Loeb imád takarítani

T. A.T. A.
Vágólapra másolva!
2005.07.15. 23:46
Címkék
Marcus Grönholm azt mondta, ha Argentínában vagy Finnországban nem nyer, akkor az idény további részében erre már elég kevés esélye lesz; Petter Solberg megfogadta, hogy most aztán tényleg ő viszi haza a tíz pontot; Sebastien Loeböt ugyanakkor a legkevésbé sem érdekelte a másik két világbajnok óhaja, és már a negyedik gyorsasági szakaszon átvette a vezetést a vb 9. futamán.
Mostoha időjárási körülmények között (4 Celsius-fok volt) kezdték meg a versenyzők a pontvadászatot tegnap - az éjszakai esőzések miatt sok helyen vízátfolyások nehezítették a száguldást, de még ezeknek is örülni kellett, mert hó legalább nem volt, pedig azt is ígért az előrejelzés.

A közönség szórakoztatására kitalált szuperspeciálist Grönholm nyerte meg, aztán Solberg aratott két részsikert, a hatból három szakaszgyőzelem - a vezető pozíció viszont Loebé, aki ezúttal nem panaszkodott amiatt, hogy első autóként neki kell a pályát "takarítania", mert a nedves úton ez nem jelentett hátrányt, sőt… A vb-címvédő francia 8.5 másodperccel vezetett Solberg és fél perccel Grönholm előtt, és rendkívüli módon élvezte a dobbantós szakaszokat. Solberg a beállításokra panaszkodik, és arra, hogy túl puha gumit választott, de ígéri: gyorsulni fog.

Loeb hatból három szakaszt nyert
Loeb hatból három szakaszt nyert
Loeb hatból három szakaszt nyert
Az éllovas trió mögött eléggé lemaradva következik Toni Gardemeister és a Peugeot-főnökség által mostanában sokat bírált Markko Märtin, akik egymással viaskodnak, miközben a győzelemért folyó csatához közük sincs.

A Ford-pilóta egyébként nem túl elégedett magával, a görög viadalon dobogóra állhatott, és azt hitte, az állapot állandósítható.

Harri Rovanperä egy megpördülés után a hatodik, a rendkívül tehetséges fiatal ausztrál Chris Atkinson a hetedik, és az utolsó pontszerző pozíciót a hazánkban is jól ismert osztrák Manfred Stohl foglalja el, a legjobb privát pilótaként egy Citroënnel.

Persze, azért ez a nap sem múlt el technikai gondok nélkül: Gianluigi Galli a negyedik helyről volt kénytelen búcsúzni (pontosabban a szuperraliszabálynak köszönhetően folytathatja), mert eltört a Mitsubishi felfüggesztése, rajta kívül a skodás Jani Paasonent szintén technikai gondok kényszerítették a pálya szélére.

Argentin rali, a vb 9. futama, Córdoba
Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 1:01:09.9, 2. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 8.3 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 30.2 mp h., 4. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) 1:18.4 perc h., 5. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) 1:25.9 p h., 6. Rovanperä, Pietiläinen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) 1:27.3 p h., 7. Atkinson, Macneall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) 2:22.7 p h., 8. Stohl, Minor (osztrák, Citroën Xsara WRC) 2:26.25 p h.

Szavazás

Ki lesz a 2005-ös rali-vb győztese?

Legfrissebb hírek

Schneller Domonkos szerint évről évre fejlődik a magyar kerékpársport

Kerékpár
2 perce

Újabb magyar válogatottat adhat a DAC; 2015 óta ez az első év Nagy Ádám nélkül

Magyar válogatott
6 perce

Kiemelkedő magyar eredmények a légtorna művészeti világbajnokságon

Torna
50 perce

Kitelt Vinícius ideje Madridban – sajtóhír

Spanyol labdarúgás
59 perce

Lionel Messi és Sallai Roland csapattársak lehetnek – sajtóhír

Minden más foci
59 perce

A Portland ellen szenvedte el első vereségét a címvédő OKC – videók

Amerikai sportok
1 órája

A Professzor először oktatta a mezőnyt

Népsport
1 órája

Mocsi Attila: Érzem, hogy vezérként tekintenek rám a Rizesporban

Magyar válogatott
1 órája
Ezek is érdekelhetik