Felipe Massa Valenciában a századik Formula–1-es nagydíjhétvégéjét ünnepelte – győzelemmel –, de ami a rajtokat illeti, csak most, Belgiumban érkezik el a bűvös határhoz. A Michelin-féle 2005-ös indianapolisi gumibotrány által beárnyékolt Egyesült Államok Nagydíján nem indult a brazil, aki eddigi teljes F1-es pályafutását Ferrari-motorral ellátott autókban teljesítette (a Sauber-istállónál eltöltött három szezonjában még nem BMWnek, hanem Petronasnak nevezett Ferrari-hajtóművet használt akkori csapata).
A dél-amerikai pilóta harmadik évét tölti a Scuderiánál, és úgy tűnik, életében először valóban esélye nyílik arra, hogy megnyerje a világbajnokságot. A silverstone-i esőben bemutatott bakiparádéja óta egyre jobb formában versenyez, Hockenheimben, a Hungaroringen és Valenciában is egyértelműen jobb volt csapattársánál, a vb-címvédő Kimi Räikkönennél. Mégsem hisz benne, hogy Belgiumban megelőzheti a finnt.
„Kimi mindig gyors volt Spában, és nemcsak azért ő az esélyes, mert megnyerte a legutóbbi három Belga Nagydíjat, hanem azért is, mert a junior kategóriákban is félelmetesen vezetett ezen a pályán – mondta Massa, aki hét ponttal előzi meg csapattársát a vb-összesítésben. – Nem lesz könnyű megverni, de megpróbálom felvenni vele a versenyt. A múlt heti tesztelésen én elsősorban Monzára készültem.”
Massa magyarországi és spanyolországi remeklésében kulcsszerepe volt a nagy melegnek, amely az idén a Ferrari malmára hajtja a vizet. Amíg tavaly az volt a fontos a Ferrari és a McLaren külön párharcában, hogy milyen egy-egy pálya karakterisztikája, az idén elsősorban az számít, milyen meleg az aszfalt. Szakértők szerint negyven fok környékén azonosak a Ferrari és a McLaren esélyei, e fölött a Scuderia, ez alatt a wokingi gárda számíthat a sikerre. Ennek oka, hogy a McLaren könnyebben felmelegíti az első kerekeit, ugyanakkor forró aszfalton hajlamos az abroncsok túlhevítésére, míg a Ferrari lassabban jut el az üzemi hőmérsékletig, de azon hosszú távon kiemelkedő teljesítményre képes.
A legutóbbi két versenyen a forró, jóval negyven fok fölötti pályán Massa igazán otthon érezhette magát, miközben Lewis Hamilton szenvedett a gumiproblémáktól. Räikkönen viszont nem tudta kihasználni a pazar alkalmakat, gyenge edzéseredményei miatt a Hungaroringen Massa kiesése és Hamilton defektje ellenére is csak harmadik lett, Valenciában pedig motorhibája nélkül is csupán hatodikként ért volna célba.
Számára Belgium a nagy lehetőség a visszatérésre, de akárcsak Massának, neki is számolnia kell azzal, hogy hűvös idő lesz az Ardennekben a hét végén. Esőt jeleznek péntekre és szombatra, a levegő hőmérséklete várhatóan egyik nap sem emelkedik húsz fok fölé, míg az aszfalté legfeljebb a harminc fokot érheti el, ami ugyebár megközelítőleg sem negyven… Legutóbb Hockenheimben volt felhős az ég a futam alatt, akkor Hamilton kétszer is legyőzte Massát. Persze ha van csapat, amely meg tudja oldani ilyesfajta gondjait, az a Ferrari. A hétvége nagy kérdése: sikerül-e? Vagy esetleg Hamilton és társa, Heikki Kovalainen a hűvös időt kihasználva ugyanúgy kettős győzelmet arat Spában, mint a Ferrari egy évvel ezelőtt?