Max Verstappen már a rajtnál átvette a vezetést, amit követően nem is engedte ki a kezéből az első helyet, és magabiztos győzelmet aratott az idény hatodik, egyben utolsó sprintversenyén. A holland az újabb sikerének köszönhetően egyetlen pontra megközelítette az 500-as határt, ráadásul vasárnap a pole pozícióból indulva óriási lehetősége van rá, hogy idénybeli 17. diadalával megdöntse az adott évben jegyzett legnagyobb győzelmi arányt.
NOVEMBER 3., PÉNTEK | |||||||
Szabadedzés: 1.Sainz 1:11.732 | |||||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:10.727 | |||||||
NOVEMBER 4., SZOMBAT | |||||||
Sprintidőmérő: 1. Norris 1:10.622 | |||||||
Sprint: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Pérez | |||||||
NOVEMBER 5., VASÁRNAP | |||||||
A verseny (71 kör, 305.879 km) rajtja: 18.00 | |||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||||
November 19., 7.00 | Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | ||||||
November 26., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
„Fontos volt, hogy már a rajtnál megpróbáljak az élre állni. Nem igazán rugaszkodtam el jól, de utána sikerült felérnem Lando (Norris) mellé, amit követően minden a tempó és az abroncsok menedzseléséről szólt. Ezen a pályán elég nagy a gumikopás, úgyhogy huszonnégy kör egyetlen szetten eléggé hosszú..Szóval igyekeztem kiegyensúlyozott köröket futni, és szerintem elég jól menedzseltem a versenyt."
„Tavaly nem voltunk túl jók ezen a helyszínen, de ezúttal sokkal jobb a helyzet. Ugyanakkor szerintem most sem nyomhatta senki padlógázzal, mert figyelni kellet a gumikra. Szerintem nekünk ez jól sikerült. Ez jó alap, sokat tanultunk a mostani sprintversenyből, és remélhetőleg vasárnap valami hasonlót vihetünk véghez."
Az élről induló Norris már a rajtnál elvesztette a vezető pozícióját, ráadásul nem sokkal később George Russell is elment mellette, így az első kört a harmadik helyen fejezte be. Noha a mclarenes a második helyet még vissza tudta venni, a győzelemre nem volt esélye, hiszen Verstappen jobb tempót diktált, és kevésbé koptatta a lágyakat is.
„Még vissza kell néznem a startot, meg kell vizsgálni, mi történt. Jól rugaszkodtam el, de utána talán túl konzervatív voltam. Nem pörögtek ki a kerekeim, csak túlzottan a biztonságra mentem, ezen vasárnapra javítani kell. A (George) Russell elleni csatában aztán kissé bealudtam az első körben, de összességében erős volt a tempónk. Megpróbáltam elkapni Maxot is, de nem tudtam utolérni. Ennek ellenére élvezetes volt a sprintfutam" – kezdte az értékelést a vasárnapi versenyt a hatodik rajtkockából kezdő brit.
Norris magabiztos a McLaren versenytempóját illetőn. „Maxot leszámítva senki sem volt a közelemben. Szóval egyáltalán nem aggódom, inkább lelkesítő volt látni, milyen versenyképesek voltunk. Nem igazán vagyunk harcban Maxszal, az egyik legjobb versenyzőről beszélünk, aki talán az F1 történetének legjobb autójában ül. Nem fogunk hirtelen csatázni a Red Bull-lal egy olyan pályán, amelyen nem is számítottunk rá, hogy ilyen jók leszünk. De vannak pozitív meglepetések. Vasárnap újra meg fogjuk próbálni, igaz, valamivel többet kell majd előznünk."
Sergio Pérez a harmadik helyről rajtolt, s harmadikként szelt át a célvonalat, versenye ugyanakkor nem volt ilyen sima, a rajtnál visszaesett az ötödik helyre, majd mindkét Mercedest meg kellett előznie. A Red Bull-os a harmadik helye révén 24 pontra növelte előnyét az egyéni vb-összetettben harmadik Lewis Hamilton előtt.
„Nem volt egyszerű menet. Borzalmas rajtot vettem, először George-dzsal, majd a négyes kanyarban Lewisszal (Hamilton) szemben is pozíciót vesztettem. Onnantól küzdöttem, keményen kellett használnom a gumikat, aminek meg is fizettem az árát a sprint végén. Összességében jó napot zártam, fontos pontokat szereztem, de ha jobb rajtot veszek, előrébb is végezhettem volna. A gondot az jelentette, hogy nem tudtam figyelni az abroncsokra. Keményen kellett nyomnom, miközben mindannyian tudjuk, hogy ezen a pályán óvni kell őket."
Pérez örül, hogy növelni tudta a különbséget Hamiltonnal szemben. „Nyilván fontos, hogy növelni tudtam az előnyömet, de ennél is fontosabb, hogy lendületben maradjak. Jó napunk volt, remélem, a fő versenyen is erős eredményt érünk el."
A hétvégét győzelmi reményekkel váró, s Brazíliában egy évvel ezelőtt kettős sikert elérő Mercedes a negyedik és az ötödik helyről várhatta a sprintutam startját, Russell végül a negyedik, míg Hamilton a hetedik pozícióban látta meg a kockás zászlót. Előbbi nem igazán érti, hova tűnt a tempójuk. „Ezt most nehéz lenyelni. Nagyon zavaros volt. Sajnos minden arról szól, hogyan jó tartományban legyél a gumikkal. Főleg a legutóbbi két hétvégén, senki sem értette igazán, mi működik. A Ferrari a múlt hétvégi időmérőn talált nagy teljesítményt, míg mi a versenyen, miközben most hétvégén már nem volt meg a tempónk, pedig bíztunk benne."
„Ezek alapján nem tudom, mire számítsak vasárnap. Jelen helyzetben nem vagyunk túl optimisták, de vasárnap eltérő körülmények várnak majd ránk, ami mindent megváltoztathat" – utalt arra, hogy a futamon hűvösebb idő ígérkezik.
A csapattárs, Hamilton jóval lehangoltabban nyilatkozott. „Borzalmas volt. Egyáltalán nem élveztem. Jó rajtot vettem, de utána végig küszködtem az egyensúllyal. Nagy volt az alulkormányzottság is, végig szenvedtem az autóval. A végén ráadásul a gumik is elfogytak, és nem igazán tudom, hogyan oldhatnánk meg a problémákat vasárnapra.
Hamilton küzdelmes versenyre készül. „Hosszú futamunk lesz, az biztos. Csak arra tudok gondolni, hogy elrontottuk a beállítást. Ez van. Olyan keményen fogok harcolni, amennyire csak tudok, de nem fogunk nyerni. Meglátom, hogy jobban tudok-e figyelni a gumikra a versenyen."
Hozzá hasonlóan az ötödikként befutó Charles Leclerc sem számít könnyű futamra. „A versenytempónk nem volt rossz, ha a Mercedeséhez hasonlítjuk, de ha a McLarenét vesszük alapul... Lando rendkívül gyors volt, mint ahogyan a Red Bullok is. Sok tennivalónk lesz a versenytempó terén, mert valami egyértelműen hiányzott. Nem igazán értem, hogy lehet ilyen hasonló a tempónk az időmérőn, majd hogy lehetünk ilyen messze a futamon. Jelenleg ez az a terület, amire összpontosítunk rövid és hosszú távon is."
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 24 kör | |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 4.287 mp h. | 24 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 13.617 | 24 |
4. | George Russell | brit | Mercedes | 25.879 | 24 |
5. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 28.560 | 24 |
6. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 29.210 | 24 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 34.726 | 24 |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 35.106 | 24 |
9. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 35.303 | 24 |
10. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 38.219 | 24 |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 39.061 | 24 |
12. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 39.478 | 24 |
13. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 40.621 | 24 |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 42.848 | 24 |
15. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 43.394 | 24 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 56.507 | 24 |
17. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 58.723 | 24 |
18. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1'00.330 | 24 |
19. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1'00.749 | 24 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1'00.945 | 24 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LEGGYORSABB KÖRÖK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 16 | 18 | 23 | 8 | 499 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 18 | 2 | 246 |
3. | Lewis Hamilton | – | 6 | 20 | 4 | 222 |
4. | Carlos Sainz | 1 | 3 | 20 | – | 184 |
5. | Fernando Alonso | – | 7 | 18 | 1 | 183 |
6. | Lando Norris | – | 6 | 17 | – | 176 |
7. | Charles Leclerc | – | 4 | 16 | – | 170 |
8. | George Russell | – | 1 | 19 | 1 | 156 |
9. | Oscar Piastri | – | 2 | 11 | – | 87 |
10. | Pierre Gasly | – | 1 | 12 | – | 56 |
11. | Lance Stroll | – | – | 10 | – | 53 |
12. | Esteban Ocon | – | 1 | 11 | – | 45 |
13. | Alexander Albon | – | – | 8 | – | 27 |
14. | Cunoda Juki | – | – | 5 | 1 | 11 |
15. | Valtteri Bottas | – | – | 4 | – | 10 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 9 |
17. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | – | 6 |
18. | Csou Kuan-jü | – | – | 3 | – | 6 |
19. | Kevin Magnussen | – | – | 3 | – | 3 |
20. | Liam Lawson | – | – | 1 | – | 2 |
21. | Logan Sargeant | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Honda | 745 |
2. | Mercedes | 378 |
3. | Ferrari | 354 |
4. | McLaren-Mercedes | 263 |
5. | Aston Martin-Mercedes | 236 |
6. | Alpine-Renault | 101 |
7. | Williams-Mercedes | 28 |
8. | AlphaTauri-Honda | 19 |
9. | Alfa Romeo-Ferrari | 16 |
10. | Haas-Ferrari | 12 |