A McLaren az élen, a Red Bull és a Ferrari a mezőny végén a brazíliai nyitányon

Egy szabad hétvége után folytatódott a 2025-ös Formula–1-es világbajnokság, a mezőny Mexikóváros után az ikonikus Interlagosba utazott, ahol péntek délután az első és egyetlen szabadedzéssel vette kezdetét az 5. Sao Pauló-i Nagydíj programja.
Az év utolsó előtti sprinthétvégéjére immár Lando Norris érkezett meg vb-éllovasként, az előző öt Grand Prix-n a 34 pontos lemaradását egypontos előnnyé kovácsoló brit igyekezett kizárni a külső zajokat a hétvége kezdetén, míg az üldözöttből üldözővé váló csapattársa, Oscar Piastri kijelentette, a legutóbbi kudarcok ellenére is úgy érzi, megvan benne minden, ami ahhoz kell, hogy bajnok legyen.
Míg a McLaren házi csatája minden eddiginél szorosabbá vált, Max Verstappen továbbra is ott ólálkodik, és az idény 21. nagydíja előtt az egyik fő kérdést azt jelentette, hogy a helyszínen egy évvel ezelőtt a 17. rajtkockáját az eső áztatta és piros zászlóval megszakított versenyen győzelemre váltó holland képes lesz-e jelentősen csökkenteni a hátrányát az előrejelzések szerint zivatarokkal tűzdelt hétvégén.
A mezőnyre annak ellenére is fontos egy óra várt Brazíliában, hogy arra lehetett számítani, a tréning azon kevés események egyike lesz, amely száraz körülmények zajlik le, mivel a közép-európai idő szerint 19 óra 30 perckor kezdődő sprintidőmérőre már megérkezhet a csapadék, és nagy valószínűség szerint a szombati programot is elmossa az eső. A futam napján viszont a várakozások szerint már jóval kisebb az esélye annak, hogy megnyíljon az ég, így a most összegyűjtött adatok még fontosak lehetnek vasárnap.
A bokszutca végi lámpa az eredetileg tervezettnél öt perccel később váltott zöldre, a kisebb halasztás után viszont gyorsan benépesült a pálya. Az első próbálkozások után Piastri állt az élen Lewis Hamilton és Fernando Alonso előtt, de többször átalakult a sorrend, ahogyan a versenyzők egyre több kört futottak a kemény keveréken.
A hiányzó Cunoda Juki volt, aki mindössze 8 perc elteltével elvesztette a Red Bull hátulját az egyik kerékverőn, majd a négyes kanyarnál a bukótéren átcsúszva eltalálta a falat is. Bár az eset miatt nem volt fennakadás a pályán, de a japán pályaidőt vesztett pilótatársakhoz képest, és csak bő húsz perccel a vége előtt tudott visszatérni a nyomvonalra.
Félidőben George Russell nevével kezdődött az időlista, a britet a többször is megcsúszó Verstappen, illetve Piastri követte, míg az első ötöst Carlos Sainz Jr. és Leclerc egészítette ki.
A mezőny az utolsó negyedórára hagyta a gyorsabb köröket, azonban még ekkor sem a lágy gumi játszotta a főszerepet, helyette a közepes keverék került középpontba. Bár sokáig Piastri volt előnyben házon belül, az utolsó pillanatokban Norris megelőzte, így a brit elsőségével zárult a brazíliai nyitány. A McLaren párosát a végén csak 23 ezred választotta el egymástól, míg a meglepetésre harmadikként érkező Nico Hülkenberg hátránya már több mint 6 tized volt.
A negyedik Fernando Alonso lett, majd a hazai közönség előtt először versenyző Gabriel Bortoleto, Russell, Pierre Gasly, Sainz, Isack Hadjar és Andrea Kimi Antonelli egészítette ki a top 10-et. A végén a lágy gumit feltevő, de a gyors körét nem befejező Verstappen a 17., a végig keményeken futó Leclerc és Hamilton pedig a 18-19. helyet foglalta el. A sort Cunoda zárta. Az utolsó percekben a Ferrari brit versenyzője is bemutatott egy megpörgést, a 11-es kanyarnál elveszítve az irányítást autója felett, de sikerült elkerülnie a falat.
Folytatás 19 óra 30 perckor a sprintidőmérővel.
SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ, A SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:09.975 | átlag: 221.684 km/ó | 31 kör |
| 2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:09.998 | 0.023 mp h. | 33 |
| 3. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:10.594 | 0.619 | 32 |
| 4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:10.606 | 0.631 | 26 |
| 5. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:10.616 | 0.641 | 32 |
| 6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:10.645 | 0.67 | 35 |
| 7. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:10.681 | 0.706 | 33 |
| 8. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:10.686 | 0.711 | 36 |
| 9. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:10.707 | 0.732 | 31 |
| 10. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:10.744 | 0.769 | 37 |
| 11. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:10.794 | 0.819 | 36 |
| 12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:10.807 | 0.832 | 35 |
| 13. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:10.906 | 0.931 | 29 |
| 14. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:10.961 | 0.986 | 32 |
| 15. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:11.070 | 1.095 | 31 |
| 16. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:11.160 | 1.185 | 30 |
| 17. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:11.368 | 1.393 | 31 |
| 18. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:11.493 | 1.518 | 30 |
| 19. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:11.526 | 1.551 | 28 |
| 20. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:11.763 | 1.788 | 20 |
| 5. SAO PAULÓ-I NAGYDÍJ | |
| NOVEMBER 7., PÉNTEK | |
| Szabadedzés | 15.30–16.30 |
| Sprintidőmérő | 19.00–20.00 |
| NOVEMBER 8., SZOMBAT | |
| Sprintverseny | 15.00–16.00 |
| Időmérő | 19.00–20.00 |
| NOVEMBER 9., VASÁRNAP | |
| A verseny (71 kör, 305.939 km) rajtja | 18.00 |
| KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
| Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | november 22., 5.00 |
| Katari Nagydíj, Loszaíl | november 30., 17.00 |
| Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi | december 7., 14.00 |

A Professzor először oktatta a mezőnyt







