H. L.
2023.05.26 21:27 Frissítve: 2023.05.26 21:42

F1: „Határozottan előreléptünk” – Hamilton örül a fejlesztéseknek

Max Verstappen számára nem alakult jól a nyitány a Formula–1-es Monacói Nagydíjon, és noha a második szabadedzésen sikerült az élen zárnia, tudja, hogy a Ferrari és az Aston Martin is komoly fenyegetést jelenthet rá a szombati időmérőn. A nagy fejlesztésekkel érkező Mercedes úgy érzi, sikerült előrelépnie, de Lewis Hamilton némileg csalódott, hogy délután már nem voltak olyan közel, mint remélte.

Hamilton érzi a javulást, de valami még hiányzik (Fotó: AFP)

 

 

 

Noha Max Verstappen meglehetősen rossz formában kezdett Monacóban, miután egy eltérő beállítással próbálkozott a csapata, a második edzésen visszatért, és az élen fejezte be a pénteki a körözést. A címvédő előnye ugyanakkor nem volt számottevő, hiszen mindössze 65 ezreddel előzte meg a második Charles Leclerc-t, és a harmadik Carlos Sainz Jr. lemaradása is csak egy tized körül mozgott.

69. MONACÓI NAGYDÍJ
MÁJUS 26., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:13.372
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.462
MÁJUS 27., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.30–13.30
Időmérő: 16.00–17.00
MÁJUS 28., VASÁRNAP
A verseny (78 kör, 260.286 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Június 4., 15.00Spanyol Nagydíj,  Barcelona
Június 18., 20.00Kanadai Nagydíj, Montreal
Július 2., 15.00 Osztrák Nagydíj, Spielberg

A kétszeres vb-első tisztában van vele, hogy nem lesz könnyű a folytatás sem, hiszen a Ferrari és az Aston Martin is komoly fenyegetést jelenthet rá. 

„Az első gyakorláson nem igazán voltam elégedett az autó viselkedésével, főleg a rázóköveken és az útegyenetlenségeken, de a második már sokkal jobban alakult számomra. A kocsi sokkal versenyképesebb lett, viszont a Ferrarihoz képest még mindig szenvedünk az általános vezethetőség terén. Ezen még dolgozunk kell, közel vannak, szóval a határon kell mennünk ahhoz, hogy a Ferrarik előtt maradjunk. Úgy hiszem, van még kis mozgásterünk, és remélhetőleg szombaton még jobb lesz. A kocsi legalább vezethető volt, és így meg tudtam futni azt a kört, sikerült kicsit jobban megnyomni és közelebb kerülni a falakhoz. Nehéz volt a kezdés, ám végül jól zárult a nap. Alonso is közel volt hozzánk, szóval szükségünk lesz némi előny kiépítésére ahhoz, hogy elöl maradjunk."

Leclerc a pénteki gyakorlások nagy részében hátrányban volt a csapattársához képest, azonban a második tréning végén sikerült előrelépnie, és végül a második helyen zárt. 

„Kissé nehéz nap volt, mivel az autó nem igazán úgy viselkedett, ahogyan kellett volna. Szóval át kell néznünk a beállításokat, hogy biztosítsuk, szombaton jól érezzem magam a kocsiban. Itt minden az időmérőről szól, tehát nem igazán teljesítettünk versenyszimulációt, csakis arra összpontosítottunk, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a kvalifikációra."

Sainz nagyon magabiztosan kezdett a hercegségbeli pályán, hiszen ő bizonyult a leggyorsabbnak a nyitányon, és sokáig állt az élen a lágy gumis próbálkozásokat követően is. Bő negyedórával a vége előtt azonban hibázott, és a fal állította meg a Ferrariját, aminek következtében a piros zászlót is lengették. 

„Összességében pozitív napot zártunk. Mindkét edzésen gyorsak voltunk, és a kocsi is rendben volt. Még van néhány dolog, amit ki szeretnék szombaton próbálni a beállítások terén, hogy javuljak, de elég versenyképesek vagyunk. Nyilvánvalóan nem volt ideális így zárni a tréninget, kicsit elszámoltam magam, miközben próbáltam megtartani a határt. Elnézést kérek a csapattól és a szerelőktől a pluszmunka miatt."

Fernando Alonso győzelmi reményekkel érkezett meg Monacóba, és az első két gyakorláson mutatott teljesítménye alapján akár harcba is szállhat az első sorért. A kétszeres világbajnok így értékelt:

„Elég sok kört teljesítettünk, és sikerült megértenünk az autót. Fontos volt, hogy minél hamarabb felvegyük a ritmust, és ne legyen probléma. A kocsit jó érzés volt vezetni mindkét tréningen, ami sokat segít ezen a pályán. Mindenkinek lesznek hullámhegyei és -völgyei az idén, szóval készen kell állnunk ezen a hétvégén, hogy a lehető legjobb eredményt szállítsuk. Egyes helyszíneken gyorsabbak leszünk a riválisainknál, míg másokon talán nem ez lesz a helyzet, ám izgatottan várom már a szombati időmérőt."

A Mercedes jelentős fejlesztési csomaggal érkezett meg Monte-Carlóba, s noha azzal a csapat is tisztában van, hogy a most hétvégén mutatott teljesítményéből nem vonhat le messzemenő következtetéseket, a pénteki edzések alapján némileg sikerült előrelépnie. A csapatfőnök, Toto Wolff elmondása szerint is pozitívak az első jelek, és az osztrák azt is elárulta, hogy a két versenyző eltérő beállításokat használt délután, miközben a legjobb köreiket némileg letekert motorral érték el.

Ami a versenyzőket illeti, Lewis Hamilton számára alakult jobban a nyitó nap, hiszen az első tréningen a harmadik, míg a másodikon a hatodik pozícióban végzett, miközben George Russell mindkét alkalommal kiszorult az első tízből. 

„Az első gyakorláson úgy éreztem, igazán jók leszünk, de akkor valamiért mindig jónak tűnünk. A másodikon azonban már közel fél másodperc volt a hátrányunk. Talán lehetett volna három tized is a különbség, ám nem hiszem, hogy lett volna még fél szekundum a gépben" – kezdte az értékelést a hétszeres világbajnok.

„Elég sok adatot gyűjtöttünk. Általában nem ez az a helyszín, ahol igazán fel lehetne térképzeni a fejlesztéseket, de összességében jó érzés volt vezetni az autót. Kár, hogy végül nem voltunk olyan közel, mint azt reméltem volna, ugyanakkor határozottan előreléptünk, amiért nagyon hálás vagyok. Csak tovább kell dolgoznunk a kocsin, aztán meglátjuk, ki tudunk-e még préselni valamit belőle" –  tette hozzá Hamilton, majd arról is kérdezték, hogy van-e olyan konkrét terület, amiben érzi a javulást. 

„Van egy bizonyos terület, de nem fogom elmondani, melyik az! Van, és az én szemszögemből elég egyértelmű, mi hiányzik. Beszélni fogunk róla a csapatmegbeszélésen. Összedugjuk a fejünket, és próbálunk rájönni, hogyan tudjuk ezt megoldani a rendelkezésünkre álló keretek között. Remélhetőleg a mostani csomag olyan alapot jelent, amire építkezhetünk a folytatásban."

 MONACÓI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:13.372 átlag: 163.730 km/ó 26 kör
2. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:13.710 0.338 mp h. 28
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:14.035 0.663 27
4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:14.038 0.666 27
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:14.093 0.721 24
6. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:14.244 0.872 26
7. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:14.467 1.095 25
8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:14.585 1.213 29
9. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:14.653 1.281 28
10. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:14.666 1.294 32
11. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:14.718 1.346 29
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:14.725 1.353 29
13. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:14.820 1.448 29
14. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:14.866 1.494 30
15. George Russell brit Mercedes 1:15.066 1.694 24
16. Nyck de Vries holland AlphaTauri-Honda 1:15.083 1.711 33
17. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:15.192 1.820 32
18. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:15.557 2.185 30
19. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:15.684 2.312 25
20. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:15.785 2.413 17
 MONACÓI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:12.462 átlag: 165.786 km/ó 30 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:12.527 0.065 mp h. 33
3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:12.569 0.107 22
4. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:12.682 0.220 32
5. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:12.906 0.444 18
6. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:12.960 0.498 29
7. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:12.991 0.529 30
8. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:13.050 0.588 33
9. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 1:13.089 0.627 28
10. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:13.162 0.700 30
11. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:13.185 0.723 31
12. George Russell brit Mercedes 1:13.191 0.729 32
13. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:13.354 0.892 32
14. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:13.457 0.995 28
15. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:13.520 1.058 33
16. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:13.641 1.179 22
17. Nyck de Vries holland AlphaTauri-Honda 1:13.663 1.201 34
18. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 1:13.673 1.211 30
19. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:14.217 1.755 10
20. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:14.238 1.776 33
2023.06.04 12:17:41

F1 nemzetisport.hu

Pérez a negyedik helyig kapaszkodott fel, míg Leclerc pont nélkül maradt Spanyolországban.

2023.06.03 14:01:26

F1 nemzetisport.hu

Leclerc, Pérez és Russell sem jutott be a Q3-ba – utóbbi ráadásul a csapattársával ütközött.

2023.06.03 11:20:05

F1 nemzetisport.hu

Verstappen az utolsó edzést is behúzta, ám a mezőny dolgát némi eső és egy félbeszakítás is nehezítette.

2023.06.02 18:04:24

F1 nemzetisport.hu

A holland mögött Alonso és Hülkenberg alkotta az első hármast.

2023.06.02 15:14:13

F1 nemzetisport.hu

A holland 17 századdal előzte meg Alonsót, míg a Ferrari kiszorult az első ötösből.