A FIA WTCC sorozat először rendez versenyt a Salzburgtól 15 km-re fekvő versenypályán. A 4225 méter hosszú aszfaltcsíkon a hosszú egyenesek miatt a végsebességé lesz a főszerep. A Salzburgringen 2008-ban, 2010-ben és 2011-ben már versenyeztek túraautókkal, azonban nem világbajnokság keretein belül, hanem a Túraautó Európa-bajnokság (FIA ETCC) versenyeit futották az ausztriai versenypályán. A jelenlegi világbajnoki mezőnyből Franz Engstler (2008-ban) és Pepe Oriola (2011-ben) állt rajthoz az ETCC-n, kettejük közül a fiatal spanyol versenyző egy futamgyőzelmet is magáénak tudhat.
Michelisz Norbert magyarországi futamgyőzelme után a világbajnoki pontversenyben 78 megszerzett pontjával a 6. helyen áll; míg az eltérő pontozású Yokohama Driver’s Trophy értékelésben 67 ponttal a második a rangsorban, az élen álló Pepe Oriola mögött.
Wéber Gábor 3 világbajnoki ponttal összetettben a 20., a független versenyzők között pedig a 10. helyen áll.
A hétvégén a világbajnokság betétfutamai között szerepel az Uniqa Lotus Ladies Cup is, amelyben a Zengő Motorsport színeiben ismét rajthoz áll Kőváry Anett, a Class Fm reggeli műsorának hírszerkesztője is.
Michelisz Norbert: – Mivel a Salzburgringen nem versenyeztünk még, nehéz megmondani, hogy mik lehetnek a pontos elvárásaink a hétvégével kapcsolatban. Szeretném az elmúlt időszak formáját fenntartani, de azt is tudom, hogy a hosszú egyeneseken hátrányban leszünk a versenytársakkal szemben, ám a pontszerzést ennek ellenére elérhető célnak tartom. Egy rajtelsőség és egy futamgyőzelem után nyilván mindenki azt várja, hogy ismét a dobogóért harcoljunk, de úgy érzem, ehhez ezúttal nagy szerencsére lenne szükségünk. |
Wéber Gábor: – A Salzburgring leginkább Monzához hasonlítható gyors pálya, úgyhogy a motorerőnek és a szélárnyéknak ismét nagy szerepe lesz. Mivel most is negyven kilogramm plusszal versenyzünk, a Chevyk és a SEAT-ok ellen nehéz dolgunk lesz. Mindezek ellenére Monzában mégsem mentünk rosszul, de optimális szélárnyék taktika kell az időmérőn, amit a szabadedzésektől megpróbálunk begyakorolni. Reálisan nézve a fordított rajtrácsos futamra kell gyúrnunk, és nagyon remélem, hogy ezen a hétvégén végre elkerülnek a technikai hibák. |
MÁJUS 19., SZOMBAT | |
09.00–09.40 | Első szabadedzés |
11.45–12.15 | Második szabadedzés |
15.45–16.20 | Időmérő edzés |
MÁJUS 20., VASÁRNAP | |
08.45–09.00 | Bemelegítő edzés |
13.20–13.45 | Első futam (12 kör) |
14.35–15.00 | Második Futam (12 kör) |
Az élcsoport 10 futam után: 1. Yvan Muller (francia, Chevrolet Cruze) 180 pont, 2. Alain Menu 157, 3. Robert Huff (brit, Chevrolet Cruze) 150, …6. Michelisz Norbert 78, …20. Wéber Gábor 3 | ||||
Yokohama Drivers' Throphy: 1. Pepe Oriola 74 pont, 2. Michelisz Norbert 67, 3. Stefano D'Aste (olasz, BMW 320) 58, …10. Wéber Gábor 9 |