Újabb öthengeresek bevetésen

Vágólapra másolva!
2002.07.24. 21:18
Címkék
Tavaly ilyenkor a legtöbb szakértő még azt mondta, hogy az idén útjára indított MotoGP-ben a háromhengeres erőforrással ellátott négyüteműek lesznek igazán versenyképesek. A hozzáértők ezt a MotoGP súlyhatáraival, valamint a motor vezethetőségével magyarázták, mondván a Formula–1-ből átvett technológiákkal a mindössze 135 kilós háromhengeresek verhetetlenek lesznek. A MotoGP kilencedik futama után azonban biztosan állítható, hogy nem a hármas szám a nyerő, hanem az ötös, hiszen eddig csak a Honda 155 kilós öthengeres RC211V-je tudott nyerni. A győzelmi sorozat pedig valószínűleg folytatódik majd, ugyanis már nem csak a Rossi és Ukava alkotta gyári hondás duó fogja vezetni a V5-ösöket. Ezt a Honda vezetősége jelentette be a Német GP helyszínén, ahol kiderült, hogy még az idén újabb két RC211V keseríti majd meg az ellenfelek dolgát.
Carmichael rekordja

MOTOKROSSZ. Két vb-menô, a 250-es Coppins és a 125-ös Townley is kipróbálta magát Amerikában. A helyi sztárokkal azonban egyikük sem tudta felvenni a versenyt: Townley egy 9. és egy 13., míg Coppins egy 5. és egy 8. helyet szerzett. A 250-es amerikai éllovas, Carmichael egyébként megint kitett magáért, hiszen beállította Hannah egy évadon belüli gyôzelmi rekordját: már az egymás utáni 8. futamgyôzelménél tart a 23 éves pilóta.
Amerikai motokrosszbajnokság,
8. futam, Unadilla
125 kcm. 1. verseny: 1. Stewart (amerikai, Kawasaki), 2. Reed (ausztrál, Yamaha), 3. Jesseman (amerikai, Suzuki). 2. verseny: 1. Stewart, 2. Jesseman, 3. Walker (amerikai, Kawasaki). 250 kcm. 1. verseny: 1. Carmichael (amerikai, Honda), 2. Ferry (amerikai, Yamaha), 3. LaRocco (amerikai, Honda). 2. verseny: 1. Carmichael, 2. Ferry, 3. LaRocco
Az állás. 125 kcm: 1. Stewart 337 pont, 2. Reed 272, 3. Jesseman 254. 250 kcm: 1. Carmichael 400, 2. Ferry 307, 3. Lusk (amerikai, Kawasaki)
Carmichael rekordja

MOTOKROSSZ. Két vb-menô, a 250-es Coppins és a 125-ös Townley is kipróbálta magát Amerikában. A helyi sztárokkal azonban egyikük sem tudta felvenni a versenyt: Townley egy 9. és egy 13., míg Coppins egy 5. és egy 8. helyet szerzett. A 250-es amerikai éllovas, Carmichael egyébként megint kitett magáért, hiszen beállította Hannah egy évadon belüli gyôzelmi rekordját: már az egymás utáni 8. futamgyôzelménél tart a 23 éves pilóta.
Amerikai motokrosszbajnokság,
8. futam, Unadilla
125 kcm. 1. verseny: 1. Stewart (amerikai, Kawasaki), 2. Reed (ausztrál, Yamaha), 3. Jesseman (amerikai, Suzuki). 2. verseny: 1. Stewart, 2. Jesseman, 3. Walker (amerikai, Kawasaki). 250 kcm. 1. verseny: 1. Carmichael (amerikai, Honda), 2. Ferry (amerikai, Yamaha), 3. LaRocco (amerikai, Honda). 2. verseny: 1. Carmichael, 2. Ferry, 3. LaRocco
Az állás. 125 kcm: 1. Stewart 337 pont, 2. Reed 272, 3. Jesseman 254. 250 kcm: 1. Carmichael 400, 2. Ferry 307, 3. Lusk (amerikai, Kawasaki)
Rossinak tehát tökéletesen igaza lett. Az olasz pilóta már az első, Japán GP-n megmondta, hogy a japán Kato még az idén felülhet a Honda új motorjára. A 2001-es 250-es világbajnok először az augusztus 25-i Cseh Nagydíjon versenyez a négyüteművel. "Szerintem Kato hamar megszokja majd az új motort, és ennek köszönhetően izgalmasabbak lesznek a vb-futamok”– mondta a MotoGP éllovasa, Rossi. Az utolsó négy vb-futamon egy negyedik RC211V is feltűnik majd a pályákon, azt azonban még nem tudni, hogy ki fogja vezetni. A Honda ugyanis a Barros és Capirossi által fémjelzett Pons-csapatnak is adott egy verhetetlen négyüteműt, ám azt már a csapatvezető Sito Ponsra bízta, hogy ki megy vele. "Jobb lett volna, ha egy négyüteműt sem adott volna a Honda, ez olyan, mintha két gyereknek adtak volna egy cukorkát” – nyilatkozta a gyógyulófélben lévő Capirossi.
Kenny Roberts Senior csapatának viszont nem ad a Honda az új négyüteműjéből. Igaz, a háromszoros világbajnoknak nincs is szüksége rá, hiszen megépítette a saját V5-ösét, amely jövőre már biztosan megnehezítheti az aranyszárnyasok életét. Már csak azért is, mert a hírek szerint vezethetőbb a Hondánál.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik