„Nálunk nem tilt az elektronika, amikor elragadtatom magam, Bunkoczi Laci rám kiabál, hogy lassítsak” – mondta ugyanebben a témában Szalay Balázs.
Ők ketten vívnak a győzelemért a tereprali országos bajnokság hajdúszoboszlói nyitó futamán – mindketten három-három szakaszgyőzelmet arattak, ám Szalay délelőtt három defektet is kapott (plusz a kerékcserék miatt késett négy percet, ami négy perc büntetéssel jár), így Fazekas tetemes előnnyel, több mint kilenc perccel vezet.
„Délután volt egy kis kalandunk, konkrétan függőlegesen állt az autó a levegőben, az orrán csúszott és leszakadt a haspáncél, úgyhogy attól kezdve óvatosak voltunk” – vallotta be Fazekas, miközben Szalay éppen délutánra bátorodott fel. „Mindig is szerettem sárban autózni, s most már Laci sem izgul annyira, amikor keresztben érkezünk egy-egy kanyarba” – mosolygott Szalay.
A mezőny egyébként nagyon fogyott (pedig amúgy sem volt túl népes), a szintén dobogós helyekért küzdő Korda Erik autójában például tönkrement a hajtás (az autó árokból árokba csúszott), így Lónyai Pál vette át tőle a harmadik helyet, aki „kapott néhány ajándékot” (ez annyit jelent, hogy jó néhányszor az őrangyala tartotta az úton), de ezt leszámítva remekül autózott.
„Az történt, hogy a vadonatúj gátlónk még az első szakaszon tönkrement, de a régivel is nagyon jól működik az autó. Igaz, minden csontom fáj, mert még nincsenek meg a tökéletes beállítások, így a kormány szétszedte a kezemet. De azért persze élvezzük a versenyt és örülünk a harmadik helynek, most már szeretnénk is megtartani” – mondta Lónyai.
Mögötte a negyedik helyen Varga Imre tanyázik, aki szintén sokat csúszkált a korcsolyapályának is beillő utakon, és bírálta az itinert is, de azért persze örült, hogy műszaki gond nélkül megúszta a napot.
„Ha nem esne az eső, sokkal jobban élvezném ezt az egészet, de azért persze így sem rossz. Jó, hogy végre elkezdődött a szezon” – mondta Varga, aki egyébként a szakág új vezetője is.
Az ötödik helyen egy újonc, Molnár István tanyázik, aki a korábbi Dakar-menő Kis Sándor legújabb pártfogoltja. Az ő csapatában versenyez, és nagyon ügyesen terelgeti a Pickupot. Nem csoda, motokrosszosként a sárhoz, a terephez és a sebességhez is hozzászokott.
„Az első hosszú szakaszon vagy háromszor megpördültünk, nagyon csúszkált az autó. Aztán volt olyan szelektív, amelyen az ablaktörlőnk nem működött, úgyhogy a lyukakon próbáltam kifelé kukucskálni, de ettől függetlenül tetszik a verseny, a sportágat magát pedig már most imádom. Igaz, jól jönne még néhány plusz lóerő...”
A quadosoknál Hangodi Zoltán a legjobb magyar (mindössze egy lengyel pilóta előzi meg, aki a Dakar-győztes Machacek motorját hajtja), remekül közlekedik, sőt, volt egy szakasz, amelyen az abszolút leggyorsabb volt, ami azt jelenti, hogy az összes quadosnál, motorosnál és autós párosnál is sebesebben száguldott végig a pályán.
Abszolút sorrend 7 szelektív szakasz után: 1. Fazekas Károly, Horn Albert (4x4 Off Road Club, BMW X5) 2:19:37, 2. Szalay, Bunkoczi (Opel Dakar Team, Opel Antara RR) 9:15 perc hátrány, 3. Lónyai, Garamvölgyi (Korda Racing, Nissan Pickup) 16:15 p h. |