Horner: a boxutcában mindenkinek sisakot kellene viselnie

LUKÁCS DÁNIELLUKÁCS DÁNIEL
Vágólapra másolva!
2013.07.08. 12:14
null
A Mercedes ismét sötétben tapogatózik a gumik miatt (Fotó: Reuters)
A vasárnapi Német Nagydíj megvilágította, hogy a Mercedes istálló a korábbi tesztje ellenére továbbra sem tud mit kezdeni a Pirelli gumikkal, és a csapatnál attól tartanak, hogy nem lesz ez másként az új abroncsokkal sem, így mindenképpen annyit szeretnének tesztelni, amennyit csak lehet. Christian Horner, a Red Bull csapat vezetője a boxutcában dolgozók biztonságáért aggódik azután, hogy Mark Webber elszabaduló kereke eltalált egy operatőrt, Sebastian Vettel pedig leszögezte, hogy egyáltalán nem zavarná, ha jövőre Kimi Raikkönen lenne a csapattársa. Közben Nico Hülkenberg bármikor elhagyhatja a Saubert, ha akarja.

Nagyon úgy tűnik, hogy a Mercedes istálló a titkos Pirelli-teszt ellenére sem tudta megoldani a gumikkal kapcsolatos problémát. Nem véletlen, hogy futam közben Lewis Hamilton azt is megkérdezte rádión a boxfaltól, hogy Nico Rosbergnek is ilyen rosszul működnek-e az abroncsok, vagy ő csinál valamit rosszul, és az sem véletlen, hogy a Mercedes biztonsági okokra hivatkozva eltiltása ellenére megpróbál valahogyan kiharcolni magának némi tesztelési lehetőséget a soron következő Silverstone-i eseményen.

„Mivel a biztonságról van szó – mondta az Autosportnak Toto Wolff, a Mercedes ügyvezető igazgatója – jó lenne, ha minden csapat tisztában lehetne azzal, hogy [az új gumik] működnek-e az autóikon. Persze, végül az FIA dönt. A biztonság kiemelten fontos az FIA számára, és biztos vagyok benne, hogy garantálni fogják, hogy ez mindenkire egyaránt érvényes legyen.”

Ross Brawn csapatvezető azt is elmondta, konkrétan hogyan képzelik a Mercedesnél, hogy eltiltásuk ellenére részt vehessenek az eredetileg a fiatal pilóták számára kiírt teszten, ugyanakkor tisztában vannak vele, hogy ez valószínűleg nem fog bekövetkezni.

„Ha kiterjesztenék négynaposra – magyarázta Brawn –, akkor érvelhetnénk azzal, hogy a negyedik napot, amely egy extra nap, számunkra is elérhetővé kellene tenni, mivel az eltiltásunk három napra vonatkozott. Az első három napon biztosan nem vehetünk részt, és úgy tűnik, nem is fogják meghosszabbítani a tesztet.”

Korábban is felmerült már a teszt meghosszabbítása, de a csapatok ezt úgy tűnik, nem fogják engedni, ugyanis elsősorban a kisebb istállók költségvetésébe nem fér bele még egy negyedik tesztnap is, így pedig előnyhöz jutnának a nagyobb költségvetésből gazdálkodó alakulatok. Brawn azt is kifejtette, hogy a jobb és a bal hátsó gumik cserélgetésének megtiltása is ártott a Mercedesnek.

A Német Nagydíjon Mark Webber elszabaduló kereke sérülést okozott, ismét fókuszban a biztonság (Fotó: Reuters)
A Német Nagydíjon Mark Webber elszabaduló kereke sérülést okozott, ismét fókuszban a biztonság (Fotó: Reuters)

Ha már szóba került a biztonság, mindenképpen meg kell említenünk a boxutcában Mark Webber elszabaduló kereke által eltalált operatőrt, Paul Allent, akit váll- és bordatöréssel ápolnak a koblenzi kórházban. Chris Horner, a balesetért felelős, és 30 ezer eurós pénzbírsággal sújtott Red Bull csapat vezetője leszögezte, hogy ez az eset arra figyelmeztet, hogy ebben a formában nem mehetnek tovább a dolgok.

„A szerelők védőruházatban és sisakban dolgoznak, és talán itt az ideje, hogy a többiek, akik a boxutcában dolgoznak, szintén viseljenek védőfelszerelést. Az operatőrök nagyon közel vannak a tűzhöz. Kiváló képeket készítenek, de balesetveszélyes környezetben dolgoznak. Valamilyen védőfelszerelést viselniük kellene, ugyanis főleg a fejsérülések nagyon csúnyák tudnak lenni ” – fejtette ki Horner, majd magáról a balesetről beszélt: „Először azt hittem, hogy a Mercedes egyik szerelője az, de a Formula One Management hamar tájékoztatott arról, hogy az egyik operatőrük. A baleset után úgy tűnt, hogy rendben van, és a verseny alatt folyamatosan informáltak az állapotáról. A legfontosabb, hogy jól van, de sokkoló lehetett a látvány a családja számára.”

Horner azt is elmondta, hogy Mark Webbernek nem beszéltek az esetről a verseny leintéséig: „Úgy éreztük, jobb ha nem ezzel a tudattal versenyez. Miután megtudta, mi történt, természetesen nagyon aggódott az operatőr állapotáért, de megnyugodott, amikor megtudta, hogy jól van.”

A Német Nagydíjat az első alkalommal megnyerő Sebastian Vettel arról mesélt, hogy egyáltalán nem zavarná, ha a közvetlenül mögötte befutó Kimi Räikkönen foglalná el a Red Bullnál a szezon végén távozó Webber helyét.

„Nagyon tisztelem Kimit – nyilatkozta a Sky Sports News-nak Vettel – mindig őszinte volt velem, úgyhogy nem zavarna. Komoly kihívás lenne, ugyanakkor még nem beszéltünk erről a csapatnál. Ott van a két Toro Rosso-pilóta is, akik nagyon odatették magukat a legutóbbi futamokon, úgyhogy a vezetőségnek még van min gondolkodnia. Ez nem az én döntésem, és nem igazán befolyásolja a versenyzésemet. ”

Már futamok óta beszélik, hogy gondban van a Sauber-istálló, és az anyagi problémák odáig vezettek, hogy már a bérekkel is elmarad a svájci csapat. Nico Hülkenberg sem kapta meg fizetését, ami feljogosítja arra, hogy elhagyhassa munkáltatóját, amikor csak akarja, ugyanakkor valószínű, hogy az idény végéig még marad, és csak ezt követően igazol más istállóhoz (sajtóhírek szerint már tárgyalt a Lotusszal, ahol éppen Räikkönen utódja lehet).

„Nehéz helyzetben vagyunk – taglalta a német pilóta – Monisha [Kaltenborn] és a csapat vezetése dolgozik a megoldáson, erről biztosított, így nem igazán tudok többet mondani.”

Kaltenborn új szponzor bejelentésére készül a következő hetekben, ugyanakkor állítólag a csapatot részben megvásárló befektetőt is keres, hogy biztosítsa az istálló fennmaradását. Szóba került már Roman Abramovics neve, aki a Chelsea futballcsapatának tulajdonosa, amely marketing együttműködésben van a Sauberrel, de Vlagyimir Putyin barátja, a banktulajdonos Borisz Rotenberg is megtalálható a jelöltek között.

NÉMET NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (60 kör, 308.623 km)
1.
Sebastian Vettel
német
Red Bull-Renault
1:41:14.711
2. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1.008 mp h.
3. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 5.830 mp h.
4. Fernando Alonso spanyol Ferrari 7.721 mp h.
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 26.927 mp h.
6. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 27.996 mp h.
7. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 37.562 mp h.
8. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 38.306 mp h.
9. Nico Rosberg német Mercedes 46.821 mp h.
10. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 49.892 mp h.
11. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 53.771 mp h.
12. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 56.821 mp h.
13. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 57.738 mp h.
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:00.160 p h.
15. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:01.929 p h.
16. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1 kör h.
17. Charles Pic francia Caterham-Renault 1 kör h.
18. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1 kör h.
19. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1 kör h.
FELADTA
megtett körök
Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 22
Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 21
Felipe Massa brazil Ferrari 3
Leggyorsabb kör: Alonso (51. kör) 1:33.468
A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Sebastian Vettel 4 6 8 157
2. Fernando Alonso 2 5 8 123
3. Kimi Räikkönen 1 5 9 116
4. Lewis Hamilton 3 8 99
5. Mark Webber 3 8 93
6. Nico Rosberg 2 2 7 84
7. Felipe Massa 1 6 57
8. Romain Grosjean 2 5 41
9. Paul di Resta 7 36
10. Jenson Button 6 33
11. Adrian Sutil 4 23
12. Sergio Pérez 4 16
13. Jean-Éric Vergne 3 13
14. Daniel Ricciardo 3 11
15. Nico Hülkenberg 4 7

 

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik