H. L. 2021.08.01 11:54 Frissítve: 2021.08.01 13:30

F1: Alonso kimaradna a bajból, tűzijátékra számít az első körben

A Formula–1-es Alpine spanyol versenyzője, Fernando Alonso úgy érzi, komoly tűzijátékot hozhat a Magyar Nagydíj rajtja, és könnyen profitálhat a két vb-aspiráns, Lewis Hamilton és Max Verstappen újabb összecsapásából. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azt sem zárja ki, hogy az ötödikként induló Pierre Gasly áll az élre az első kanyart követően. 

Újra összecsap a két vb-aspiráns? (Fotó: AFP)

 

36. MAGYAR NAGYDÍJ
JÚLIUS 30., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.555
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.012
JÚLIUS 31., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:16.826
Időmérő: 1. Hamilton 1:15.419
AUGUSZTUS 1., VASÁRNAP
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Augusztus 29., 15.00Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps
Szeptember 5., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoort
Szeptember 12., 15.00
Olasz Nagydíj, Monza

Lewis Hamilton pályafutása során a 101., míg Magyarországon a nyolcadik alkalommal szerezte meg a pole pozíciót, aminek révén Michael Schumachert (7) maga mögött hagyva egyeduralkodóvá vált a Hungaroringen. A brit ráadásul történelmet is írhat vasárnap, hiszen amellett, hogy egy újabb sikerrel átvenné a vezetést az egy adott pályán megszerzett legtöbb győzelem listáján, elsőként érhetné el a bűvös százas határt.

Noha a mogyoródi pályán meglehetősen fontos a rajtpozíció, és egyelőre úgy tűnik, hogy a Mercedesnek sikerült a helyes irányba haladnia a Silverstone-ban bevetett fejlesztésekkel, az időjárás, valamint a stratégiai különbség is a rivális kezére játszhat.

Az első tízesből ugyanis egyedül az első rajtsort a Portugál Nagydíj után újra kisajátító „ezüstnyilak" vágnak neki a 70 körös versenynek a közepes keveréken, így a harmadik pozícióból induló Max Verstappen, valamint a holland mellől induló Sergio Pérez is a startnál jobban tapadó lágyakon indul, s a helyzeti előnyüket tovább növelheti az is, hogy a szombatról vasárnapra megérkező eső lemosta az eddig felvitt gumiréteget.

Ráadásul a Pirelli előzetes számításai szerint is jobban beválhat a kétkiállásos taktika, amely leginkább a lágyon indulóknak teremthet pluszlehetőséget, hiszen abban az esetben elveszti a jelentőségét, sőt inkább némileg még hátrányt is jelenthet a közepesen történő indulás. A Mercedes tehát akkor tudja kihasználni az előnyét, ha képes úgy egy cserével végigmenni, hogy a futam végén se essen vissza jelentősen a tempója, az olasz gumibeszállító szerint ugyanis összességében lassabb az egykiállásos stratégia, és a várható hőség még inkább ellehetetleníti a megvalósítását.  

Ugyanakkor a rajt könnyen felülírhat mindent, és alapjaiban határozhatja meg a két csapat hozzáállását, hiszen könnyen előfordulhat, hogy az idén általában jobban elrugaszkodó és puhább gumikkal felszerelt Red Bull már a piros lámpák kialvását követően az élre tör, vagy legalább eltünteti Hamilton hátvédjét, Valtteri Bottast, aki az első négyesből egyedüliként rendelkezik plusz egy szett új lággyal.

VÁRHATÓ STRATÉGIÁK
leggyorsabb
rajt a lágyon, a 17. és a 23. kör között váltás a keményre, majd a 45. és az 50. kör között csere a közepesre
valamivel lassabb
rajt a közepesen, majd a 30. és a 35. kör között váltás a keményre
 lassabbrajt a lágyon, a 15. és a 20. kör között váltás a keményre, majd az 50. és az 55. kör között csere a lágyra
 még lassabbrajt a lágyon, majd a 20. és a 25. kör között váltás a keményre

A finn startolása tehát kulcsfontosságú lehet, hiszen ha jól rugaszkodik el, hátulról védheti Hamiltont, és a Mercedesnek esélye nyílhat teljesen a kontrollja alatt tartani a versenyt, ha azonban az egyik, vagy esetleg mindkét „vörös bika" jobban jön el, akkor a címvédő védtelenné válhat nemcsak az első körökben, hanem a teljes versenytáv alatt is, hiszen akár két különböző stratégiával is nyomás alatt tarthatják a riválisok.

Persze pontosan ezért Pérez rajtolása is meghatározó lehet, főleg, hogy a két Red Bullnak hátrafelé sem árt figyelnie, hiszen mögötte az idén remek formában versenyző, és az elmúlt futamok kudarcai után visszavágásra készülő Pierre Gasly, valamint az általában nagyon jól elrugaszkodó Lando Norris és Charles Leclerc sorakozhat fel.

A kilencedik rajtkockából induló Fernando Alonso pontosan ezért tűzijátékra számít az első körben, és úgy véli, könnyen nyerhetnek akár több pozíciót is a startot követően. „Megpróbálunk javítani néhány helyet, úgy hiszem, sikerülhet. Ezen a pályán általában a szokásosnál nagyobb előnyt jelent, ha a tiszta oldalról rugaszkodhatsz el, szóval remélem, hogy már az első kört is előrébb fejezhetem be."

„Ugyanakkor óvatosnak is kell lennünk, mivel úgy hiszem, könnyen történhet valami előttünk, főleg, hogy Max a lágyon, míg Lewis a közepesen fog indulni. Aztán ott van Checo is, valamint Lando és Charles, akik a mezőny legjobb startolói között vannak. Arra számítok, hogy sok akció lesz az 1-es kanyarban, és nekünk okosnak kell lennünk, és ki kell maradnunk a bajból, hogy profitálhassunk abból, ami előttünk történik. Szóval tiszta első körre van szükségünk, hiszen akár ingyen pozíciókat is nyerhetünk."

A kétszeres világbajnokhoz hasonlóan a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is akciódús első körre számít, és némileg tréfásan azt is elhintette, nem zárja ki, hogy Gasly fog az élre állni. „Úgy hiszem, izgalmas rajt vár ránk. Talán Gasly fog elsőként kijönni az 1-es kanyarból, miután az első négyes kiüti egymást."

MAGYAR NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE 
  1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:15.419 átlag: 209.119 km/ó
  2. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:15.734 0.315 mp h. 
  3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:15.840 0.421
  4. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 1:16.421 1.002
  5. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 1:16.483 1.064
  6. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 1:16.489 1.070
  7. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:16.496 1.077
  8. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1:16.653 1.234
  9. Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 1:16.715 1.296
10. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1:16.750 1.331
11. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:16.871 1.221
12. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:16.893 1.243
13. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:17.564 1.914
14. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:17.583 1.933
15. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari idő nélkül  
16. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:17.919 1.705
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:17.944 1.730
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 1:18.036 1.822
19. Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 1:18.922 2.708
20. Mick Schumacher német Haas-Ferrari idő nélkül
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE 
1. SZAKASZ     2. SZAKASZ    
  1. Verstappen 1:16.214   1. Verstappen 1:15.650
  2. Hamilton 1:16.424   2. Norris 1:16.385
  3. Bottas 1:16.569   3. Gasyl 1:16.394
  4. Sainz 1:16.649   4. Pérez 1:16.443
  5. Gasly 1:16.874   5. Alonso 1:16.541
  6. Stroll 1:17.038   6. Hamilton 1:16.553
  7. Norris 1:17.081   7. Leclerc 1:16.574
  8. Leclerc 1:17.084   8. Bottas 1:16.702
  9. Vettel 1:17.105   9. Ocon 1:16.766
10. Alonso 1:17.123 10. Vettel 1:16.794
11. Pérez 1:17.233 11. Ricciardo 1:16.871
12. Ocon 1:17.367 12. Stroll 1:16.893
13. Räikkönen 1:17.553 13. Räikkönen 1:17.564
14. Ricciardo 1:17.664 14. Giovinazzi 1:17.583
15. Giovinazzi 1:17.776 15. Sainz idő nélkül
16. Cunoda 1:17.919      
17. Russell 1:17.944      
18. Latifi 1:18.036      
19. Mazepin 1:18.922      
20.Schumacheridő nélkül   
2021.09.25 11:29:39

F1 B. Ö. B.

Hamilton kétszer is eltalálta a falat a Q3 végén • Russell a 3. helyről rajtolhat az Orosz GP-n.

2021.09.25 09:48:42

F1 B. Ö. B.

Ahogyan arra számítani lehetett, igencsak közbeszólt az időjárás az Orosz GP szombati programjába.

2021.09.24 12:58:24

F1 H. L.

A finn 44 ezreddel előzte meg Hamiltont, míg a harmadik helyen az utolsó pillanatokban a falat is eltaláló Gasly zárt.

2021.09.24 09:31:35

F1 H. L.

A finn 211 ezreddel előzte meg Hamiltont, míg a harmadik Verstappen lemaradása 227 ezred volt.