29. FIAT-Gemenci Nagydíj
3. szakasz, Szekszárd-kupa (95 km): 1. Roman Bronis (szlovák, Dubnica) 2:14:32, 2. Glajza (szlovák, Dubnica) 11 mp hátrány, 3. Cassolato (olasz, Fausto Coppi Gazzera) 12 mp h., 4. Lengyel Tamás (P-Nívó Betonexpressz–FTC) azo-
nos idôvel, 5. Glovnjak (Dubnica) 31 mp h., 6. Schild (német, Team Stuttgart) 32 mp h.
Az összetett végeredménye. Egyéni: 1. (kék trikóban) Anatolij Varvaruk (ukrán, Kamen-Cremcaffé) 10:13:15, 2. Nakazsnij (ukrán, SK Nikolaev) 2:13 p h., 3. Lengyel 3:42 p h., 4. Klasa (cseh, Joko Velamos) a. i., 5. Bronis 3:56 p h., 6. Glajza 4:00 p h.
Csapat: 1. P-Nívó Betonexpressz–FTC I. (Lengyel Tamás, Remák Zoltán, Szekeres Csaba) 30:52:50, 2. Dubnica (szlovák) 21 mp h., 3. Joko Velamos (cseh) 11:47 p h., 4. Team Stuttgart (német) 20:42 p h., 5.
Postás SE 31:20 p h., 6. Szlovákia
34:18 p h.
A gyorsasági hajrá végeredménye: 1. (zöld trikóban) Nakazsnij 18 pont, 2. Varvaruk 14, 3. Köhler (német, VC Frankfurt) 8
A hegyi hajrá végeredménye: 1.
(pöttyös trikóban) Nagy Róbert (Szlovákia) 30 pont, 2. Varvaruk 26, 3. Bronis 20
29. FIAT-Gemenci Nagydíj
3. szakasz, Szekszárd-kupa (95 km): 1. Roman Bronis (szlovák, Dubnica) 2:14:32, 2. Glajza (szlovák, Dubnica) 11 mp hátrány, 3. Cassolato (olasz, Fausto Coppi Gazzera) 12 mp h., 4. Lengyel Tamás (P-Nívó Betonexpressz–FTC) azo-
nos idôvel, 5. Glovnjak (Dubnica) 31 mp h., 6. Schild (német, Team Stuttgart) 32 mp h.
Az összetett végeredménye. Egyéni: 1. (kék trikóban) Anatolij Varvaruk (ukrán, Kamen-Cremcaffé) 10:13:15, 2. Nakazsnij (ukrán, SK Nikolaev) 2:13 p h., 3. Lengyel 3:42 p h., 4. Klasa (cseh, Joko Velamos) a. i., 5. Bronis 3:56 p h., 6. Glajza 4:00 p h.
Csapat: 1. P-Nívó Betonexpressz–FTC I. (Lengyel Tamás, Remák Zoltán, Szekeres Csaba) 30:52:50, 2. Dubnica (szlovák) 21 mp h., 3. Joko Velamos (cseh) 11:47 p h., 4. Team Stuttgart (német) 20:42 p h., 5.
Postás SE 31:20 p h., 6. Szlovákia
34:18 p h.
A gyorsasági hajrá végeredménye: 1. (zöld trikóban) Nakazsnij 18 pont, 2. Varvaruk 14, 3. Köhler (német, VC Frankfurt) 8
A hegyi hajrá végeredménye: 1.
(pöttyös trikóban) Nagy Róbert (Szlovákia) 30 pont, 2. Varvaruk 26, 3. Bronis 20
Egy esztendeje a rutinos ukrán, Anatolij Varvaruk a mezőny egyik legaktívabb bringása volt, csaknem minden akcióban, szökésben részt vett. A horvát Kamen-Cremcaffé versenyzője tavaly a legjobb hegyimenőnek járó "Túró Rudi-mezt”, a piros pöttyöst ölthette magára az ünnepélyes eredményhirdetésen, az idén azonban trikót cserélt, s az összetett egyéni verseny legjobbjának járó kék színű mezbe bújt.
Ami az első szakaszt követően valószínűnek tűnt, az a szombat délelőtti utolsó etap előtt már-már bizonyossá vált: a csütörtökön szinte a rajttól az élen tekerő, s a célba majdnem 4:30 perces előnnyel érkező két ukrán, Varvaruk és Olekszij Nakazsnij között dőlhet el a végső győzelem sorsa. Utóbbi a Szekszárd-kupáért kiírt 95 kilométeres záró etap előtt három másodperccel állt jobban honfitársánal, ez azonban végül kevésnek bizonyult. Az első Sárközi-körön (Szekszárd–Ôcsény–Decs–Sárpilis–Várdomb–Szekszárd) még együtt tekertek a versenyzők, aztán a másodikban két részre szakadt a mezőny. Sovinsky, a Dubnica bringása vezette a szökevényeket, a Béla téren kijelölt részhajrát azonban már az összetettben élen álló Nakazsnij nyerte meg. A síkon teljesített 70 kilométer után öt városi kör következett, s bizony a meredek utcák alaposan megrostálták a mezőnyt.
Előbb a hegyi hajrákon legtöbb pontot gyűjtő Nagy Róbert, majd az összetettben vezető Nakazsnij szakadt le, így a kék mez képzeletben már Varvarukra szállt. Az élen Roman Bronis és Petr Klasa egyedül maradt, s jó tempót diktálva előnyét végig meg is őrizte. A szakaszgyőzelmet mégsem sprintfinis döntötte el, az utolsó kanyarban ugyanis Klasa megcsúszott a macskakövön, és a több száz szurkoló döbbenetére nagyot bukott. A mentő kórházba szállította, de – mint később kiderült – törés nélkül megúszta az esést. Bronis így könnyedén nyert, a második helyre klubtársa, Glajza érkezett az olasz Cassolato és Lengyel Tamás előtt. Varvaruk mintegy 20 másodperces hátránnyal kerekezett a célba, ennek ellenére több mint kétperces előnynyel nyerte meg az összetett versenyt.
Az eredményhirdetést követően a zsűri hosszasan tanácskozott, elemezte a bukás körülményeit, és salamoni döntést hozott: a pórul járt Klasát a győztessel azonos idővel a 40. helyre sorolta, de a cseh bringás így is lecsúszott a dobogóról, a rendkívül szoros versenyben Lengyel mindössze 3 századmásodperccel (!) megelőzte őt.