F1: új esőgumi, kötelező téli leállás – több szabályváltozásról döntöttek

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2023.02.21. 22:28
null
Jövő hétvégén indul a 2023-as bajnokság (Fotó: AFP)
A Formula–1-es bizottság keddi ülésén több témában is döntés született a hamarosan rajtoló világbajnoksággal kapcsolatban.

 

A Formula–1 bizottság keddi londoni ülésén az ügyvezető igazgató Stefano Domenicali, a Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA) képviselő Nikolasz Tombazisz, valamint a tíz csapat képviselői jelenlétében több témában is döntés született.

A felek határoztak arról, hogy a májusi Emilia-romagnai Nagydíjtól új esőgumit vezetnek be, amely a Pirelli teszteken összegyűjtött adatai szerint az eddigieknél nagyobb teljesítményű, és gumimelegítő paplan használatát sem igényli. Emellett némi szabálypontosítás is történt a rövidített versenyekkel kapcsolatban is, aminek következményeként a nem piros zászlóval záródó rövidebb futamokért is kevesebb pont jár.

A tavaly bevezetett új pontozási rendszer a világbajnoki címről döntő Japán Nagydíjon okozott bonyodalmat, hiszen a versenyzők annak ellenére is teljes pontot kaptak, hogy csak kicsivel több mint a versenytáv felét teljesítették, ehhez hasonló eset az idén már biztosan nem fog történni.

Enyhítenek a csapatok és a pilóták közötti rádióüzenetekre vonatkozó regulákon, valamint a sprinthétvégéken érvényes parc fermé szabályokon is. Az istállók ezentúl nagyobb szabadságot kapnak a sérülésre hajlamos alkatrészek cseréjét illetően.

Fontos változtatás történt a költségvetési határral kapcsolatban is: a csapatok az eredetileg meghatározott 1.2 helyett 1.8 millió dollárt kapnak a 21. Grand Prix-t követő versenyhétvégékre.

Módosítanak továbbá több versenyhelyszínen is: Azerbajdzsánban és Miamiban újraaszfaltozzák a pályát, míg Dzsiddában kisebb változtatásokat hajtanak végre az aszfaltcsíkon annak érdekében, hogy a versenyzők jobban belássák a kanyarokat.

A fent említett három helyszínen, illetve Bahreinben a DRS-szakaszokon is változtatnak, és az is biztossá vált, hogy Melbourne-ben négy előzési zóna áll a pilóták rendelkezésére.

Ezek mellett arról is határozat született, hogy a jövőben télen is lesz kötelező gyárleállás a csapatok és a motorgyártók számára.

Az idényt megelőző bahreini teszt csütörtökön veszi kezdetét, míg az évnyitó Bahreini Nagydíjat jövő hétvégén rendezik meg.

Legfrissebb hírek

Norris visszavágna a tavalyi elbukott győzelem után; a Ferrari újra dobogóra állna – az eső bolondíthatja meg a 40. Magyar Nagydíjat?

F1
14 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – futamunk sikerének öt titka

F1
17 órája

F1 75: a boxban kattant a bilincs Schumacher első győzelmének hétvégéjén

F1
18 órája

Magyar Nagydíj: Domenicali szerint Magyarország példát mutat a világnak

F1
19 órája

F1 75: Sennának nyolcadikra összejött a hazai siker

F1
2025.07.29. 16:46

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – „az első osztály” emlékei

F1
2025.07.29. 11:17

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – így kezdődött minden

F1
2025.07.28. 19:13

Különleges programok és vendégek a 40. F1-es Magyar Nagydíj hetében

F1
2025.07.28. 13:40
Ezek is érdekelhetik