Cunoda be fogja fejezni az idényt a Red Bullban – Marko

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.03.29. 12:06
Cunoda ülése biztosított az év végéig (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Red Bull tanácsadója, Helmut Marko előrebocsátotta, Cunoda Jukinak nem kell attól tartania, hogy már az idény közben lecserélik, a japán a „vörös bikákkal" fejezi be az évet.

A Red Bull mindössze két versenyhétvége után váltotta le és száműzte vissza testvércsapatához, a Racing Bullshoz az alulteljesítő Liam Lawsont, míg a helyére a múltban már többször is mellőzött Cunoda Jukit ülteti a jövő hétvégi Japán Nagydíjtól. A japán pilóta nem lesz egyszerű helyzetben, hiszen tapasztalat nélkül kell teljesítenie a nehezen vezethető RB21-esben, amivel még a négyszeres világbajnok Max Verstappennek is meggyűlik a baja, igaz, a holland szemlátomást kordában tudja tartani a rendkívül szűk működési tartománnyal rendelkező és nehezen beállítható versenygépet, miközben az élmezőny küzdelmébe is bele tud szólni.

Noha Cunoda végre megkapta a hőn áhított lehetőséget és élete formájában van, többen, köztük a korábbi Formula–1-es versenyző Ralf Schumacher is óva inti, könnyen rémálommá válhat a Red Bull-os szereplés. A „vörös bikák" második számú ülése ugyanis az elmúlt években több karriert is derékbe tört, így a japán kapcsán is kérdéses, hova vezethet az útja, és nem járt volna-e jobban, ha az évet remek formában kezdő Racing Bullsnál marad, és inkább más alakulatoknál kopogtat ajánlatokért. 

Mint többek között Lawson esete is mutatja, az osztrák csapattól nem idegenek a brutálisnak tűnő döntések és az idény közbeni cserék, aminek kapcsán szóba jött, hasonló sors várhat-e Cunodára, ha rossz formában kezd. A tanácsadó, Helmut Marko a Formel1.de-nek adott nyilatkozatában többek között erre a kérdésre is választ adott, miközben arra is rámutatott, hogy Lawson a nála tapasztalatlanabbnak számító Isack Hadjarhoz viszonyítva is pocsék formát mutatott.

Juki be fogja fejezni az idényt a Red Bullban – jelentette ki az osztrák. – Gyors versenyző, ezt mindig is tudtuk, de voltak rossz és jobb pillanatai is, ezért gondoltuk úgy, hogy Lawson jobb és erősebb jelölt. Juki azonban megváltozott, lecserélte a menedzsmentjét, és ebben a helyzetben egyszerűen ő volt a legjobb opció" – tette hozzá. 

Többen úgy vélték, a Red Bull legalább egy futamot még adhatott volna Lawsonnak a bizonyításra, főleg úgy, hogy az új-zélandi pilóta végre olyan helyszínen mutathatta volna meg, mire képes, amelyet ismer, ám Marko szerint ez nem jelentett volna különbséget.  „Hiába ismeri Lawson a szuzukai pályát… Hadjar nem ismerte a kínai aszfaltcsíkot, mégis azonnal megvolt a tempója, csaknem olyan gyors volt, mint Juki, legalábbis ami az időmérőt illeti. Lawson negatív spirálba került, amit meg kellett törnünk annak érdekében, hogy jövőt adjunk a karrierjének."

„Jukinak voltak hullámhegyei és hullámvölgyei, emlékszem a két autótörésére Mexikóban is. Egyszerűen nem volt olyan stabil, mint most. Az ötödik évében van már, és a tapasztalat meghatározó faktor ilyen nehéz körülmények között. Juki többször is megmutatta, hogy valójában ő a megfelelő ember a Red Bull számára."

A Red Bull a Kínai Nagydíjat követő napokban a szimulátorban is megnézte Cunodát, mielőtt végeleges döntést hozott volna. „Gyorsan kellett cselekednünk, és minden jól alakult. Még a technikai visszajelzései is jónak bizonyultak annak ellenére is, hogy korábban nemegyszer azzal vádolták, hogy ez hiányzik belőle, és nem igazán érti a technikai oldalt vagy tudja jól beállítani az autóját. Mindez tévesnek bizonyult. Nem kell aggódnia. Ne felejtsük el, Lawson kétszer is a huszadik helyre kvalifikálta magát. Az nem könnyű."

Marko ezúttal is hangoztatta, a Honda és a soron következő Japán Nagydíj nem játszott döntő szerepet a versenyzőcserében. „Csupán egybeesés, hogy Japán következik. Természetesen a Honda örül a döntésnek, ez világos. De ez nem volt döntő tényező. A Honda közreműködése amúgy is véget ér az év végén" – utalt arra, hogy a japán motorgyártó az Aston Martinnal folytatja, amivel a silverstone-iak gyári státuszt kapnak, míg a „vörös bikák" a Forddal lépnek együttműködésbe. 

Ami a szuzukai Grand Prix-t illeti, a hírek szerint az utolsó közös ottani versenyhétvége tiszteletére a Red Bull különleges autófestéssel fog pályára hajtani. 

 

39. JAPÁN NAGYDÍJ
ÁPRILIS 4., PÉNTEK
1. szabadedzés4.30–5.30
2. szabadedzés8.00–9.00
ÁPRILIS 5., SZOMBAT
3. szabadedzés4.30–5.30
Időmérő8.00–9.00
ÁPRILIS 6., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja7.00
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Bahreini Nagydíj, Szahíráprilis 13., 17.00
Szaúdi Nagydíj, Dzsiddaáprilis 20., 19.00
Miami Nagydíj, Miamimájus 4., 22.00

 

Legfrissebb hírek

Norris és Piastri maradt az első két helyen, de majdnem összeütköztek a Hungaroringen

F1
1 órája

Alonso autóba ül a második edzésen a Hungaroringen

F1
3 órája

F1 75: tragikus, fekete hétvége Imolában

F1
4 órája

A Tanítsunk Magyarországért program diákjai is kérdeztek az F1-es sztároktól

F1
4 órája

A McLaren párosa zárta az élen a Magyar Nagydíj első szabadedzését

F1
5 órája

Alonso hátpanaszok miatt nem vesz részt a Magyar Nagydíj első edzésén

F1
8 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – tíz emlékezetes momentum a múltból

F1
8 órája

40. Magyar Nagydíj: nálunk is a McLaren a toronymagas esélyes

F1
12 órája
Ezek is érdekelhetik