Csalódott a McLaren-istálló

Vágólapra másolva!
2002.08.17. 20:30
Címkék
Számításaink szerint: tizenegy év után ismét brazil pole

n Rubens Barrichello pályafutása 6., idei 3. pole pozícióját érte el. A brazil 14. alkalommal várhatja a startjelet az elsô sorból, csapattársa, Michael Schumacher viszont immár nyolcvanadszor indulhat ugyanonnanról. Ez a sorrend természetesen azt (is) jelenti, hogy a Ferrari kibérelte az elsô sort a Hungaroringen, ahol – Ayrton Senna révén – korábban háromszor (1986, 1988, 1991) avattak brazilt edzéskirállyá. A maranellóiak egyébiránt történetük során 38-adszor sajátították ki a legelôkelôbb rajtsort.
n Ennek a sorrendnek nem mindegyik ferraris örül igazán, és most Schumira gondolunk itt elsôsorban, aki Formula–1-es karrierje 175. hivatalos edzésén tizenharmadszor szenvedett vereséget aktuális teamkollégájától. A 13 diadalnak több mint a fele Barrichello nevéhez fűzôdik, Rubinho ugyanis hetedszer elôzte meg a kerpenit az idômérôk alkalmával, amióta a Ferrarit erôsítik.

n A dél-amerikai sofôr mellett Giancarlo Fisichella és Felipe Massa is elégedett lehet szombati teljesítményével. A jordanes legutóbb a 2000-es Német GP-n edzett olyan jól, mint ezúttal (sôt akkor két hellyel elôrébb végzett), míg a sauberes beállította az ausztriai nagydíj óta érvényben lévô egyéni csúcsát.

n Érdemes egy pillantást vetnünk a három nagycsapaton belüli edzéspárbaj állására. A Ferrarinál Michael Schumacher 9–4-re vezet Barrichellóval szemben, a Williamsnél Juan Pablo Montoyánál az elôny (7–6 Ralf Schumacher ellenében), míg a McLarennél némi meglepetésre Kimi Räikkönen gyorsabb, mint David Coulthard (8–5).
Számításaink szerint: tizenegy év után ismét brazil pole

n Rubens Barrichello pályafutása 6., idei 3. pole pozícióját érte el. A brazil 14. alkalommal várhatja a startjelet az elsô sorból, csapattársa, Michael Schumacher viszont immár nyolcvanadszor indulhat ugyanonnanról. Ez a sorrend természetesen azt (is) jelenti, hogy a Ferrari kibérelte az elsô sort a Hungaroringen, ahol – Ayrton Senna révén – korábban háromszor (1986, 1988, 1991) avattak brazilt edzéskirállyá. A maranellóiak egyébiránt történetük során 38-adszor sajátították ki a legelôkelôbb rajtsort.
n Ennek a sorrendnek nem mindegyik ferraris örül igazán, és most Schumira gondolunk itt elsôsorban, aki Formula–1-es karrierje 175. hivatalos edzésén tizenharmadszor szenvedett vereséget aktuális teamkollégájától. A 13 diadalnak több mint a fele Barrichello nevéhez fűzôdik, Rubinho ugyanis hetedszer elôzte meg a kerpenit az idômérôk alkalmával, amióta a Ferrarit erôsítik.

n A dél-amerikai sofôr mellett Giancarlo Fisichella és Felipe Massa is elégedett lehet szombati teljesítményével. A jordanes legutóbb a 2000-es Német GP-n edzett olyan jól, mint ezúttal (sôt akkor két hellyel elôrébb végzett), míg a sauberes beállította az ausztriai nagydíj óta érvényben lévô egyéni csúcsát.

n Érdemes egy pillantást vetnünk a három nagycsapaton belüli edzéspárbaj állására. A Ferrarinál Michael Schumacher 9–4-re vezet Barrichellóval szemben, a Williamsnél Juan Pablo Montoyánál az elôny (7–6 Ralf Schumacher ellenében), míg a McLarennél némi meglepetésre Kimi Räikkönen gyorsabb, mint David Coulthard (8–5).
Rubens Barrichello: – Nagyon nehéz volt mindent tökéletesíteni, ezért roppant elégedett vagyok a végeredménnyel. Az első körömet félbe kellett szakítanom Button balesete miatt, a másodikra semmit sem változtattunk. A harmadik gyors körömre átalakítottuk a kocsit, de láttuk, hogy mindent vissza kell csinálnunk, és a végén voltam a leggyorsabb. Nem tartok a rajttól, az én oldalam sokkal tisztább, mint Michaelé.

Michael Schumacher: – Ma képtelen voltam felvenni a versenyt Rubensszel, nagyon jól vezetett. Egy kísérlettel kevesebbet teljesítettem, hogy kíméljem a gumijaimat. A pálya koszos oldaláról kell rajtolnom, és ez nem szerencsés a számoma, onnan indulva szinte lehetetlen éllovasként fordulni az első kanyarba. Biztosan érdekes lesz a rajt.
Ralf Schumacher: – Nagyon köszönöm a csapatnak, hogy elérhetővé tette a számomra a harmadik rajtpozíció megszerzését. Nem számítottam erre, a hétvégénk eddig roppant roszszul alakult. Nehéz vezetni az autót, egyszer ki is sodródtam a pályáról. Még sohasem változtattam ennyit az kocsin egy időmérés alatt, mint ezen a szombaton.

Juan Pablo Montoya: – A Ferrari egyértelműen kiemelkedik a mezőnyből, Magyarországon pedig még a szokásosnál is jobban kijönnek a különbségek. A második sorral elégedettnek kell lennem, mert nem találom a kocsi egyensúlyát. Hihetetlenül sokat változtattunk a kocsin, de az sohasem volt igazán jó, nemigen reménykedhettem előkelőbb pozíció megszerzésében.
Giancarlo Fisichella: – Újabb remek edzéseredményt sikerült produkálnunk, az idén ez a legjobb rajtpozícióm. Az összes edzésen gyorsak voltunk, pénteken már el is mondtam, hogy a harmadik vagy a negyedik hely megszerzése a célom. Mentálisan erősnek érzem magam, de fizikailag kemény versenyre számítok. Szeretem ezt a pályát, jó lenne pontot szerezni a Magyar Nagydíjon.

Jarno Trulli: – Nagyon örülök az eredménynek, külön köszönöm a mérnökeimnek, hogy reggel óta hatalmas erőfeszítéseket tettek az érdekemben. Megelőztük a McLaren-Mercedeseket, és közel kerültünk a Williams-BMW-khez. Ebben nagy szerepe volt az új motornak, még a Hungaroringen is hasznot tudunk húzni néhány pluszlóerőből.
Felipe Massa: – A tegnapi kicsúszásom után nagyon kellett ez a hetedik hely, örülök, hogy sikerült megszereznem. Nick Heidfeldhez hasonlóan nekem is alulkormányozottsággal kellett megbirkóznom a második és a harmadik mért körömnél. Utána változtattunk, és a negyedik kísérletemnél kiváló volt a kocsi egyensúlya. Most megmutathattam, mire vagyok képes valójában.

David Coulthard csak a tizedik helyrôl rajtolhat, pedig a monacói gyôzelme miatt sokat vártak, várnak tôle
David Coulthard csak a tizedik helyrôl rajtolhat, pedig a monacói gyôzelme miatt sokat vártak, várnak tôle
David Coulthard csak a tizedik helyrôl rajtolhat, pedig a monacói gyôzelme miatt sokat vártak, várnak tôle
David Coulthard: – Nagyon csalódott vagyok. Minden eddiginél nehezebb dolgunk volt a kocsi egyensúlyának keresésében, és a gumikkal sem tudtunk mit kezdeni. Az egész hét végén szenvedünk, képtelenek vagyunk versenyképessé tenni az autóinkat. De nem adjuk fel, amíg lehet, a futam előtt keményen dolgozunk, hogy megtudjuk, miképpen javíthatunk a helyzetünkön.

Kimi Räikkönen:– Azt hiszem, senkit sem lep meg, hogy elégedetlen vagyok a hatodik sorral. Amikor úgy éreztem, hogy elkaptam a ritmust, forgalomba keveredtem, és le kellett lassítanom. Aztán hibáztam a másik mért körömben – semmi sem jött össze. A kocsi egyensúlya még nem tökéletes, nehéz verseny vár ránk. Előzni itt szinte lehetetlen, ennek ellenére mindent megpróbálunk.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik