrel azonban még nem büszkélkedhetett. Ettől a hét végétől kezdve azonban már ez sem hiányzik a páros tarsolyából.
Szalay Balázs és Laklóth Aladár pályafutása elsô országos bajnoki futamgyôzelmét aratta a hét végén
Szalay Balázs és Laklóth Aladár pályafutása elsô országos bajnoki futamgyôzelmét aratta a hét végén
A terepralibajnokság Vác környéki viadalán a Chevrolet Blazerrel autózó kettős az utolsó napon zárkózott fel a harmadik helyről az elsőre, és így bezsebelte a 40 pontot (azért annyit, mert az 1. Tóth Autó-kupa dulplaszorzós viadal volt). Pedig reggel még úgy tűnt, senkinek sincs esélye az élen álló és több mint tíz perccel vezető Gál István, Oroszlán Tibor kettős ellenében. A technika ördöge azonban közbeszólt: a reggeli körgyorsasági hét köréből hatot jobb hátsó defekttel teljesített az ötszörös bajnok, és ha ez még nem lett volna elég, a következő szakaszon eltört a hátsó differenciálmű, és a kocsi fennakadt a havon. Körülbelül 30 perces serény lapátolás eredményeként a saját építésű Proto kiszabadult a hó fogságából, és Gálék folytatták a versenyt. A szervizponton a csapat "gatyába rázta” a kocsit, ami be is ért a célba, ám utóbb kiderült, hogy hiába. Az egyik rajttól ugyanis a megengedettnél többet késett a páros, úgyhogy kizárták a versenyből. De ne szaladjunk ennyire előre. Gálék reggeli defektje után az volt a kérdés, a két dakaros közül Szalay Balázsék vagy Kis Sándorék aratják le a babérokat. Senki sem gondolta azonban, hogy a választ a reggeli, jeges pályán megtartott körverseny adja meg, amelyen Horváth Béla technikai hiba miatt búcsúzott. Normálisan ugyanis azon a 12 kilométeren semminek sem kellett volna eldőlnie, hiszen utána dupla, sőt, tripla olyan hoszszú szakaszok következtek. Csakhogy a körpályáról Szalayék közvetlenül Kisék után távoztak, ami a kétperces indítások miatt azt jelentette, hogy vagy utóbbi páros ment egy körrel többet, vagy előbbi eggyel kevesebbet. A szabályok szerint többet menni nem bűn (körülbelül másfél percnyi időveszteség az ára), aki azonban kevesebbet teljesít, jókora büntetésre (legrosszabb köridő plusz húsz perc) számíthat. Mondani sem kell tehát, hogy nagy volt az izgalom a szervizparkban. Utóbb azonban kiderült, hogy Kis navigátora, az egész verseny alatt egyet sem hibázó, egyet sem tévedő Czeglédi Péter számolta el magát, és ehhez jött még két defekt a domonyi szakaszon, így Szalayék ünnepelhettek vasárnap délután.
1. Tóth Autó-kupa, Vác Abszolút végeredmény: 1. Szalay Balázs, Laklóth Aladár (4x4 Off Road Club, Chevrolet Blazer) 3:53:00, 2. Kis, Czeglédi (K-Sped Kft. Porsche Team, Nissan Navara Pick-Up) 1:15 perc hátrány, 3. Rigler, Gajdos (R & R MSE, Hyundai Terracan) 12:03 p h., 4. Murczin, Garamvölgyi (3.D. Racing SE, Mitsubishi Revo) 12:23 p h., 5. Palik, Darázsi (RTL Motorsport Klub, Toyota Land Cruiser) 41:31 p h., 6. Liszi, Rack (4x4 Off Road Club, Mitsubishi Pajero) 53:35 p h. Következik (május 16–18.): BF Goodrich-kupa, az ob 2. futama
A harmadik helyen némi meglepetésre a Hyundait irányító Rigler Zoltán, Gajdos Tamás duó érkezett, megelőzve az esélyesebb vetélytársakat. Ennek egyik oka, hogy a dízelautóval életében először rajtoló Rigler nagyon hamar megszokta az új versenygépét, a másik pedig az, hogy bár a végére egy kicsit elerőtlenedett a Terracan, a három nap során nem túl sok gond volt vele. Murczin Zsolt és Garamvölgyi Zoltán annál többet szenvedett a Pajeróval, amelynek futóműve anynyira rossz volt, hogy a zárószakaszon egyenes úton majdnem orra esett. Így aztán a negyedik helyért nagyon sokat kellett küzdeniük. Palik László és Darázsi Zsolt vasárnapja is küzdelmesre sikeredett, igaz, nem csak saját maguknak köszönhetően. A 38 kilométeres szelektív felénél megérkeztek Benyó Miklós mögé, akinek a váltója akkorra már végképp megadta magát. A bajnoki címvédő ráadásul olyan szerencsétlenül állt az úton, hogy nem lehetett kikerülni. Palikék kiszálltak, hogy elvontatják, akkor azonban kiderült, hogy defektjük van. Kerékcsere, vontatás, majd húsz kilométer bármiféle elektronika (beleértve a méterszámlálót is) nélkül. Mégis sikerült ötödikként beérkezni, kiderült ugyanis, hogy Liszi Lászlóékat ugyanezen a szakaszon megelőzte a kiszakadt bal hátsó kerekük, amit két csavarral sikerült rögzíteni, így a záró körversenyen a hét kör helyett mindössze egy felet mentek, így meg kellett elégedniük a hatodik pozícióval.