Megkezdődik a Formula–1-es idény négyversenyes hajrája, amely három távol-keleti és egy brazíliai futamból áll. Kezdésként Szingapúrba látogat a mezőny, Valencia után újabb városi pálya fogadja az idén először a csapatokat. A miniállam aszfaltcsíkja átmenetet képez a másik két városi helyszín, a monacói és a valenciai között. A monacóinál gyorsabb, a valenciainál lassabb, a monacóinál szélesebb, a valenciainál keskenyebb. A spanyol ringgel ellentétben a belvárosban fekszik a pálya, akárcsak Monacóban, de nem a hercegségéhez hasonló szalagkorlát, hanem az ibériai kikötővároséval megegyező betonfalak szegélyezik az utakat.
A legnagyobb különbség mégsem ez, hanem a verseny időpontja: Szingapúrban az esti órákban, naplemente után hajtanak ki a pályára a versenyzők, akik villanyfényes utakon száguldoznak majd. A pilóták már bejárták a terepet, az éjszakai sétákon a többségnek csak akkor jutott eszébe, hogy már lement a nap, amikor felnézett az égre, és a nappali fényviszonyokat idéző lámpasorok felett a nagy feketeséget látta. Azaz a világítás miatt nem kell aggódniuk a versenyzőknek, és a jelek szerint nem is teszik. Sőt a szervezők már a pótáramköröket is tesztelték, felkészülve arra is, ha váratlanul megszűnik az áramszolgáltatás.
Két probléma megoldása azonban még várat magára: a tízes kanyar kerékvető kövei és az eső. A szegélykövekkel az a baj, hogy túl magasak a belőlük kiemelkedő elemek, így aki szűken kanyarodik, veszélybe sodorja autója kerékfelfüggesztését. A mezőny tagjai már reklamáltak a megoldás ellen, és Charlie Whiting versenyigazgató is jelezte, hogy tárgyal a pálya vezetőségével.
„Ha valaki véletlenül elrontja a sikánt, kettétörhet a kasztnija. Az első hiba nem túl aggasztó, mert ott a tartalék autó, de a második az ember hétvégéjének végét jelentheti – mondta Fernando Alonso. – Aggódunk emiatt, de talán sikerül gyors megoldást találni.”
A Magyar Nagydíjon 2001ben egy éjszaka alatt flexszel sikerült alacsonyabbá tenni az azóta megszűnő 12-es kanyar rázóköveit, miután David Coulthard McLaren-Mercedesének alja megrongálódott miatta. Lehet, hogy péntekre Szingapúrban is eltűnnek a dudorok a kanyar belsejéből. Végül is van rá egy teljes napjuk, hiszen helyi idő szerint csak este hétkor kezdődik a körözés.
A másik gond az eső, Szingapúrban ugyanis tombol a csapadékos évszak, és számtalanszor elmondták már a versenyzők, hogy elsősorban a vizes pályás éjszakai autózástól rettegnek. Ám egyelőre úgy tűnik, felesleges volt az aggodalom.
„Az időjósok folyamatos esővel riogattak, de amióta itt vagyok, egy cseppet sem láttam – mondta Lewis Hamilton. – Ám lehet, hogy mivel délután kelünk, mindennap lemaradunk a zivatarról, amely általában a reggeli órákban csap le. Estére mindig teljesen száraz az aszfalt.”
A vb-pontverseny éllovasa szerint Valenciához hasonlóan roppant nehéz lesz előzni, ezért rendkívül fontos az időmérő edzésen a jó szereplés. Hamilton tart a Ferraritól, Magyarországon és Valenciában ugyanis Felipe Massa remekelt; azon a két viadalon ugyanúgy a lágy és szuperlágy abroncsokat használták, mint ezen a hétvégén.
A brazil egypontos hátrányát előnyre akarja változtatni Szingapúrban, mert érzi, hogy most ért el élete legnagyobb lehetőségéhez. Az sem zavarja, ha minimális különbséggel veri meg az év végén Hamiltont, szerinte a Belga Nagydíjat követő sikánügy (Hamilton a szabálytalansága miatt elveszítette győzelmét, amely Massáé lett) nem árnyékolná be vb-címét.
„Ha egy ponttal nyerek, akkor is én vagyok a győztes, az ítélet nem változtat a tényeken – mondta Massa. – A nemzetközi sajtó minket támad az eset miatt, de nem foglalkozunk ezzel, arra törekszünk, hogy a pályán harcoljuk ki a világbajnoki címet. A cél eléréséhez Szingapúrban egy győzelemmel közelebb kerülhetünk.”