A Ferrari csalódást keltően kezdte a 2025-ös idényt, de a legutóbbi tripla hétvége során egyértelműen szintet lépett, az elmúlt két nagydíjon Charles Leclerc révén dobogóra állt, és immár a második helyet foglalja el a konstruktőri tabellán. A csapatfőnök, Frédéric Vasseur szerint azonban ez még nem elég, hiszen a McLaren továbbra is messze jár előttük nemcsak a bajnokságban, hanem a versenypályán is, így még tovább kell csökkenteniük a lemaradásukat. A szakember kiemelte, nem a második helyért vannak itt, hanem győzni szeretnének, azonban úgy érzi, sikerült visszatérniük a világbajnoki küzdelembe.
„Monaco után újra dobogóra álltunk, ami csodálatos! Sorozatban ez a harmadik jó eredményünk, szóval visszatértünk a világbajnoki küzdelembe. Bár Imolában nagyon nehezen alakult az időmérőnk, erős versenyt futottunk. Aztán megérkeztünk Monacóba és Barcelonába, ahol az események szintén hasonló forgatókönyv szerint alakultak. Egy dologgal ugyanakkor meggyűjt a bajunk: a gumikezeléssel. Elég nehéz megértenünk, mi a különbség a lágy és a kemény keverék működési tartománya között. Ennek hatására Charles úgy döntött, hogy eltérő abroncsokat és stratégiát használ Spanyolországban, ami jó ötletnek bizonyult, hiszen így a két autó nem veszített időt egymás miatt. Ha tudjuk tartani ezt a fejlődési ütemet, és a kvalifikáción is sikerül javulni, akkor jön el az igazi nagy előrelépés.”
„Jobb másodiknak lenni, mint negyediknek, és őszintén szólva ha visszatekintünk, ötven-hatvan pont volt a lemaradásunk a Mercedes és Red Bull mögött Kína után, amikor kizártak bennünket, és most előttük vagyunk. Úgy gondolom, hogy az elmúlt öt-hat futamhétvégén jó munkát végeztünk. De azt is szem előtt kell tartanunk, hogy nem azért vagyunk itt, hogy másodikok legyünk: nyerni akarunk. Mindez azt jelenti, hogy a McLarenre kell összpontosítanunk. Most nem a világbajnokságról beszélek, hanem a tempóról” – emelte ki, majd rámutatott, múlt vasárnap egészen sokáig tartották a lépést a riválissal.
„Úgy érzem, most nem voltunk olyan messze az első negyven kör során. A cél az, hogy a lehető legjobb munkát végezzük, és nem feltétlenül a vb-cím megnyerése. Tavaly is ezt tettük. Még mindig tizenöt futam van hátra, tovább kell javulnunk, és lépésről lépésre kell közelednünk a McLarenre, még akkor is, ha eléggé előttünk jár. Tovább nyomjuk, hogy csökkentsük a hátrányt” – tette hozzá, majd beszélt Lewis Hamilton versenyéről is, aki a 6. helye után borzalmasnak minősítette a vasárnapját.
„Lewis a futam hetven százalékát (George) Russell előtt töltötte, és nem vagyok biztos benne, hogy Russell azt mondta volna, hogy katasztrófa volt a futama. De aztán az utolsó etapban, még a biztonsági autó előtt gondok adódtak az autóval, és nem lett jó az eredmény, de negyvenöt kört Russell előtt tett meg.”
A Ferrari fordulópontként tekintett a Spanyol GP-re, hiszen érvénybe lépett az új technikai direktíva, amely az első szárnyakra vonatkozó teszteket szigorította meg. A maranellóiak abban reménykedtek, hogy előreléphetnek, de Vasseur a hétvége után nyugtázta, hogy a változtatásnak nem volt túl nagy hatása az erőviszonyokra. „Még ha csak egy tizedmásodperccel is tolódnak el a különbségek, az is nagy differenciát jelenthet az eredmények szempontjából, igaz, nem a McLaren ellen, mert továbbra is két-három tizedmásodperc az előnye. Ha megnézzük, a futam negyvenedik köre környékén öt másodperc volt a hátárnyunk (Lando) Norrishoz képest. Ez egyértelműen azt mutatja, hogy jobb a tempónk, mint például Miamiban volt, ahol leköröztek minket.”
„Nem állítom azt, hogy az első szárnyak miatt történt ez, de minden egyes verseny más képet mutat. Azt hiszem, mindannyian ugyanazokkal a kihívásokkal találjuk szembe magunkat a gumik teljes megértését illetően. Úgy vélem, ez nagyobb különbséget jelenthet, mint maga a szárny. Még ha nem is ez adja a fő teljesítményt, figyelembe kell vennünk, mert manapság egyetlen tized átrendezheti a sorrendet. A gumiknál szerénynek kell lenned. Minden egyes hétvégén tiszta lappal indulsz. Kanada is teljesen más történet. Eltérő lesz az aszfalt, hidegebb az idő, és a kanyarok is mások. Nem szabad azt feltételeznünk, hogy amit megértettünk Barcelonában, az ott is érvényes lesz.”
A Ferrari 6 ponttal előzi meg a sokáig a második helyet elfoglaló, ám most a harmadikra visszacsúszó Mercedest, míg a negyedik pozícióban álló Red Bull lemaradása 21 pont. A listavezető McLaren előnye eközben már 197 pont.
55. SPANYOL NAGYDÍJ | |
MÁJUS 30., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Norris 1:13.718 |
2. szabadedzés | 1. Piastri 1:12.760 |
MÁJUS 31., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:12.387 |
Időmérő | 1. Piastri 1:11.546 |
JÚNIUS 1., VASÁRNAP | |
A verseny | 1. Piastri, 2. Norris, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Kanadai Nagydíj, Montreal | június 15., 20.00 |
Osztrák Nagydíj, Spielberg | június 29., 15.00 |
Brit Nagydíj, Silverstone | július 6., 16.00 |