Lauda: Alonso egy jellemtelen figura!

Vágólapra másolva!
2010.07.26. 11:00
null
Fernando Alonso újabb futamgyőzelmet húzott be (Fotó: Action Images)
Heves indulatokat váltott ki a Ferrari döntése, mely szerint az addig szinte végig vezető Felipe Massának el kellett engednie csapattársát, a vb-pontversenyben jobban álló Fernando Alonsót a tegnapi Német Nagydíjon. A spanyol végül megnyerte a futamot, de a döntés miatt a sportág több ismert személyisége is hevesen kritizálta a maranellói istállót.

„Ez a leghihetetlenebb dolog, ami valaha történt a Formula–1-ben. Azt a kárt, amelyet ez az eset a sportágnak okozott, többé nem lehet helyrehozni. Fernando hülyeségeket beszélt. Hogy miért próbálja így eladni az esetet, számomra érthetetlen. Még soha életemben nem hallottam valakit ilyen baromságokat beszélni. Ez az Alonso jellemtelen egy figura” – dühöngött Niki Lauda, a Ferrari korábbi háromszoros világbajnok pilótája. Az osztrák klasszishoz hasonló véleményen volt Eddie Jordan is.

KATTINTSON A 2010-ES
ADATBANK MEGTEKINTÉSÉHEZ!

„A Ferrari elvette tőlünk az esélyt, hogy lássuk a két pilóta vérre menő csatáját. A Ferrarinak szégyellnie kellene magát! Teljesen egyértelmű csapatutasítás volt. Én csalásnak tartom, amit csináltak. Mindkét autót ki kellett volna zárni" – vélekedett a korábbi csapatfőnök, aki jelenleg a BBC szakértőjeként dolgozik.

„A Ferrari kettős győzelmet aratott, de ezzel a csapatutasítással saját maga rombolta le ezt a teljesítményt. Ugyanis ez csapatutasítás volt. Ha az ember elengedi a csapattársát, mert az gyorsabb nála, vagy más stratégiával versenyez, vagy más gumikat használ, az taktika, de ha utasítják rá, hogy engedje el a másikat, az már kemény dolog" – vélekedett Marc Surer, a Sky Formula–1-es szakírója.

Akadt azonban olyan is, aki védte a Ferrari döntését. Michael Schumacher a futam után elmondta, semmi kivetnivalót nem talál az olasz istálló döntésében, és Martin Brundle, korábbi F1-es pilóta is helyénvalónak találta az utasítást.

„Ha csapatfőnök lennék, én is ugyanígy döntöttem volna. 2002-ben Ausztriában nem volt szükséges, mert Michael Schumacher utcahosszal vezetett a világbajnoki pontversenyben. Tegnap azonban szükség volt rá. A Ferrarinak volt néhány nehezebb futama, most muszáj Alonsót visszahozniuk a versenybe" – vélekedett Brundle.

Az eset miatt a Ferrarit 100 000 dolláros bírság megfizetésére kötelezték a Német Nagydíj versenybírái, de az ügy nem ér véget ennyivel. A következőkben az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) is megvizsgálja az esetet, és dönt arról, hogy további büntetésekkel sújtja-e a maranellóiakat.

KATTINTSON A KÉPRE, ADJON ESÉLYT MAGÁNAK A NYERÉSRE!
KATTINTSON A KÉPRE, ADJON ESÉLYT MAGÁNAK A NYERÉSRE!

 

Legfrissebb hírek

„Messze ez a legrosszabb pályám” – Leclerc nem tudja, miért nem megy neki a Hungaroringen

F1
18 perce

Verstappen megerősítette, hogy 2026-ban is a Red Bullnál versenyez

F1
27 perce

F1 75: Senna és az „istenek köre” az egyetlen Donington Park-i futamon

F1
1 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – az eddigi 20 győztes hungaroringi sztorijai

F1
8 órája

A Magyar Nagydíj előtt szerződést hosszabbított csapatfőnökével a Ferrari

F1
8 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – futamunk sikerének öt titka

F1
Tegnap, 12:55

F1 75: a boxban kattant a bilincs Schumacher első győzelmének hétvégéjén

F1
Tegnap, 11:28

Magyar Nagydíj: Domenicali szerint Magyarország példát mutat a világnak

F1
Tegnap, 11:01
Ezek is érdekelhetik