Néhány percig elállt a lélegzetünk: a 250-es időmérő befejezése előtt nagy sebességnél bukott a vb-cím első számú várományosa, Daniel Pedrosa. A 19 éves pilóta - akárcsak a 2003-as ausztrál viadalon történt baleseténél - nem tudott lábra állni, a pályabíróknak kellett a vállukon elvinniük a mentőhöz. Hamarosan megnyugodhattunk, Pedrosa ugyanis segítség nélkül szállt ki a mentőből, és bicegve bár, de a saját lábán ment vissza a boxba. Ennyit a bukásról, most nézzük, mi történt még!
Pénteken olyan formát mutatott Valentino Rossi, hogy a legtöbben már meg is előlegezték neki a pole pozíciót - de nem az övé lett az első rajtkocka. Rossi a versenyszimulációs köreiben kiemelkedett a mezőnyből, mégis elégedetlen volt a Yamahájával: délelőtt gumiproblémái miatt csak a második lett, míg a második időmérőn a motorja rendre csúszkált futóműgondjai miatt, ezért csak második lett Sete Gibernau mögött. Utóbbi magabiztosan várja a vasárnapi versenyt, hiszen a versenyszimulációs köreiben megközelítette Rossit, a motorjával nem voltak problémái - nem mellékesen ő lett az első spanyol, aki a királykategóriában rajtelsőséget szerzett a Phillip Island-i pályán. (Alex Crivillé az 1996-os Ausztrál GP-n Eastern Creekben indult a pole-ból.)
Daniel Pedrosa csaknem 190 kilométer/órás sebességnél bukott, de kisebb zúzódásokkal megúszta a balesetet
A győztes kiléte megjósolhatatlan, mint ahogy az is, hogy kit segít majd a versenyen a szintén jó formát mutató Colin Edwards, aki Gibernau csapattársa, ám 2005-ben már Rossi mellett lesz a Yamahánál, ráadásul jó viszonyban van az olasszal… Egy másik korábbi szuperbike-világbajnok, Troy Bayliss is elhagyja jelenlegi alakulatát, a gyári Ducati csapatot, igaz, ő még nem tudja, hol versenyez a jövőben. Bayliss tárgyal a Suzukival, de lehet, hogy visszatér a szuperbike-vb-be egy privát ducatis gárdába. A 250-ben is két pilóta emelkedett ki, Porto és Pedrosa. Rendre ők voltak a legjobbak a versenyszimulációs körökben, így az utolsó percekben izgalmas párharcra lehetett számítani. Pedrosa bukása után csak Porto szárnyalhatott, ennek köszönhetően ő lett az első dél-amerikai rajtelső az Ausztrál GP történetében. Az argentin gyorsaságát egy összevetés szemlélteti a legjobban: ugyan a végsebessége közel 60 kilométer/órával lassabb, mint a MotoGP-seké, de így is a 18. lehetne a királykategóriában! A 250-ben sajnos nemcsak Pedrosa bukott óriásit, hanem Talmácsi Gergő is, aki a spanyolhoz hasonlóan súlyosabb sérülések nélkül megúszta a balesetet; a versenyre azonban nem tudta kvalifikálni magát. A 125-ben viszont ott lesz Talmácsi Gergő bátyja, Gábor, valamint Tóth Imre is. "Az utolsó percekben nem tudtam bekerülni az első tízbe váltógondok miatt, ennek ellenére elégedett vagyok. Az edzésen szinte tökéletesen működött a Malaguti, élveztem a motorozást. Vasárnapra a biztonság kedvéért mindent kicserélnek a motoromon, elméletileg nem léphetnek fel műszaki problémák. Megbízható géppel megismételhetem a malajziai nyolcadik helyemet" - véli Talmácsi Gábor. Tóth Imre természetesen javítani akar sepangi 18. helyezésén: "Megoldottuk a karburálási gondokat, egy új gumikeveréket használtunk, és ennek köszönhetően elég jól megy az Apriliám. Az ellenfelek nem sokkal vannak előttem, szeretnék pontszerző lenni." ---- A ---- A