„Elsőként nyertünk a versenyen TFSI-, majd TDI-motorral, ezt szeretnénk megismételni” – jelentette ki a hibrid modell bemutatóján, megjegyezve: 675 tavalyi szabadalmuk ötöde az elektromobilitás témájával kapcsolatos.
Az eseményen elhangzott: a 64 autóból négyet indít az Audi, ezek közül kettő lesz hibrid-, kettő pedig hagyományos dízelhajtású. A cég 13 esztendeje kapcsolódott be a Le Mans-i versenyekbe, amelyet aztán tíz alkalommal nyertek meg.
Wolfgang Ulrich, a társaság motorsport-ügyekben illetékes vezetője elmondta: az R18 e-tron quattro hibridautók 3.7 literes, TFSI-motorjának teljesítményét kiegészíti az első kerekekhez csatlakozó rendszer, amely gyűjti, tárolja, később pedig a meghajtásoz teszi felhasználhatóvá a fékezésnél felvett energiát.
A június 16–17-én megrendezésre kerülő Le Mans-i viadal előtt másfél hónappal, a május 5-i Spa-i hatórás versenyen lesz az új autók premierje – tette hozzá.
Az eseményen bejelentették a két hibridmeghajtású kocsi legénységét: az egyiket a svájci Marcel Fässler, a német André Lotterer és a francia Benoit Tréiuyer, a másikat az olasz Dindo Capello, a dán Tom Kristensen és a brit Allan McNish vezeti majd.
A két teljesen dízelmeghajtású Audi-versenygép egyikének volánjánál a német Timo Bernhard és két francia pilóta, Romain Dumas és Loic Duval váltja egymást. A másikat az olasz Marcos Bonanomi, a brit Oliver Jarvis és a német Mike Rockenfeller vezeti majd idén Le Mans-ban.