Eseménydús napokon van túl a Formula–1 címvédő versenyzője, Max Verstappen: a napokban született meg Kelly Piquet-vel az első közös gyermeke, és pénteken már a Miami Nagydíj sprintidőmérőjén vett részt a Red Bull-lal, amit követően a sportfelügyelőknél is volt jelenése. Bár kislánya, Lily születésének hírét pénteken hozta nyilvánosságra a család, a Miamiba késve, helyi idő szerint csütörtök este megérkező holland megosztotta, már eltölthetett néhány napot a kisbabájukkal.
„Szerencsére eltölthettem velük néhány napot, miután megszületett. Nagyszerű volt, sosem tudhatod igazán, hogy mire számíts, de nagyon élvezetes és különleges volt – mesélte az ESPN-nek adott interjújában, majd kitért arra, hogy nem teljesen idegen tőle a szülői szerep, hiszen párjával együtt nevelik Kelly Piquet első gyermekét Penelopét, akinek a korábbi Formula–1-es versenyző, Danyiil Kvjat az édesapja. – Már most is amolyan bónuszapa vagyok, hiszen a barátnőmnek már van egy lánya, akit egyéves kora óta látok cseperedni."
Verstappen a F1-en kívül is sok időt tölt a versenyzéssel a virtuális világban, a holland korábban már megosztotta, hogy a gyermekáldás várhatóan hoz bizonyos változásokat az életében, így most arról kérdezték, háttérbe fog-e szorulni a szimulátorozás. „Majd ki fog alakulni. Ki tudja, talán a jövőben együtt is csinálhatjuk! Mindenki a maga módján látja el a szülői feladatokat, majd kiforrja magát."
Ami a versenypályán történteket illeti, a négyszeres világbajnok a negyedik helyre kvalifikálta magát a floridai sprintidőmérőn. A holland egyike volt azon két versenyzőnek, aki alternatív stratégiát követett az utolsó szakaszban: már az első percekben teljesítette az első mért körét, majd a használt gumikon elment egy újabb próbálkozásra. Verstappen végül 225 ezreddel maradt el a rajtelsőséget szerző Andrea Kimi Antonellitől, ami viszonylag nagy különbségnek számít a szoros mezőnyben.
A holland nem is volt elégedett az eredménnyel, de igyekszik reálisan nézni a dolgokat. „Szerintem jó volt, amivel az SQ3-ban próbálkoztunk, a gumik egészen jól bírták, de sajnos már a szabadedzéstől fogva szenvedtem az alulkormányzottsággal, és itt, a sok lassú kanyarban elég sok időt veszítesz ezzel. Lehet látni, hogy az első szektorban elég versenyképesek vagyunk, mert ott vannak a gyorsabb kanyarok, de amint elérünk a lassabb részekhez, eléggé hiányzik a tapadásunk. A negyedik hely rendben van. Természetesen nem itt akarok lenni, de közben reálisnak kell lenned a jelenlegi korlátainkat nézve, és szerintem így is egészen szoros volt."
Verstappen nem tudja, mire számítson a szombati 19 körös sprintfutamon. „Őszintén szólva, nagyon nehéz megmondani, hogy harcba szállhatunk-e az élmenőkkel, mivel a sprinthétvégéken nincs igazi adatod a hosszú etapokról, és nem tudhatod, hogy a többiek mennyi üzemanyaggal futnak, és társai. De az érzéseim alapján, tekintettel az egyensúlyra, úgy hiszem, hogy nehéz dolgunk lesz a melegben. Mint ahogyan már mondtam, tisztában vagyunk a korlátainkkal, és igyekszünk a lehető legtöbbet kihozni a helyzetünkből."
Verstappennek péntek este még a sportfelügyelőknél is volt jelenése, miután a második szegmensben nem tartotta be a versenyigazgató által előírt minimum időt. Az ítélethozók a meghallgatás után a Red Bullt marasztalták el, mert mint kiderült, a csapat rosszul kalibrálta a kormánykijelzőn megjelenő viszonyítási időt, ami félrevezette a versenyzőt. Az eset nyomán a „vörös bikák" figyelmeztetést kaptak.
A RED BULL ARRA GYANAKODIK, HOGY A MCLAREN TRÜKKÖZIK |
---|
Az Auto Motor und Sport forrásai szerint az osztrák alakulat hőkamerákkal figyeli a wokingiak autóját a kiállásoknál, hogy ezzel is figyelemmel követhesse a fékhűtő tengelyek hőmérsékletét, ami közvetve hatással van a gumik hőmérsékletére. A Red Bull gyanúja szerint az ellenfele trükközik, és szabálytalan gumihűtési módszereket alkalmaz. Az biztos, hogy a McLaren egyértelműen kiemelkedik ezen a területen, hiszen úgy tudja gyorsan munkára bírni az abroncsokat, hogy nem melegíti túl őket, miközben rendkívül jó a kopása is. Az osztrákok arra a következtetésre jutottak, hogy pusztán levegővel nem érhet el a McLaren ilyen gumihőmérsékletet, ami kapcsolódik a már jó ideje fennálló találgatáshoz, hogy a wokingiak vizet használnak a gumik hűtéséhez. A csapat már többször visszautasította a feltételezéseket, s az ügyvezető igazgatója, Zak Brown nem is hagyta ki a lehetőséget, hogy vicces módon szúrjon oda a riválisoknak: Miamiban »gumivíz« feliratot ragasztott a kulacsára. |
Ami a garázs másik oldalát illeti, Cunoda Juki csalódást keltő sprintkvalifikáción van túl, hiszen már az első szakaszban búcsúzni kényszerült, miután nem ért fel újabb gyors körre. A japán versenyzőnek a forgalommal is meggyűlt a baja, és saját maga is hibázott. „Néhány »intelligens« autó pont előttem jött ki a bokszból, és meg kellett szakítanom a körömet. Sok kocsit tartott fel, ami nagy időveszteséghez vezetett, és ennyi volt. Emellett el is fékeztem az első köröm utolsó kanyarjában, de őszintén szólva már mindegy volt, mert olyan sok időt vesztettem az egyes kanyarnál a bokszutcából érkezők miatt. Egyszerűen nem tudtam egy normális kört teljesíteni."
„Nem tudom, mit vártak tőlem, hogy mit tegyek, hiszen ott volt előttem egy autó. A kommunikáció is elég borzalmas volt, egyszerűen nem volt normális időmérőm. Elég hátul vagyok, de természetesen mindent bele fogok adni, és ezen a pályán bármi megtörténhet. Továbbra is bizakodó vagyok, és a lehető legjobb teljesítményt fogom nyújtani."
MIAMI NAGYDÍJ, A SPRINTVERSENY RAJTSORRENDJE | |||
---|---|---|---|
1. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes |
2. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda |
5. | George Russell | brit | Mercedes |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari |
7. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari |
8. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes |
9. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda |
10. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes |
11. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari |
12. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault |
14. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda |
15. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes |
17. | Jack Doohan | ausztrál | Alpine-Renault |
18. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda |
19. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari |
20. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari |
4. MIAMI NAGYDÍJ | |
MÁJUS 2., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Piastri 1:27.128 |
Sprintidőmérő | 1. Antonelli 1:26.482 |
MÁJUS 3., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 18.00–19.00 |
Időmérő | 22.00–23.00 |
MÁJUS 4., VASÁRNAP | |
A verseny (57 kör, 308.326 km) rajtja | 22.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | május 18., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | május 25., 15.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | június 1., 15.00 |