Az őrült, kaotikus időmérő után a címvédő Max Verstappen várhatta az élről a piros lámpák kialvását Azerbajdzsánban. A Red Bull-pilóta mellől óriási meglepetésre Carlos Sainz Jr. rugaszkodhatott el a Williamsszel, míg a második rajtsoron Liam Lawson és Andrea Kimi Antonelli osztozott. George Russell a hatodik, Lando Norris a hetedik, az egyéni összetettet 31 ponttal vezető, a kvalifikáció végén autót törő, majd a futamra új karosszériát kapó Oscar Piastri a kilencedik, míg a Ferrarit falba állító Charles Leclerc a tizedik rajtkockát foglalhatta el.
Lewis Hamilton a csalódást keltő szombat után a 12. helyről kezdhette meg a felzárkózást, míg az eredetileg a 18. leggyorsabb, de az időmérőről utólag a rugalmas hátsó szárny miatt kizárt Esteban Ocon a bokszutcából vágott neki az 51 körös versenynek, melynek az volt a két fő kérdése, hogy Verstappennek sikerül Monza után Bakuban is nyernie, illetve, hogy a McLaren bebiztosítja-e már most az újabb konstruktőri címét.
A rajt előtt volt egy kisebb gond Isack Hadjarnál, hiszen csapata hidraulikus problémát észlelt, de a francia fel tudott állni a rajtrácsra.
Ami a stratégiát illeti, a pole pozícióból induló Verstappen a kemény gumikon indult, rajta kívül Russell, Cunoda Juki, Hamilton, Gabrierl Bortoleto, Oliver Bearman, Nico Hülkenberg, Pierre Gasly és az utólag kizárt, és így a bokszutcából induló Esteban Ocon választotta a fehér oldalfalú Pirellit. A mezőny többi tagja a közepes keverék mellett tette le a voksát.
Verstappen jól jött el, és sikerült megtartania a vezetést, mögötte változatlan sorrendben sorolt be az első négyes, és bár Cunoda elment Russell mellett, a brit vissza tudott jönni a Red Bull-os elé még mielőtt pályára kellett volna küldeni a biztonsági autót. Az igazi dráma ugyanis hátrébb zajlott: Piastri bemozdult a rajtnál, és mire el tudott indulni, a teljes mezőny elment mellette.
Az ausztrál ezt követően igyekezett visszazárkózni, de elmérte a féktávot az 5-ös kanyarnál, majd a fal állította meg a McLarent. A vb-éllovas versenye tehát néhány kanyarig tartott, aminek következtében 34 nagydíj után először esett ki, és óriási lehetőséget teremtett a csapattársa előtt. Piastri a kiugrás miatt utólag 5 másodperces időbüntetést kapott, mint ahogyan a mögötte bemozduló Fernando Alonso is.
Verstappen az újraindításnál is jól jött el, mögötte Sainz, Lawson és Antonelli érkezett, míg Cunoda újra megelőzte Russellt, és ezúttal meg is tudta tartani a pozíciót. Leclerc Norrist előzte meg, majd a monacói, brit kettős Isack Hadjart utasította maga mögé, akit néhány kzeörön belül Hamilton is lehagyott.
Noha Verstappen előnye 10 kör elteltével kevesebb, mint két másodperc volt, a következő körökben fokozatosan elkezdett ellépni Sainztól, aki ugyancsak növelte az előnyét Lawson előtt. Az új-zélandi mögé viszont megérkezett Antonelli, akire a Cunodát másodszor is maga utasító Russell is felzárkózott, míg a 7-9. helyen Leclerc, Norris és Hamilton tapadt egymásra. Utóbbi ugyanakkor elfékezte, aminek következtében kissé leszakadt, így Norris lélegzetvételhez jutott, de így sem tudott fogást találni Leclerc-en.
Az élmezőnyből elsőként Antonelli járta meg a bokszutcát, aminek köszönhetően Russell előtt megnyílt a lehetőség, hogy levadássza Lawsont. A Mercedesre a következő körben a Ferrari reagált Leclerc-rel, majd egy körrel később a Racing Bulls-pilóta is kereket cserélt. Bár Lawsonnak sikerült Antonelli előtt visszatérnie a pályára, az olasz a következő körben megelőzte őt.
A 35. körben nyolc versenyző továbbra is kerékcsere nélkül maradt: az élen álló Verstappen és a mögé felsorakozó négy versenyző, Russell, Cunoda Norris és Hamilton, illetve hátrébb Stroll, Hülkenberg és Gasly volt még adós egy bokszlátogatással, közülük Norris és Stroll ráadásul a közepeseket gyűrte szorgosan.
Az újabb kerékcserés hullámot Hamilton indította el, a hétszeres bajnokot Hülkenberg, majd Norris követte a következő körben, utóbbi bokszkiállása ugynakkor az idálisál hosszabbra nyúlt, és a két Ferrari között tudott visszatérni a nyomvonalra. Cunoda Lawson előtt jött vissza, de az új-zélandi azonnal megelőzte őt, míg mögötte Leclerc és Norris vívott nagy harcot egymással. A brit a 41. körben tudta maga mögé utasítani a Ferrarit, míg Russell Sainz előtt tudott maradni a kiállása után is.
A legtovább Verstappen tolta ki az első etapját, a címvédő a 41. körben állt ki, és tért vissza az élen. Mögötte ekkkor Russell, Sainz, Antonelli és Lawson érkezett a top 5-ben. Hátrébb Cunoda támadta a Racing Bulls-pilótát, de a japánnak hátrafelé is kellett figyelnie, hiszen Norris ott volt a nyomában, ráadásul a Ferrari helycseréje után Hamilton is megkérkezett a DRS-vonatba.
Pozíciócsere ugyanakkor már nem történt, mint ahogyan előrébb sem: Verstappen senkitől sem zavartatva aratott győzelmet, s lett a második versenyző, akinek sikerült dupláznia a helyszínen. Másodikként az egész hétvégén betegeskedő Russell ért célba, míg a dobogó alsó fokára Sainz állhatott fel először a Williams színeiben.
A negyedik Antonelli lett, majd a kitartó Lawson, Cunoda, Norris, Hamilton, Leclerc, illetve Hadjar zárta a pontszerzők sorát. Norris a hetedik helyének köszönhetően 25 pontra csökkentette a lemaradását az egyéni vb-összetettben, miközben a McLarennek még várnia kell a konstruktőri címvédésre. A wokingiak mögött eközben helycsere történt, a Mercedes az erős hétvégéjének köszönhetően megelőzte a Ferrarit a tabellán, és átvette a második helyet.
Folytatás két hét múlva a Szingapúri Nagydíjjal.
AZERI NAGYDÍJ, A VERSENY VÉGEREDMÉNYE | |||||
---|---|---|---|---|---|
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | - | |
2. | George Russell | brit | Mercedes | 14.609 mph. | |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 19.199 mph. | |
4. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 21.76 mph. | |
5. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 33.29 mph. | |
6. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 33.808 mph. | |
7. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 34.227 mph. | |
8. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 36.31 mph. | |
9. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 36.774 mph. | |
10. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 38.982 mph. | |
11. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | ||
12. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | ||
13. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | ||
14. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | ||
15. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | ||
16. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | ||
17. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | ||
18. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
19. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1 kör h. | |
FELADTÁK | megtett körök | kiesés oka | |||
Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 0 | baleset |
8. AZERI NAGYDÍJ | |
SZEPTEMBER 19., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:42.704 |
2. szabadedzés | 1. Hamilton 1:41.293 |
SZEPTEMBER 20., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Norris 1:41.223 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:41.117 |
SZEPTEMBER 21., VASÁRNAP | |
A verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja | 1. Verstappen, 2. Russell, 3. Sainz |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szingapúri Nagydíj, Szingapúr | október 5., 14.00 |
Amerikai Nagydíj, Austin | október 19., 21.00 |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | október 26., 21.00 |