F1: „Bármit próbáltunk ki, nem segített” – Hamilton szenved a Mercedesszel

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2022.03.18. 19:16
null
Hamilton nem elégedett a Mercedesszel (Fotó: AFP)
Az egyéni címvédő, Max Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak a Formula–1-es idénynyitó Bahreini Nagydíj második edzésén, és meglehetősen elégedetten is nyilatkozott a Red Bullról, hiszen elmondása szerint az autó egy körön és a hosszabb etapok során is jónak érződött. A hollandhoz hasonlóan a mindkét tréningen második Charles Leclerc is magabiztos volt, nem úgy, mint a Mercedes párosa. Lewis Hamilton szerint bármit próbáltak, nem sikerült javulniuk, és George Russell is elismerte, időbe fog telni, mire kiaknázzák az Ezüstnyílban rejlő potenciált.

 

 

18. BAHREINI NAGYDÍJ
MÁRCIUS 18., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Gasly 1:34.193
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.936
MÁRCIUS 19., SZOMBAT
3. szabadedzés: 13.00–14.00
Időmérő: 16.00–17.00
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja: 16.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Március 27., 15.00Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
Április 10., 6.00Ausztrál Nagydíj, Melbourne
Április 24., 15.00 Emilia-romagnai Nagydíj, Imola

Az idénynyitó péntekjén továbbra is beszédtémát szolgáltatott a tavalyi, botrányosan záruló abu-dzabi finálé, hiszen a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) új elnöke, Mohammed ben Szulajem legutóbb azt ígérte, a bahreini nyitó napon teszik közzé az idényzáróval kapcsolatban indított vizsgálódás eredményét. Ez azonban továbbra sem történt meg, és az egyéni címvédő, Max Verstappen szerint nem is kellene nyilvánosságra hozni a dokumentumot.

„Nem gondolnám, hogy kellene a teljes jelentés. Természetesen minden évben jó megvitatni, mi történt az előző évben, nem? Ki akarod elemezni, mit hogyan tettél. Szóval igen, kiderül majd, ha vannak bizonyos dolgok, amiket jobban is le lehetne írni a szabálykönyvben, érthetőbben vagy pontosabban fogalmazni. Majd meglátjuk” jelentette ki a holland, versenyzőtársai azonban nem értettek egyet vele.

„Nagyon fontos az átláthatóság, és az is, hogy elolvashassuk a jelentést. Hogy valóban el fogom-e olvasni? Nem hiszem, mert biztosan nagyon hosszú lesz, de fontos, hogy legalább a főbb részeit láthassuk, és tudjuk, mik a végkövetkeztetések, mert csak így tanulhatunk belőle, kezelhetjük jobban a helyzetet a jövőben” – magyarázta a Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc, akivel Mick Schumacher is egyetértett, igaz, hangsúlyozta, jó lenne már előre nézni.

„Az már a múlt, de jó lenne ismerni a következtetéseket, hogy ne ismétlődhessenek meg az akkori történések.”

Noha az FIA vizsgálata tehát egyelőre nem látott napvilágot (a hírek szerint szombaton kerülhet erre sor), az már biztos, hogy a sárga sisakfestéssel a gyökerekhez visszatérő Hamiltont utólag megbüntették azért, mert tavaly kihagyta a díjátadó gálát. A hétszeres világbajnok 50 ezer eurós pénzbírságot kapott, amit az elnökkel megegyezve olyan hátrányos helyzetű fiatalok számára ajánlott fel, akik mérnökként szeretnének a motorsportba kerülni.

KÉT VERSENYZŐNEK IS JELENÉSE VOLT A SPORTFELÜGYELŐKNÉL
Lance Stroll Cunoda Jukit tartotta fel, míg a japán pilóta Charles Leclerc-t – mindketten a nyolcas kanyarban akadályozták a pilótatársukat, és mind a ketten megrovást kaptak.

Ami a szabadedzéseket illeti, a technika ördöge ezúttal is közbeszólt: Valtteri Bottas a teljes első tréninget volt kénytelen kihagyni gyújtási problémák miatt (az Alfa Romeóban a központi elektronikát cserélni is kellett), az Alpine-nál az új oldaldobozból szakadt le egy jókora darab, míg a Mercedes a továbbra is fennálló delfinezés miatt hagyott el egy kisebb alkatrészdarabot a W13-asról, majd Lewis Hamiltonnál a nyitható hátsó szárny sem működött a villanyfényben, a McLarennél pedig Daniel Ricciardót hátráltatta szivárgás.

Napsütésben még Pierre Gasly, a sivatagi éjszakában már Verstappen bizonyult a leggyorsabbnak, míg a Ferrari kettőse mindkét alkalommal a második és a harmadik helyet foglalta el, és végig meglehetősen meggyőző tempót mutatott. Nem úgy, mint a Mercedes, illetve a McLaren, utóbbi ráadásul a top 10-ből is kiszorult.

A villanyfényes gyakorláson tehát Verstappen zárt az élen, és a hollandnak nem is lehetett igazán oka a panaszra, hiszen elmondása szerint is jól viselkedett a Red Bull a szahíri pályán.

„Az autó jól viselkedett, és mivel egy hete itt teszteltünk, tudtuk, mik lehetnek az optimális beállítások. Néhány újítást is kipróbáltunk, és úgy tűnik, valamennyi bevált. Eléggé sima napunk volt. Az autó egy körön és a hosszabb etapok során is jónak érződött, szóval nagyon örülök. A Ferrari ugyanakkor nagyon keményen nyomja, és rendkívül közel is van hozzánk, szóval még meg kell várunk, pontosan hol állunk, amikor holnap mindenki feltekeri a motort. Egyelőre jónak tűnik a helyzet."

Leclerc másodikként zárt mindkét gyakorláson, azonban pillanatnyilag még nem írná alá ezt a helyezést, ha felajánlanák neki, hiszen minden hétvégére nyerni megy.

Természetesen nyerni akarok, mint ahogyan mindenki más is a csapatban, szóval nem írnám alá előre a második pozíciót. A győzelem a célunk. Nyilván remek előrelépést jelentene a második hely tavalyhoz képest. Mint ahogyan többször is mondtam, ez teljesen új projekt, és optimisták vagyunk, mert tudjuk, milyen sokat dolgoztunk azért, hogy ott tartsunk, ahol most. Minden hétvégén azon leszünk, hogy harcba szállhassunk a győzelemért, aztán meglátjuk, hogy ez sikerül-e vagy sem.”

Még sok dolgunk van szombatig, de remélhetőleg esélyesek leszünk a pole pozícióra. Magabiztosnak érzem magam az autóban, és minden arról szól, hogy találjuk meg a határokat, illetve ne kövessünk el hibát.”

A nap során több problémába is ütköző, s a villanyfényben végül több mint egy másodperces hátránnyal a kilencedik helyen záró Hamilton egyáltalán nem volt elégedett, érzése szerint bármivel álltak elő, nem segített rajtuk.

„Nem igazán foglalkoztam George autójával, kizárólag a sajátomra összpontosítottam. Különböző megoldásokkal próbálkoztunk, de az én kocsimon fellépő problémákra fókuszáltam. A mostani gondjaink mellett eltörpülnek az elmúlt években tapasztaltak, most sokkal nagyobb kihívással kell szembenéznünk. Bármit próbáltunk ki, nem igazán segített, szóval úgy tűnik, több időt fog felemészteni, mire megoldjuk a problémáinkat.”

Hamiltonhoz hasonlóan a negyedikként végző George Russell is saját problémáival foglalkozott, s noha ő sem volt elégedett a W13-as tempójával, úgy érzi, még gyorsulhat.

Az egyértelmű, hogy a stopperóra számít, és mi jelenleg határozottan nem tartunk ott, ahol lenni szeretnénk. Úgy érzem, bizonyos területeken nagy előrelépést sikerült megtennünk, de továbbra sincs meg igazán a tempónk. Sok adatot kell még kielemeznünk az éjszaka folyamán, hogy rájöjjünk, pontosan mely területeken szenvedünk még. Óriási a lemaradásunk a Red Bull és a Ferrari mögött, míg az AlphaTauri és az Alfa Romeo közel azonos szinten van velünk, vagy talán valamivel még gyorsabb is nálunk.

„Noha túl sok következtetést nem lehet még levonni az eredményekből, a hosszú etapok már jóval mérvadóbbak voltak, és azt láttuk, hogy folyamatosan egy másodperc körül mozgott a lemaradásunk a riválisainkhoz képest. Még jobban bele kell ásnom magam az adatokba, hogy megértsem, mi ennek az oka.

„Ami engem illet, nem vagyok elégedett a kocsival, de találhatunk még némi időt. Ma kicsit nagyobb volt a szél, mint a teszteken, ami kissé meglepett minket. Sikerült javulnunk, de még rengeteg tényező van. Azt tudjuk, hogy megvan bennünk a tempó, de időbe fog telni, mire kiaknázzuk a bennünk rejlő potenciált. Még van időnk, és az a feladat, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki belőle. Talán a kármentés lesz a cél.

Folytatás szombaton 13 órakor a harmadik szabadedzéssel.

BAHREINI NAGYDÍJ, A MÁSODIK SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:31.936 átlag: 211.921 km/ó 20 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:32.023 0.087 mp h. 20
3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:32.520 0.584 22
4. George Russell brit Mercedes 1:32.529 0.593 25
5. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:32.877 0.941 24
6. Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 1:32.951 1.015 30
7. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:32.958 1.022 20
8. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:33.085 1.149 24
9. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:33.144 1.208 23
10. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:33.183 1.247 23
11. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:33.280 1.344 27
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:33.360 1.424 25
13. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:33.621 1.685 24
14. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:33.789 1.853 26
15. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:33.953 2.017 27
16. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:33.958 2.022 25
17. Nico Hülkenberg német Aston Martin-Mercedes 1:34.061 2.125 28
18. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:34.166 2.230 12
19. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:34.486 2.550 28
20. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:34.735 2.799 22
BAHREINI NAGYDÍJ, AZ ELSŐ SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE
1. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:34.193 átlag: 206.843 km/ó 23 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:34.557 0.364 mp h. 22
3. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:34.611 0.418 23
4. George Russell brit Mercedes 1:34.629 0.436 23
5. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:34.742 0.549 22
6. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:34.814 0.621 22
7. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:34.943 0.750 17
8. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:35.000 0.807 14
9. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:35.028 0.835 20
10. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:35.050 0.857 23
11. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:35.053 0.860 20
12. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:35.151 0.958 15
13. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:35.644 1.451 15
14. Nico Hülkenberg német Aston Martin-Mercedes 1:35.815 1.622 23
15. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:35.923 1.730 17
16. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:36.304 2.111 22
17. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:36.402 2.209 20
18. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1:36.536 2.343 23
19. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:36.804 2.611 21
20.Valtteri BottasfinnAlfa Romeo-Ferrari-2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik