A Japán Nagydíj története
Az utóbbi tíz év gyôztesei. 1992: Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault), 1993: Ayrton Senna (brazil, McLaren-Ford), 1994: Damon Hill (brit, Williams-Renault), 1995: Michael Schumacher (német, Benetton-Renault), 1996: Damon Hill (brit, Williams-Renault), 1997: Michael Schumacher (német, Ferrari),1998: Mika Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes), 1999: Mika Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes), 2000: Michael Schumacher (német, Ferrari), 2001: Michael Schumacher (német, Ferrari)
A tavalyi verseny élcsoportja: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:27:33.298, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 3.154 mp hátrány, 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, B) 23.261 mp h., 4. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes, B) 35.539 mp h., 5. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 36.544 mp h., 6. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 37.122 mp h.
Elsô rajtsor: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:32.484, Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:33.184
A Japán Nagydíj története
Az utóbbi tíz év gyôztesei. 1992: Riccardo Patrese (olasz, Williams-Renault), 1993: Ayrton Senna (brazil, McLaren-Ford), 1994: Damon Hill (brit, Williams-Renault), 1995: Michael Schumacher (német, Benetton-Renault), 1996: Damon Hill (brit, Williams-Renault), 1997: Michael Schumacher (német, Ferrari),1998: Mika Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes), 1999: Mika Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes), 2000: Michael Schumacher (német, Ferrari), 2001: Michael Schumacher (német, Ferrari)
A tavalyi verseny élcsoportja: 1. M. Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:27:33.298, 2. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, Michelin) 3.154 mp hátrány, 3. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, B) 23.261 mp h., 4. Häkkinen (finn, McLaren-Mercedes, B) 35.539 mp h., 5. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 36.544 mp h., 6. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 37.122 mp h.
Elsô rajtsor: M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:32.484, Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:33.184
Jelesül az, hogy a világbajnokság izgalmasabbá tétele érdekében néhány változtatást készített elő az FIA és a Formula–1 mindenható ura. Csütörtökön az FIA egy
kilencpontos tervezetet is közzétett, amelyet a jövő hónapban tesznek le a Formula–1-es bizottság elé.
Az első szuzukai sajtótájékoztatón is felvetődött az ominózus kilenc pont. Rubens Barrichello először viccelődve közölte, hogy ő bizony nem szívesen cserélne autót a nem sokkal mögötte helyet foglaló Olivier Panisszal, a maga részéről inkább maradna a Ferrariban. Aztán még hozzátette: pillanatnyilag nagyon sok javaslat és ellenjavaslat van, és szerinte felesleges addig bármit is mondani, amíg nem tisztul ki a kép. Konkrét döntések ugyanis egyelőre nincsenek, csak javaslatok. Az utolsó F1-es futamára készülő Mika Salo is egyetértett a Ferrari braziljával, bár ezek a gondok őt már nem érintik. A finn egyébként furcsa frizurával jelent meg Japánban – bár saját bevallása szerint nem volt oka rá, tejfölszőke haját kékre (!) festette.
Ross Brawn, a Ferrari-istálló technikai igazgatója semmi ilyesmit nem követett el a fejével, viszont hátfájdalmai miatt nem utazott el Szuzukába. Angliai otthonából azonban így is ő irányítja majd a csapatot a hét végén. Műholdas összeköttetés segítségével folyamatosan kapcsolatban lesz a mérnökökkel és a pilótákkal, csakúgy, mint Monzában, a pénteki szabadedzésen.