Talmácsi Gábor folytatta a tesz telést a katari versenypályán, ahol pénteken elkezdődnek a 2008-as idény első időmérő edzései. Az abszolút rendhagyó éjszakai versenyre természetesen este készülnek a pilóták – a gondot azonban nem elsősorban a fényviszonyok (a rendezők gondoskodtak a tökéletes kivilágításról), hanem a hőmérsékletváltozás okozza. A sivatagban ugyanis meglehetősen nagy a hőmérséklet-ingadozás nappal és éjszaka – abban a pillanatban, ahogy lemegy a nap, jó néhány fokot lelhűl a levegő. Az aszfaltról már nem is beszélve, amelynek hőmérséklete egy óra alatt akár öt fokkal is csökkenhet, megnehezítve a gumiválasztást a pilóták számára.
A körülmények azonban mindenki számára azonosak, ezekhez kell alkalmazkodni – van, akinek jobban sikerül, másoknak kevésbé.
A második tesztnapon Talmácsi a vázbeállításokra figyelt, mert a motor hátulja bizonyos kanyarokban pattogott, így volt tennivaló bőven az este hattól éjfélig tartó tréningidőszakban.
„Érdekes az éjszakai motorozás, de azért nem bánom, hogy az idény többi versenyét nappal rendezik – vallotta be Talmácsi. – Ami a vázbeállításokat illeti, azokkal sikerült előrébb lépnünk – már szinte tökéletesek. Az egyik gyors kanyarban ugyan kicsúsztam, de szerencsére megúsztam sérülés nélkül.”
A nyolcadliteres mezőnyben Talmácsi az ötödik legjobb volt vasárnap, s az időeredmények azt mutatják, van még hová gyorsulni, hiszen a brit Bradley Smith több mint egy másodperccel gyorsabb volt nála.
A negyedliteresek mezőnyében némi meglepetésre a kategóriaújonc Mattia Pasini tudott egyedül két perc alá kerülni, és ez ha nem is mérvadó, mindenképp jelzésértékű az ellenfelek számára.
Tóth Imre Apriliájában motorblokkot cseréltek, de amíg ment a gép, addig a kilencedik hely környékén száguldott, végül azonban meg kellett elégednie a 18. pozícióval.
„A hideg időjárás motorozás közben egyáltalán nem zavaró, talán csak annyit érzünk belőle, hogy egy kicsit jobban csúszkál a motor – mondta Tóth. – A sötétség kicsit furcsa, de meg lehet szokni, azt már egy kicsivel nehezebben, hogy a saját árnyékomról jó néhányszor hittem, hogy éppen előzni próbál valaki.”
Tóth a második napon már versenyszimulációt is teljesített, és ez alapján abszolút optimista a hétvégét illetően – a hivatalos kezdés előtt azonban hétfőn lapzártánk után még teszteltek a pilóták.