A közel háromhetes szünet kétségkívül legforróbb témáját a Red Bull szolgáltatta, hiszen amellett, hogy Max Verstappen jövője már jó ideje uralja a címlapokat, a „vörös bikák” kissé váratlanul bejelentették a csapatfőnöki pozíciót a kezdetek óta elfoglaló Christian Horner azonnali távozását, aminek értelmében a soron következő Belga Nagydíjon már a Racing Bullstól előléptetett Laurent Mekies veszi át az irányítást a csapat élén.
Noha az már jó ideje köztudott volt, hogy a Red Bull háza táján nincs minden rendben, és az előző év elején kirobbant zaklatási botrány, a belső hatalmi harcok, a megosztottság, illetve az egyes kulcsfigurák, köztük a tervezőzseni Adrian Newey eligazolása is megtépázta a 2023-ban még egyeduralkodó csapatot, sokáig úgy tűnt, a brit mozdíthatatlan a pozíciójából. Az egyre inkább visszaeső teljesítmény, és a Helmut Markót nyíltan támogató Verstappen esetleges távozásának híre viszont még tovább tetézte a bajt, és május végén már a német sajtó belengette, hogy a Ferrari megkörnyékezte Hornert.
Ugyan a brit szakember akkor tréfás megjegyzéssel vette el az élét a híreszteléseknek, és nem tűnt valószínűnek, hogy otthagyná a Red Bullt, ezután is fel-felreppentek olyan pletykák, hogy inog alatta a léc, elvesztette a thaiföldi tulajdonos támogatását és Verstappen maradásának egyik feltételét képezheti a hatalmának csökkenése vagy kirúgása. Ennek fényében maga a bejelentés nem volt olyan váratlan, inkább annak időzítése okozott nagy meglepetést.
„Talán az időzítés, az eredmény viszont nem – jelentette ki a címvédő McLaren ügyvezető igazgatója, Zak Brown a TSN-nek adott nyilatkozatában, amikor arról kérdezték, meglepte-e Horner menesztése. – Az elmúlt néhány évben sok volt a dráma, és nem úgy tűnt, mintha csillapodott volna a helyzet, talán inkább rosszabbodott is. Szóval nem lep meg, bármikor történhet ilyesmi a szezon közepén, de mi a saját bajnokságunkra összpontosítunk. Nekik még ott van Max, aki kopogtat az ajtón. Erre oda kell figyelnünk.”
Hornert az elbocsátása óta több csapattal, köztük az Alpine-nal, illetve a Ferrarival is szóba hozták, és bár az enstone-iakat többen is kizárják a mercedeses kapcsolódás (az istálló jövőre már német erőforrással áll rajthoz) miatt, a maranellóiaknál továbbra is beszédtémát jelent Frédéric Vasseur esetleges távozása, így adott esetben a Scuderiánál megüresedne a csapatfőnöki poszt.
Brown szerint a brit szakember nagy valószínűséggel még visszatér a Formula–1-be, annak kapcsán viszont bizonytalan, mit hozhat a számára a jövő. „A korát és a motorsporton belüli múltját tekintve meglepődnék, ha nem tűnne fel valahol. Azt azonban nem tudom, milyen más érdekeltségei vannak, és esetleg szeretne-e egy futballcsapatot irányítani vagy bármi mást. Meglátjuk.”
Bár egyes feltételezések szerint Verstappen maradását elősegítheti Horner eltávolítása, továbbra sem csendesedtek azon pletykák, hogy a négyszeres világbajnok a Mercedeshez tart. A fejleményeket Brown is követi, de arról szó sincs, hogy gondolkozna a holland pilóta megszerzésén. „Igen, de nem is lehetnék elégedettebb Oscarral (Piastri) és Landóval (Norris), így inkább kíváncsi néző vagyok. Nagyon elégedett vagyok a pilótapárosommal, szóval nem igazán szánok erre időt, csak azt látom, amit feldob a telefonom” – tette hozzá.
Míg korábban főként arról szóltak a hírek, hogy George Russell veszítené el az ülését abban az esetben, ha Toto Wolffnak sikerülne megállapodnia Verstappennel, az elmúlt időszakban olyan spekulációk is megjelentek, hogy Andrea Kimi Antonelli kényszerülne távozásra. Az olasz a hírek szerint kölcsönben versenyezhetne az Alpine-nal, amely 2026-tól a Mercedes partnere lesz.
Arról, hogy mit tartogathat Verstappen számára a jövő, egyes források szerint már a most hétvégi Belga Nagydíjon is fény derülhet. A Viaplay kommentátora, Nelson Valkenburg a Nailing the Apex cimű podcastban szellőztette meg, olyan pletykák keringenek, hogy a holland külön sajtótájékoztatót tarthat Spa-Francorchamps-ban.
„A Red Bull nehéz helyzetben van, mert szerződésük van, amit nem tudnak újratárgyalni. Az egyetlen dolog, amit Verstappennek be kell bizonyítania, hogy képes olyan autót építeni, amivel világbajnok lehet jövőre, azonban sokan kételkednek ebben. Úgy fest, Verstappen az elmúlt néhány évben versenyről versenyre elvesztette a bizalmát a műszaki csapatban, a tervezőgárdában. Nem a versenycsapatban, nem azokban, akik megpróbálják a lehető legtöbbet kihozni a kocsiból, hanem magában a tervezőcsapatban.”
„Kétségek vannak a motorprogrammal és Pierre Waché technikai vezetésével kapcsolatban. A Red Bull jelenleg semmit nem tud felmutatni vagy mondani, ami megváltoztatná ezt a narratívát. Ha minden igaz, akkor a csapat Verstappennel a fedélzetén fog felrobbanni. Verstappen és a Mercedes egyre közelebb kerül egymáshoz, és olyan pletykák keringenek, hogy fel kell készülnünk valamilyen sajtóeseményre Spában. Ez egyelőre nem megerősített, de olyasmi, amire figyelek, és amit várok. Rengetegen szeretnék, hogy megvalósuljon, mert a változás jó, és Verstappen körül is sokan szeretnék, hogy bekövetkezzen. Nekem is hihetetlenül klassz lenne látni, ahogyan megpróbálja megismételni a sikereit másik környezetben.”
70. BELGA NAGYDÍJ | |
JÚLIUS 25., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 12.30–13.30 |
Sprintkvalifikáció | 16.30–17.14 |
JÚLIUS 26., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 12.00–13.00 |
Időmérő | 16.00–17.00 |
JÚLIUS 27., VASÁRNAP | |
A verseny (44 kör,308.052 km) rajtja | 15.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
MAGYAR NAGYDÍJ, MOGYORÓD | augusztus 3., 15.00 |
Holland Nagydíj, Zandvoort | augusztus 31. 15.00 |
Olasz Nagydíj, Monza | szeptember 7., 15.00 |