Az első szabadedzés előtt szemerkélt az eső, a pilóták a legelején csak a bemutatkozó körüket tették meg, majd azonnal a boxba hajtottak. A Hungaroringet elsőként Szato Takuma kóstolta meg, a Jordan japán pilótája után az abszolút újonc Anthony Davidson és a két BAR-Honda száguldott egy-egy kört.Rajtuk kívül még a fél mezőny megmutatta magát, de a továbbra is csöpögő eső miatt a következő tíz percre elcsendesedtek a mogyoródi dombok. Aztán újra jött a pályán első ízben köröző Szato és Davidson, és hosszasan ismerkedett a ring vonalvezetésével. Néhány percig ketten szórakoztatták a nézősereget, majd beindult a nagyüzem, és szünet nélkül rótták a köröket a többiek is.Ahogy "alakult” az ideális ív, megnőtt a kocsik tapadása, és egyre jobbak lettek a köridők. Ugyanakkor ha valaki letért a tökéletes vonalról, hatalmas porfelhő jelezte hibáját. Pedig, ahogy az lenni szokott, többen is bakiztak, a pálya megismerése során Szato, Felipe Massa és Davidson is meglátogatta a füves részt vagy a kavicságyat. A tapasztaltabbak közül Giancarlo Fisichella, Pedro De La Rosa és Ralf Schumacher is lefutott az útról. Leginkább a Williams németje gyengélkedett, különösen a második kanyarral gyűlt meg a baja.Az edzés végén Massa Sauber-Petronasát és Davidson Minardi-Asiatechjét kellett a boxba vontatni, az egy óra utolsó perceiben mindketten leparkolták masinájukat a pálya szélén. Időeredményükkel ennek ellenére mindketten elégedettek lehettek, hiszen Massa a harmadik lett, Davidson pedig szűk másodperccel maradt el csapattársától, Mark Webbertől.
Pénteki szabadedzések
Az összesített végeredmény: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:16.346 (átlag: 187.436 km/óra) (41 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:16.952 (36), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 1:17.228 (42), 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.298 (31), 5. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1:17.399 (33), 6. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1:17.598 (43), 7. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:17.704 (26), 8. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:17.704 (41), 9. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.036 (41), 10. Button (brit, Renault, M) 1:18.250 (34), 11. Trulli (olasz, Renault, M) 1:18.360 (35), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:18.388 (35), 13. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.718 (32), 14. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1:18.846 (39), 15. Salo (finn, Toyota, M) 1:18.890 (34), 16. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.961 (42), 17. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:19.051 (32), 18. McNish (brit, Toyota, M) 1:19.171 (37), 19. Davidson (brit, Minardi-Asiatech, M) 1:19.490 (48), 20. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1:19.526 (40)
Pénteki szabadedzések
Az összesített végeredmény: 1. Michael Schumacher (német, Ferrari, Bridgestone) 1:16.346 (átlag: 187.436 km/óra) (41 kör), 2. Barrichello (brazil, Ferrari, B) 1:16.952 (36), 3. R. Schumacher (német, Williams-BMW, Michelin) 1:17.228 (42), 4. Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M) 1:17.298 (31), 5. Fisichella (olasz, Jordan-Honda, B) 1:17.399 (33), 6. Szato (japán, Jordan-Honda, B) 1:17.598 (43), 7. Coulthard (brit, McLaren-Mercedes, M) 1:17.704 (26), 8. Massa (brazil, Sauber-Petronas, B) 1:17.704 (41), 9. De La Rosa (spanyol, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.036 (41), 10. Button (brit, Renault, M) 1:18.250 (34), 11. Trulli (olasz, Renault, M) 1:18.360 (35), 12. Villeneuve (kanadai, BAR-Honda, B) 1:18.388 (35), 13. Irvine (ír, Jaguar-Cosworth, M) 1:18.718 (32), 14. Panis (francia, BAR-Honda, B) 1:18.846 (39), 15. Salo (finn, Toyota, M) 1:18.890 (34), 16. Montoya (kolumbiai, Williams-BMW, M) 1:18.961 (42), 17. Heidfeld (német, Sauber-Petronas, B) 1:19.051 (32), 18. McNish (brit, Toyota, M) 1:19.171 (37), 19. Davidson (brit, Minardi-Asiatech, M) 1:19.490 (48), 20. Webber (ausztrál, Minardi-Asiatech, M) 1:19.526 (40)
A nagymenők szerepkörét ezúttal is a Ferrari pilótáira osztották, a tréninghez a 24. percben csatlakozó Michael Schumacher és Rubens Barrichello másfél másodpercet vert a harmadik helyezett Massára és Jacques Villeneuve-re. A kanadai az edzés utolsó pillanataiban ezredre azonos időt teljesített Massával, így a negyedik helyen zárta a tréninget. Villeneuve 25 körével az egyik legszorgalmasabb volt, hozzá hasonlóan Davidson is negyedszáz fordulót tett meg a pályán.
A borongós, hűvös idő a Bridgestone-nak kedvezett, ezt a Ferrari fölénye mellett az is mutatta, hogy az első hat helyen a japán gumigyár termékeit használó versenyző végzett (Villeneuve után Fisichella, Panis volt a sorrend). A legjobb michelines a 7. Kimi Räikkönen volt, csapattársa, David Coulthard a 9. helyen végzett. A Williams nyitánya nem volt fényes, Ralf Schumi a 10., Juan Pablo Montoya a 15. helyen várta a folytatást.
Délután Ralf ott kezdte, ahol egy órával korábban abbahagyta: továbbra is kereste a határokat, és még mindig nehezen birkózott meg a kettes kanyarral. A második óra egyébként rengeteg kicsúszást hozott, Villeneuve volt az első, aki elméretezte az egyik fordulót, és a kavicságyon áthaladva jutott vissza a pályára, amelyet teleszórt apró kövekkel.
Talán a kavicsok miatt, talán a még mindig piszkos aszfalt miatt számos megpördülés színesítette a következő perceket: Barrichello, Coulthard, Michael és Ralf Schumacher is piruettezett vagy lesodródott a pályáról. Davidson kikerülte az aszfaltra hordott piszkot, és nagy meglepetésre jobb időt futott csapattársánál.
Nick Heidfeld a gyors négyes kanyart túl széles íven vette a dombtetőn, ráfutott a fűre, ettől autója megcsúszott, és egy megpördülés után a szalagkorlátnak ütközött. A német edzése ezzel véget ért, autóját pedig biztonságosabb helyre juttatták. Még ez volt a szerencse, ugyanis később csapattársa, Massa ugyanott ugyanúgy járt, ő is a szalagkorlátnak csapta négykerekűjét, amelyről leváltak a vezetőszárnyak.
Montoya néhány kanyarral később, szintén a dombon a kavicságyba csúszott, Williams-BMW-jével nem tudta folytatni a száguldást. Az eső délután is riogatta a mezőnyt, de néhány cseppnél nagyobb mennyiség nem esett le.
Az élen a sorrend nem változott, Michael Schumacher és Rubens Barrichello maradt az első két pozícióban. A Scuderia a legjobb úton halad afelé, hogy 2001 után az idén is a Hungaroringen biztosítsa be a konstruktőr-világbajnoki címet.
A különbségek a délelőtthöz képest lecsökkentek, a tréning utolsó másodperceiben javítani tudó Ralf Schumacher kevesebb mint három tizedre megközelítette Barrichellót. Mögötte nem sokkal maradt el Räikkönen és Fisichella. Nagy meglepetésre a másik jordanes, Szato lett a 6., őt követte Coulthard, akivel ezredre azonos időt teljesített Massa.
Villeneuve és Panis visszacsúszott a 12. és a 14. helyre, míg a sort a Minardi duója zárta. Webber az edzés közben visszaelőzte ugyan Davidsont, de a brit a végére újra a 19. pozícióba került. Az újonc tehát remek választásnak tűnik: először ült a Minardi-Asiatechben, először vezetett autót a Hungaroringen, mégis gyorsabb volt, mint ausztrál társa, aki az egész évet Paul Stoddart autóiban töltötte, és nem először jár hazánk Formula–1-es pályáján. Ha így folytatja, Davidsonnak nem lesz nehéz elérni a fő célját, azaz kvalifikálni magát a versenyre.