Monte-Carlo és Valencia után Szingapúrban is Felipe Massa rajtolhat a pole pozícióból, azaz a Ferrari brazil pilótája az idén valóságos utcai specialistává vált. A dél-amerikai, aki Kimi Räikkönen árnyékában kezdte az évet, s kitartásának köszönhetően a nyár végére a Ferrari világbajnoki esélyesévé vált, az idén számos remek teljesítménnyel lepte meg azokat, akik kételkedtek benne, hogy valaha világbajnok lesz.
Massa megérett a végső győzelemre, legutóbb szombaton bizonyította, hogy felnőtt a legnagyobb feladathoz. Zseniális kört teljesített az időmérő edzés második és harmadik szakaszában, a középső etapban elért 1:44.014-es eredménye a leggyorsabb kör a Marina-öbölben épített aszfaltcsíkon, míg a pole pozíciót érő 1:44.801-es menete 664 ezreddel jobb, mint a második rajtkockát megszerző Lewis Hamilton utolsó tíz percben elért legjobbja. Ez a különbség az idei legnagyobb az első és a második rajthely birtokosa között (eddig a Hamiltont és Robert Kubicát Montrealban elválasztó 612 ezred volt a legnagyobb a távolság, igaz, ott 1:18 perc körüli időket mentek), ami főleg azért elképesztő, mert a világbajnokság két nagyágyúja között alakult ki. Az első kanyar sorsdöntő lesz a villanyfényes versenyen, hiszen a pilóták állítják: ha nem hibázik az üldözött, képtelenség megelőzni a hat kilométeres pályán. Azaz ha Massa az indulásnál megőrzi első helyét, ugyanakkora lépést tesz a győzelem felé, mint a pole megszerzésével. Persze nagyon hosszú, legalább egy és háromnegyed órás verseny várható, amely néhány biztonsági időszak közbeiktatása esetén elérheti a kétórás limitet. Valenciában sok balesettől tartottak, de az ottani sima aszfalton kevés volt a hiba. Ezúttal a hepehupás aszfalt, a rengeteg nehéz kanyar rendkívül kimeríti a pilótákat a futam hajrájára, ami megnöveli a karambolok, kicsúszások esélyét (legfőképpen a boxutca bejárata veszélyes, nagyon kell figyelniük egymásra a pilótáknak, hogy elkerüljék az ütközéseket). Ezért a két vb-menő csatáján túl is elképesztő izgalmat tartogat a viadal, hiszen már az időmérőt is sok vezetői hiba tarkította. Giancarlo Fisichella egyetlen mért kört sem teljesített, mert összetörte autóját, azután, hogy a harmadik szabadedzést is a falnak ütközve fejezte be egy repülés után a hírhedt tízes kanyarban.
A második és harmadik szabadedzést Fernando Alonso nyerte meg, úgy tűnt, egyedül ő szólhat bele a Hamilton–Massa csatába, de Renault-jának benzinpumpája az időmérő második szakaszának elején meghibásodott, így csak a 15. helyről várja a helyi idő szerint este nyolc órai rajtot. Érdekesség, hogy mindkét Williams-pilóta a tíz közé jutott, erre legutóbb a 2006-os Monacói Nagydíjon volt példa, akkor Mark Webber a második, Nico Rosberg a nyolcadik helyről rajtolt.