Míg Max Verstappen a Magyar Nagydíj sajtónapján pontot tett a jövőjét övező találgatások végére, és hivatalosan is megerősítette, hogy 2026-ban is a Red Bull színeiben áll rajthoz, a jövő évi csapattárs kiléte továbbra is kérdéses. A Liam Lawsont mindössze két nagydíj után váltó Cunoda Juki ugyanis várakozásokon alul teljesít, és az elmúlt hat futamhétvégén pont nélkül zárt.
A múlt hétvégi Belga Nagydíj ugyanakkor előrelépést jelentett, hiszen Cunoda a Miami GP óta először jutott be az időmérő harmadik szakaszába, miután nem sokkal az esemény előtt megkapta az újabb specifikációjú elemet a hírek szerint az új csapatfőnök, Laurent Mekies közbenjárásának köszönhetően. Hiába azonban a frissebb verziójú elem, Cunoda autója számos szegmensében is elmarad Max Verstappenétől, és többek között az első szárny sem egyezik meg a két gépen.
Noha Cunodának ennek ellenére is jó esélye volt rá, hogy visszatérjen a pontzónába, a rossz kommunikáció miatt elrontott stratégia okán a pilóta sok időt és pozíciót vesztett, és végül tizenharmadikként szelte át a célvonalat.
„Nem ideális, hogy lemaradtam a pontszerzésről. Az viszont mindenképpen segít, hogy a mérnöki oldalamon, a garázs innenső részén tudjuk, egyértelmű a fejlődés és a tempó is. Nagyon lenyűgöző az, ahogyan Verstappen minden edzésen és nagydíjon következetesen teljesít. Ez nem olyasmi, amit könnyű lenne véghez vinni. És úgy tűnik, ő mégis képes rá. Olyan érzetet kelt, mintha nagyon könnyen csinálná ezt.”
„Azonban nem hiszem, hogy fair lenne az összehasonlítás. Nem is akarom közvetlenül hozzá hasonlítani magam, mert már kilenc éve itt van, én meg csak nemrég ugrottam be az autóba. Először nézzük meg, megkapom-e pontosan ugyanazt a kocsit. Addig viszont nincs értelme a közvetlen összehasonlításnak. A folytatásban így én csak magamra fókuszálok, mert pontosan tudom, hol kell javulnom, és szeretnék a saját magam módján, lépésről lépésre haladni” – osztotta meg a gondolatait a Magyar Nagydíj csütörtöki sajtónapján Cunoda.
40. MAGYAR NAGYDÍJ | |
AUGUSZTUS 1., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 13.30–14.30 |
2. szabadedzés | 17.00–18.00 |
AUGUSZTUS 2., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 12.30–13.30 |
Időmérő | 16.00–17.00 |
AUGUSZTUS 3., VASÁRNAP | |
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31., 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |
Azeri Nagydíj, Baki | szeptember 21., 13.00 |