"Az autónk ebben az évben nem elég gyors, egyszerű és dísztelen. Mindenképpen javítanunk kell a technikai színvonalunkon. Ha bármit is akarunk jövőre, el kell érnünk, hogy ugyanolyan gyorsak legyünk, mint a Ferrari vonta le az idény alatt szerzett tapasztalataiból a következtetéseket Juan Pablo Montoya, a Williams-istálló kolumbiai pilótája.
A vb-pontverseny második helyén álló sofőr jövőre világbajnok akar lenni, de ha megmaradnak az idei erőviszonyok, erre nincs sok esélye. "A körök részidejéből nyilvánvalóan kiderül, hogy a Ferrari a motorjával ver meg minket. Tavaly a mi erőforrásunk volt a legerősebb, az egyenesekben mi kerekedtünk felül” – nyilatkozta Montoya, akiről nemrég azt nyilatkozta Michael Schumacher, hogy szívesen versenyezne vele egy csapatban. Montoyának egyébként még várnia kell arra, hogy kipróbálja Jeff Gordon NASCAR-ban szereplő Chevroletjét. A hétfőre tervezett vezetés azért marad el, mert Gordon vasárnapi versenyén eső várható, és ez esetben hétfőre halaszthatják azt. Az új időpontról nem született döntés.A Williams és a McLaren egyaránt nagy változtatásokat tervez a következő évadra, Grove-ban és Wokingban is teljesen átépítik az autót 2003-ra. "A kasztniban nagyon nagy lesz a különbség. Nem elég megcélozni azt, hogy teljesítményben utolérjük a Ferrarit, a lehető legnagyobb fölényre kell törekedni. Az a feladatunk, hogy minden téren a lehető legjobb versenygépet állítsuk a pilótáink rendelkezésére” – mondta Patrick Head, a Williams technikai igazgatója.Nagy-Britanniában a Formula–1 háromhetes nyári szünetében a Jordan és a Ford lehetséges együttműködése a slágertéma, az egyik nap elterjed egy hír a fejleményekről, aztán rövidesen következik a cáfolat. Szerdán Richard Parry-Jones hivatalos nyilatkozatban közölte az álláspontját. "A média lelkes fejtegetésekbe bocsátkozott a Cosworth jövő évi partnereit illetően. A Cosworth Racing, mint motorgyártó és -szállító vállalat rendszeresen tárgyal a csapatokkal, amelyek igényt tartanának a hajtóművekre. Ez megszokott gyakorlat, és ha valakivel egyezségre jutunk, a megfelelő időpontban közöljük a sajtó képviselőivel a szerződésről szóló tudnivalókat” – szól a közlemény, amelyben a Ford név nem szerepel, tehát továbbra is a Jaguar lesz a detroiti cég zászlóvivője a Formula–1-ben.Eközben Sir Jackie Stewart, a Jaguar-csapat elnökségi tagja elmondta, logikus lépésnek tartaná a Ford részéről, ha gyári támogatásban részesítené a Jordant, hiszen a Jaguar már a harmadik szezonjában jár, de még mindig egy helyben toporog. "A Jaguar roppant nehéz időszakon megy át, és a gazdasági helyzete nem engedi meg a kísérletezéseket, a hibázási lehetőségeket. Az anyagyárnak meg kell kérdeznie magától: nem túl költséges a gyerek táplálása? Ugyanakkor nehéz döntés lenne a Jaguar megszüntetése, hiszen a Formula–1 történéseire az egész világon odafigyelnek, és egy ilyen határozat nagy presztízsveszteséggel jár” – mondta az 1997-ben alapított F1-es csapatát 2000-ben a Fordnak eladó Stewart.Amíg egyre biztosabbnak tűnik Sebastien Bourdais Arrowshoz szerződése, a Minardinál még teljes a homály Alex Yoong utódját illetően. Anthony Davidson, a BAR tesztpilótája tagadta, hogy üléspróbára utazott volna Faenzába. Didier Stoessel, Davidson menedzsere Olaszországban tartózkodik, és elárulta, beajánlotta pártfogoltját Paul Stoddartnak, a Minardi csapatfőnökének. "Mi csak az egyikek vagyunk a kétezer jelentkezőből, és még nem kaptunk választ” – mondta Stoessel.Justin Wilson, a Formula–3000 tavalyi bajnoka nem tagadta, hogy Faenzában járt, ám csalódnia kellett, mert nem fért bele a Minardi-Asiatechbe – pontosabban a cockpitben kényelmesen elfért, azonban az FIA biztonsági előírásainak már nem felelt meg az elhelyezkedése. A több mint 190 centiméteres Wilsonnak megígérte Stoddart, hogy a következő idényben esetleg számít rá.Stoddart hétfőn jelenti be, hogy Yoong indulhat-e a jövő hét végi Magyar Nagydíjon, vagy mást ültet a legutóbbi három GP-ből kettőt már a hivatalos időmérő edzéssel befejező malajziai helyére.