A Toyota-csapat eddig mindössze egyszer járt a Hungaroringen – egy kétnapos tesztprogramon vettek részt a pilóták, akik közül Mika Salo más csapatok tagjaként már versenyzett a Ringen, Allan McNish azonban Formula–1-es autóval még nem körözött nálunk. Egyikük sem szeret különösebben a Hungaroringen versenyezni, ám mindketten szeretik az itteni hangulatot.– Sokat tanultunk a hungaroringi tesztekből, de akkor egész mások voltak a körülmények, mint most – mondta Mika Salo. – Elég ha csak az időjárásra gondolunk, no meg fejlődött is azóta a technika.– Csapaton belül van verseny Allan McNish és ön között?– Természetesen, bár nálunk egy kicsit másképp működnek a dolgok. Még össze kell csiszolódnunk, a teamnek szüksége van a mi segítségünkre ahhoz, hogy még jobb legyen az autó, és azt nem lehet úgy, ha vérre menő csata van közöttünk.– Mennyire elégedett az autójával?– Ez az első versenygép, amelyet megépített a Toyota, a tanulási folyamat kezdetén vagyunk. Minden egyes hétvégén több és több információval rendelkezünk, és az autónk is egyre jobb. Persze, a rutintalanságból adódóan néha vannak olyan problémák, amelyeket nem tudunk azonnal megoldani. Ezért brilliáns a Ferrari, mert már annyira összeszokott a csapat, hogy ha bármilyen gondja van egy alkatrésszel, mondjuk, délelőtt, délutánra már legyártanak egy újat.– Az a hír járja, hogy nem kedveli különösebben a Hungaroringet.– Mindenkinek van kedvenc pályája, nekem is. Az önök ringjét azért nem kedvelem, mert túl lassú nekem, de ez nem mérvadó, hiszen egy Formula–1-es pilóta csak akkor lehet igazán jó, ha mind a tizenhét helyszínen egyformán jó teljesítményt tud nyújtani. – Az azért javít valamit a helyzeten, hogy az utóbbi években nagyon sok finn drukker volt a Hungaroringen?– Természetesen. Főleg azért, mert Finnországban nincs Formula–1-es verseny, és így itt egy kicsit otthon érezhetem magam.Allan McNish is egyetértett kollégájával abban, hogy "élvezeti szempontból” egytől tízes skálán nem kapna túl nagy pontszámot a Hungaroring, viszont azt is elismerte, a magyar pályán mindig történik valami váratlan esemény, amely miatt izgalmassá válik a verseny.– Ön sokat versenyzett Formula–3000-ben. Mit gondol, milyen élmény lesz a magyar versenyző, Baumgartner Zsolt számára a vasárnapi körözés a Jordannel?– Biztosan nagyon fogja élvezni, hiszen Formula–1-es autót vezetni egész más, mint háromezrest, már csak a technikai háttér miatt is – magyarázta McNish. – Ez mindig nagy kihívást jelent egy autóversenyző számára, remélem, jól sikerül majd, és Zsolt nem csúszik ki az első kanyarban.– Ha már az F1-es technikánál tartunk, önök tudnak már valamit a jövő évi Toyotáról? – Még nem próbáltuk ki, nem is láttuk, de biztosan nagyon gyors lesz…