Az Olasz Köztársaság Érdemrendjét adományozta a Ferrari-csapatnak Carlo Azeglio Ciampi államfő. Az ünnepségre, melyen Luca di Montezemelo elnök, Jean Todt csapatfőnök és az ötszörös világbajnok Michael Schumacher is részt vett, a Quirinal-palotában került sor. A Ferrari, folytatva az évek óta tartó remek sorozatát, az idén is az élen végzett a pilóták és a konstruktőrök versenyében.

Ron Dennis (jobbra) profi pilótának és remek embernek tartja David Coulthardot

Ron Dennis (jobbra) profi pilótának és remek embernek tartja David Coulthardot
"Nem kétséges, hogy Kimiből egyszer hatalmas sztár lesz, és az idei szezon során figyelemmel kísérhettük fejlődését. David nagyon profin viselkedett, csak egy intelligens és tapasztalt versenyző tudja ilyen gyorsan elfogadni a társát. Nem nyugodott, ha Kimi jobb volt nála az időmérésen, de nem is teremtett fesztültséget. Láttam már olyat, hogy az idősebbet kizökkenti, ha jobb nála a zöldfülű társa, de David ennél sokkal figyelmesebb” – nyilatkozta Dennis.
Az elmúlt hetekben többször is botrányt okozó News of the World című lap újabb fals nyilatkozattal rukkolt elő. A többnyire a labdarúgókat bosszantó bulvárlap a hét elején Mike Gascoyne-nak, a Renault technikai igazgatójának szavait forgatta ki. A cikk szerint Gascoyne azt nyilatkozta Jenson Buttonról, a télen a BAR-hoz igazoló pilótáról, hogy nem tett hozzá semmit a Reanult-csapat fejlődéséhez. "Az igaz, hogy nem tartom akkora tehetségnek, mint Sennát vagy Schumachert, de nagy sztár ő is, és fényes jövő előtt áll. Azért választottuk Fernando Alonsót Jarno Trulli mellé a következő idényre, mert kivételes tehetségnek tartjuk. Jensonnak ugyanakkor helye van a Formula–1-ben, remek munkát végzett nálunk, az idény első felében kiváló volt, csak a balszerencséje miatt csúszott le a dobogóról. Jövőre Jacques Villeneuve csapattársaként roppant nehéz dolga lesz, de ha jobb tud lenni a kanadainál, azzal bebizonyítja, hogy rosszul döntöttünk, amikor elküldtük” – fogalmazott Gascoyne.
Alex Yoong nemcsak a Minarditól, az egész Formula–1-től elbúcsúzik, és jövőre már a tengerentúli Cart-bajnokságban szerepel. Eddigi munkaadójánál csak tesztpilóta lehetett volna, és a viszszalépést nem vállalta. "Nagyon közel vagyok ahhoz, hogy szerződést kössek az egyik legjobb Cart-csapattal, remélem, ott kamatoztatni tudom F1-es tapasztalataimat. Örülök a várható váltásnak, hiszen a mezőny vége helyett annak elejére kerülök” – mondta Yoong.
A malajziai talán sohasem fog versenyezni Sanghajban, a Kínai Nagydíjnak 2004 és 2010 között otthont adó pályán, amelynek naptárba kerüléséről a múlt héten állapodott meg az FIA a szervezőkkel. Bernie Ecclestone roppant boldog volt a szerződés aláírása után. "Számos kínai helyszín pályázott Formula–1-es nagydíj rendezésére, nagyon örülök, hogy tudtunk várni Sanghajra. Reméljük, a Formula–1 Kínába hozásával újabb rajongókat szerzünk a sportágnak”–mondta az F–1 nagyfőnöke.
A kínai fejleményeket irigykedve figyelték Moszkvában, ahol nem akar megszületni a szerződés a versenyről. A tárgyalások félúton elakadtak, és Jurij Luzskoj, Moszva főpolgármestere szerint erről Eccclestone kapzsisága tehet. "Ecclestone magának akarta a reklám-, a televíziós és a jegybevételeket is, nekünk csak az autók füstje maradt volna. Ezért nem akartuk folytatni a tárgyalásokat” –árulta el Luzskoj. Állítólag Szentpétervár már szervezkedik, és kész egy saját tervezettel az FIA elé állni, hogy mégiscsak meg lehessen rendezni az Orosz Nagydíjat.
Ecclestone-nak nincsenek szabad percei, a Toronto Sun értesülése szerint a Cart-sorozatban akar 51 százalékos részesedést szerezni. Ehhez módosítani kell a sorozat alapszabályát, amely jelenleg csupán 10 százalék megszerzését teszi lehetővé. "Tárgyaltam már erről Chris Pookkal, a Cart vezetőjével” – mondta a brit Autosport című magazinnak Ecclestone, aki már több versenysorozatot is tönkretett a Formula–1 népszerűségének megtartása érdekében.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik







