A Monacóban szokásos szünnapjukat töltötték a száguldó cirkusz pilótái pénteken, ám az esélylatolgatók ezen a napon sem csendesedtek el: a csütörtöki időmérés eseményei alapján próbálták megjósolni, ki ünnepelhet az utcai viadal leintése után.
Coulthard kijelentette, ha jó lesz az autója, akkor eséllyel száll harcba a gyôzelemért
Coulthard kijelentette, ha jó lesz az autója, akkor eséllyel száll harcba a gyôzelemért
A szakemberek Michael Schumacher– David Coulthard párharcot várnak a hét végi Monacói Nagydíjon, és bár a skót "csak” az ötödik lett a csütörtöki tréningen, bízik benne, hogy a győzelemért küzdhet a hercegség utcáin. Coulthard ezen a pályán szerezte csapata egyetlen tavalyi győzelmét, és az már a második sikere volt Monacóban. A pontversenyben jelenleg ötödik helyen álló McLaren-pilóta neve mellett az idén már szerepel egy győzelem (Melbourne-ben szerzett tíz pontot), ettől azonban még nagyon szeretne a dobogó legfelső fokára állni. "Azt hiszem, ha jó lesz az autóm, akkor meg tudom nyerni a versenyt – jelentette ki magabiztosan Coulthard. – Az első időmérésen nem kockáztattunk, ennél még gyorsabb is tudnék lenni.” Az ötszörös világbajnok számára is nagy a tét: ha nyerne, beállítaná Senna rekordját, és immár ő is hatszoros monacói győztes lenne, ráadásul ha Kimi Räikkönen három ponttal kevesebbet szerezne, mint Schumi, akkor a ferraris az összetett pontversenyben is átvenné a vezetést. A "vörösök” frontembere tökéletesen elégedett volt a csütörtöki eredményével, főleg annak tudatában, hogy másodikként hajtott az aszfaltra, amely akkor még meglehetősen poros, csúszós volt. A csütörtökön taroló két Ferrari-pilótán kívül Jenson Button volt még maximálisan elégedett (persze akkor lenne igazán az, ha szombaton is tartani tudná a harmadik helyet), hiszen a fiatal angol pilóta idénybeli legjobb edzéseredményét produkálta. És akkor néhány hír, amely nem szorosan a versenyhez kapcsolódik. Adrian Newey, a McLaren-istálló technikai igazgatója bejelentette, hogy a csapat a 2004-es szezont az MP4-18 kódjelű autójával kezdi. A versenygépet először múlt héten tesztelték a Paul Ricard-pályán, és a hírek szerint a június végi Európai Nagydíjon debütál, a Nürburgringen. Newey elmondta, ugyanazt a taktikát alkalmazzák, amit az idén, vagyis a "régi” (most még új) autóval kezdik majd a következő idényt. Ugyancsak technikai jellegű hírrel szolgált a Renault-istálló csapatfőnöke, Patrick Faure, amely szerint a francia istálló jövőre még nem ad el motorokat a kiscsapatoknak. Az ok: a sok szabályváltoztatás miatt késésben van a Renault, emiatt leghamarabb 2005-ben értékesít erőforrásokat, de nem a korábban jelzett 10, hanem 15 millió dollárért. Ez amúgy azért is érdekes, mert nemrég volt szó arról, hogy a Formula–1-es motorok irreálisan drágák, ezért csökkentik az árakat, ehhez képest a Renault már emelt, és a Ford vezetője is kijelentette: 20 millió dollárnál olcsóbban a gyár nem tud erőforrást adni a kisebb istállóknak.
A szombati indulási sorrend
1. Frentzen (német, Sauber-Petronas, B) idő nélkül, 2. Da Matta (brazil, Toyota, M) 1:20.374, 3. Panis (francia, Toyota, M) 1:19.903, 4. Wilson (brit, Minardi-Cosworth, B) 1:19.680, 5. Verstappen (holland, Minardi-Cosworth, B) 1:19.427; 6. Pizzonia (brazil, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.967, 7. Alonso (spanyol, Renault, M) 1:18.370, 8. Firman (brit, Jordan-Ford, B) 1:18.286, 9. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:18.109, 10. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.926; 11. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:17.912, 12. Webber (ausztrál, Jaguar-Cosworth, M) 1:17.637, 13. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:17.108, 14. Fisichella (olasz, Jordan-Ford, B) 1:17.080, 15. R. Schumacher (német, Williams-BMW, M) 1:17.063; 16. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:17.059, 17. Trulli (olasz, Renault, M) 1:16.905, 18. Button (brit, BAR-Honda, B) 1:16.895, 19. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:16.636, 20. M. Schumacher (német, Ferrari, B) 1:16.305
A pilóták neve mögött a csütörtöki időmérésen elért eredményüket tüntettük fel.