H. L. 2020.11.14 19:43

F1: Nagyon dühös vagyok – Verstappen nem örül a második helynek

Lance Stroll pályafutása első pole pozícióját szerezte meg az F1-es Török Nagydíj időmérőjén. A kanadai elmondása szerint egyáltalán nem érezte magát versenyképesnek a harmadik tréning után, így nagyon örül az eredménynek. Nem úgy, mint Max Verstappen, aki dühösen nyilatkozott Isztambulban, hiszen úgy érzi, könnyen az övé lehetett volna az elsőség. A hollandhoz hasonlóan Sergio Pérez is az elszalasztott lehetőségről beszélt, de annak örül, hogy a második helyett a harmadik pozícióból indulhat. A címvédő Lewis Hamilton úgy gondolja, mindent kihozott a Mercedesből.

Stroll és Verstappen várhatja az első sorból a piros lámpák kialvását (Fotó: AFP)

 

 

8. TÖRÖK NAGYDÍJ
NOVEMBER 13., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:35.077
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.330
NOVEMBER 14., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:48.485
Időmérő: 1. Stroll 1:47.765
NOVEMBER 15., VASÁRNAP
A verseny (58 kör, 309.396 km) rajtja: 11.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 29., 16.10
Bahreini Nagydíj, Szahír
December 6., 18.10Szahíri Nagydíj, Szahír
December 13., 14.10 Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

Nagy meglepetésre Lance Stroll szerezte meg a pole pozíciót a Török Nagydíj piros zászlóval többször is megszakított, őrült időmérőjén. A pályafutása első rajtelsőségét jegyző kanadai a köztes esőgumikon brillírozott az időmérő végén, s futott 1:47.765-ös kört, amelynek köszönhetően csapata a tulajdonosváltás óta először zárt az élen kvalifikációt. 

Teljesen le vagyok sokkolva. Egyáltalán nem számítottam rá, hiszen a harmadik szabadedzésen nem tűntünk túl versenyképesnek, szóval most nagyon boldog vagyok. Sikerült összeraknom a kört. Nagy nyomás nehezedett rám, hiszen egyetlen dobásom volt a végén a köztes esőgumikon, mivel az utolsó szakaszt még az extrém esőgumin kezdtem meg. Kiálltam cserélni, aztán forgalomba kerültem, ráadásul  Valtteri (Bottas) megforgott előttem az első körömön, szóval egyetlen próbálkozásom maradt. De megbíztam a kocsiban, sikerült minden kanyart bevennem, és végül egészen szép kört tettem össze" – emlékezett vissza a Q3-ban történtekre, majd arra is kitért, mennyire örül, hogy sikerült visszavágnia az elmúlt futamok nehézségei után. 

 

A kanadai ugyanis – a koronavírus miatt kihagyott nürburgringi versenyt is beleszámítva –  a Toszkán Nagydíj óta nem tudott pontot szerezni. 

Nagyszerű érzés, hogy végre sikerült visszavágni, hiszen a mugellói futam óta nagyon szenvedtem, nehéz hetek vannak a hátam mögött" – tette hozzá Stroll, akinek a kvalifikációt követően a sportfelügyelőknél is volt jelenése, miután úgy futotta meg a pole pozíciót érő körét, hogy a 7-es kanyarnál sárga zászlós korlátozás volt érvényben. A pilóta a telemetriai adatok alapján viszont nem vétett a szabályok ellen, s kellőképpen elemelte a lábát a gázról, így vasárnap ő várhatja az élről a piros lámpák kialvását. 

Max Verstappen tűnt sokáig a legnagyobb esélyesnek a pole pozícióra, ugyanis mindhárom szabadedzésen és a kvalifikáció első két szakaszában is ő végzett az élen, ám végül kénytelen volt megelégedni a második hellyel. 

Nagyon nem működtek jól a köztes esőgumik, már a Q1-ben is szenvedtünk rajtuk, és még a McLaren is gyorsabb volt nálunk. Az extrém esőgumik viszont nagyon is jól viselkedtek, és sokkal könnyebb volt velük az autót is vezetni. Egyszerűen nem volt meg a tapadásunk a közteseken, nem tudtam felmelegíteni őket. Úgy hiszem, nagyjából hét tizedet buktam a 7-es kanyarnál a korábbi, extrém esőgumin futott körömhöz képest. Egész hétvégén mi voltunk elöl, szóval most nagyon dühös vagyok. Meg kellett volna szereznünk a pole pozíciót" – jelentette ki a csalódott holland.

A harmadik leggyorsabb kört Sergio Pérez jegyezte, aminek köszönhetően pályafutása legjobb rajthelyét könyvelhette el. A mexikói azonban nem volt teljesen elégedett, hiszen Verstappenhez hasonlóan úgy érzi, könnyen megszerezhette volna az edzéselsőséget, ha Antonio Giovinazzi nem tartja fel az időmérő végén. 

Nem voltam túl szerencsés. Az utolsó próbálkozásomkor, amikor a legjobb állapotban volt a pálya, Giovinazzi egyszerűen nem mozdult előlem, ami miatt elvesztettem a lehetőséget, pedig egészen addig nagyon jól festett a helyzet. Úgy gondolom, nagyszerű döntés volt, hogy a köztes gumikon jöttünk ki. Már az elejétől fogva nagyon erősek voltunk, és leginkább a pályapozíció határozta meg, hogy megfelelő működési tartományban tudod-e tartani az abroncsokat. Összességében azonban nagyon jó helyzetben vagyunk, és egyértelműen jobban örülök a harmadik helynek, mint a másodiknak. Úgy hiszem, vasárnap ez meghatározó lesz" – osztotta meg a gondolatait a Racing Pointtól év végén távozó pilóta. 

HAMILTON VILÁGBAJNOK TÖRÖKORSZÁGBAN, HA…
…Bottas előtt inti le a kockás zászló.
…Bottas nyer, míg ő legfeljebb második és nem a finné a versenyen futott leggyorsabb kör.
…Bottas második, míg ő legfeljebb negyedik, vagy ötödik úgy, hogy megfutja a leggyorsabb kört.
…Bottas harmadik, míg ő legfeljebb hatodik, és nem a finné a versenyen futott leggyorsabb kör.
…Bottas negyedik, míg ő legfeljebb hetedik, vagy nyolcadik úgy, hogy megfutja a leggyorsabb kört.
…Bottas ötödik, míg ő legfeljebb nyolcadik, vagy kilencedik úgy, hogy megfutja a leggyorsabb kört.
…Bottas hatodik, míg ő legfeljebb tizedik és nem a finné a versenyen futott leggyorsabb kör.
…Bottas hetedik vagy annál hátrébb végez.

A Mercedes a kezdetektől fogva nem viselkedett jól az új aszfaltréteget kapó isztambuli pályán, s ez az esőben sem változott – a címvédő Lewis Hamilton a hatodik, míg Valtteri Bottas a kilencedik rajtpozíciót sajátította ki. Előbbi azonban ennek ellenére sem lehet teljesen elégedetlen, hiszen vasárnap elég csapattársa előtt végeznie ahhoz, hogy bebiztosítsa hetedik világbajnoki címét, amivel Michael Schumachert érné utol. 

„Ez volt az egyik, ha nem a legkevésbé élvezetes időmérő, amelyen valaha részt vettem. A pálya vonalvezetése nagyszerű, viszont a tapadás olyannyira rossz, hogy egyszerűen nem tudtunk megfelelő sebességet átvinni a kanyarokon. Ugyanakkor nagy kihívás volt, amit én mindig szeretek. Mindent beleadtam. Nem forogtam meg, és igazán hibát sem vétettem, szóval összességében elégedett vagyok" – mondta, majd azt is megosztotta, mire számít a futamon. 

„Fogalmam sincs, milyen autó fog a rendelkezésemre állni. Péntekről szombatra több változtatást is végrehajtottunk, azonban mivel leszakadt az eső, nem tudtuk tesztelni őket élesben. Ha száraz pályán fog lezajlani a verseny, akkor az ugrás lesz az ismeretlenbe, azonban ha vizes lesz, akkor ugyanolyan rossz lesz a helyzet, mint szombaton. De ez van. Mindannyian egy hajóban evezünk, és ugyanúgy szenvedünk. Gratulálok Lance-nak a pole pozícióhoz, egészen csodálatos. Remélem, hogy a futamon harcba szállhatunk velük" – tekintett előre.

Az időmérőt követően Stroll mellett több pilótatársát is vizsgálták, közülük a McLaren kettőse hátrasorolásos büntetésben részesült. Az eredetileg tizenharmadik Sainz 3, míg a tizenegyedik legjobb időt jegyző Lando Norris 5 rajthelyes büntetést kapott. 

 TÖRÖK NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:47.765 átlag: 178.321 km/ó
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:48.055 0.290 mp h.
3. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:49.321 1.556
4. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:50.448 2.683
5. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:51.595 3.830
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:52.560 4.795
7. Esteban Ocon francia Renault 1:52.622 4.857
8. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:52.745 4.980
9. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:53.258 5.493
10. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:57.226 9.461
11. Lando Norris* brit McLaren-Renault 1:54.945 4.652
12. Sebastian Vettel német Ferrari 1:55.169 4.876
13. Carlos Sainz** spanyol McLaren-Renault 1:55.410 5.117
14. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:56.696 6.403
15. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:58.556 8.263
16. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 2:08.007 10.522
17. Danyiil Kvjat orosz AlphaTauri-Honda 2:09.070 11.585
18. George Russell*** brit Williams-Mercedes 2:10.017 12.532
19. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 2:12.909 15.424
20. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 2:21.611 24.126
*5 rajthelyes büntetés a sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt
**3 rajthelyes büntetés feltartásért
**motorbüntetés miatt a mezőny végére sorolják vissza
 AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Verstappen 1:57.485 1. Verstappen 1:50.293
2. Albon 1:59.431 2. Albon 1:52.282
3. Räikkönen 2:01.249 3. Hamilton 1:52.709
4. Vettel 2:03.356 4. Stroll 1:53.372
5. Leclerc 2:04.464 5. Giovinazzi 1:53.431
6. Gasly 2:05.579 6. Ocon 1:53.657
7. Ricciardo 2:05.598 7. Bottas 1:53.767
8. Ocon 2:06.115 8. Räikkönen 1:53.793
9. Bottas 2:07.001 9. Pérez 1:54.097
10. Norris 2:07.167 10. Ricciardo 1:54.278
11. Giovinazzi 2:07.341 11. Norris 1:54.945
12. Stroll 2:07.467 12. Vettel 1:55.169
13. Sainz 2:07.489 13. Sainz 1:55.410
14. Hamilton 2:07.599 14. Leclerc 1:56.696
15. Pérez 2:07.614 15. Gasly 1:58.556
16. Magnussen 2:08.007      
17. Kvjat 2:09.070      
18. Russell 2:10.017      
19. Grosjean 2:12.909      
20.Latifi2:21.611   
2021.01.11 19:50:58

F1 ZSOLDOS BARNA

Michael Schumacher utódját látták benne, ám Vettel és a Ferrari kapcsolata katasztrofális véget ért.

2020.12.27 09:28:00

F1 ZSOLDOS BARNA

Rekordok, furcsaságok, megvalósult álmok, nagy győzelmek és főleg egy csodás megmenekülés története.

2020.12.24 22:53:38

F1 TÓTH ANITA

Hazánk egyetlen Formula–1-es pilótája háromgyerekes apaként már óvatosabban nyomja a gázpedált.

2020.12.22 22:26:36

F1 MONCZ ATTILA

ALAPVONAL. A Formula–1 jövője és a következő generáció miatt fontos, hogy legyenek olyan nevek, amelyek felkeltik a nézők érdeklődését. Márpedig a Schumacher név ilyen, függetlenül attól, hogy érdekli őket az F1 vagy sem.

2020.12.13 11:51:00

F1 BÖRZÖLI BERNADETT

Bottas és Hamilton is dobogóra állhatott • Pérez kieséssel búcszott a Racing Pointtól.