Egy pont – lehet kevés, de a bajnoki címhez is elegendőnek bizonyulhat. Persze ez egyelőre bizonytalan célozgatás a jövőre, hiszen a ralibajnokságból két futam még hátravan, az azonban tény, hogy a két éllovast mindössze egy pont választja el.
Olyan a helyzet, mintha az utolsó két versenyen mindent elölről kezdenének, mintha az eddigi öt viadalt le sem futották volna. Pedig lefutották, ráadásul a hét végi Ózd-rali a nehezebb versenyek közé tartozott (erről Benik Balázs beszélhetne a legtöbbet, aki féltengelytörés miatt szombaton az élről volt kénytelen kiállni…). Nem azért, mert most először szerepelt a naptárban, és a legtöbb pálya új volt a pilótáknak, azért is, mert napközben iszonyú melegben kellett autózniuk, ráadásul parázs küzdelem dúlt a helyezésekért. A győzelemért járó 25 pontot Spitzmüller Csaba szerezte meg, aki remek szériát tudhat maga mögött, az utóbbi három diadal az ő nevéhez fűződik. Ő kezdte az élen a napot, s előnyét majd’ félpercesre növelte. Pedig két lassú defektje volt, amelyek befolyásolták időeredményeit. De végre aszfaltversenyt nyert meg (az előző két diadalt murván aratta), végre bizonyíthatta, hogy ő valójában aszfaltmenő.
„Mindenki azt bizonygatja, hogy mi murvamenők vagyunk, pedig nekem jobban fekszenek az aszfaltos pályák – mondta Spitzmüller. – Most végre bizonyítanunk is sikerült. Rázós, érdekes verseny volt, amelyen tökéletesen beosztottuk az előnyünket, sőt növelni is tudtuk. Egy ponttal vezetünk, ez inkább lélektani szempontból fontos, de azért mégiscsak számít…”
Érdekesség, hogy Spitzmüller és a vele harcoló Turán Frigyes sem szerzett még abszolút bajnoki címet a raliban – de mind a ketten érezték már, milyen éllovasnak lenni. „Spici” 2005-ben, Turán pedig az idén vezetett.
S könnyen kitalálható: mindketten rákaptak az ízére. Ez pedig azt garantálja, hogy nagy csatákat láthatunk még tőlük. Főleg hogy az egypontos előnyével Spitzmüller „takarítja” majd a murvás utakat Turán előtt, aki keményen küzdött vasárnap, egy pillanatra sem adta fel a küzdelmet. Igaz, a végén már elég nehézkesen szállt be autójába, hogy felguruljon a céldobogóra, ugyanis másfél hete motorbalesetben bordatörést szenvedett.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokán Herczig Norbert pezsgőzhetett, aki az eredménnyel elégedett volt, a vasárnap történtekkel kevésbé. A rajtoknál mindig elveszített néhány másodpercet technikai zűrök miatt, ami most nem okozott nagy tragédiát, de ha éles lett volna a küzdelem, nem fért volna bele. A korábbi abszolút bajnok Turi Tamás egész nap csehül érezte magát: ronda vírust szedett össze, s a nap végére teljesen legyengült. Apróbb technikai gondjai voltak („Egy ilyen
idős autónak, mint a Corolla, ezt elnézzük” – mondta), de összességében nem számított jobb helyezésre a negyediknél, amelyet az egyszer megpördülő ifjabb Érdi Tibor orra elől halászott el. Visszavágó október második hétvégéjén Nyirádon – immár murvás pályákon.