Verstappen simán nyert, a Red Bull biztossá tette a vb-címet Szuzukában

A szingapúri verseny egyértelműen nem a Red Bullról szólt, ám Japánban visszatért Max Verstappen idén mutatott dominanciája. A címvédő nagy fölénnyel hódította el a pole pozíciót a szuzukai időmérőn, ám a Ferrari helyett ezúttal a McLaren volt a Red Bull legnagyobb ellenfele.
Megelőzve csapattársát a kvalifikáción, Oscar Piastri az első sorból rajtolhatott Japánban, a második rajtsorba Lando Norris és Charles Leclerc parkolhatta le autóját. Bár az időjárás korábban sokszor jutott nagy szerephez Szuzukában, az idén a teljes versenyhétvégét megúszta a mezőny eső nélkül.
A rajtnál Verstappen maradt az élen, ám közvetlenül mögé Norris jött fel. A mezőny második felében azonban többen összeütköztek, s bár mindannyian tovább tudtak menni, a pályára kerülő törmelék miatt be kellett küldeni a biztonsági autót. Négy körrel később folytatódhatott a verseny, az újraindítást követően továbbra is Verstappen autózott az élen.
| SZEPTEMBER 22., PÉNTEK | ||||||
| 1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:31.647 | ||||||
| 2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.688 | ||||||
| SZEPTEMBER 23., SZOMBAT | ||||||
| 3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:30.267 | ||||||
| Időmérő: 1. Verstappen 1:28.877 | ||||||
| SZEPTEMBER 24., VASÁRNAP | ||||||
| A verseny: 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Piastri | ||||||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
| Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
| Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
| Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||||
Kicsivel később a két Mercedes-versenyző szolgáltatta az izgalmat – az oda-vissza előzgetés során majdnem összeért a két autó, de végül egy másik eset végződött ilyen módon. Valtteri Bottas ugyanis Logan Sargeantet támadta a mezőny végén, ám az amerikai túl keményen védekezett, ami oda vezetett, hogy Bottas megforgott, és a kavicságyból kellett visszajönnie a pályára.
Az esetért utólag öt másodperces időbüntetést róttak ki Sargeantre, de Sergio Pérez sem úszta meg a hasonló büntetést. A Red Bull versenyzője a biztonsági autós fázis alatti bokszkiállása előtt előzött szabálytalanul, ám később újabb büntetést kapott, miután Kevin Magnussennel csatázva kilökte a dánt.
Pérez idő előtt feladta a versenyt – fél távnál ezt rajta kívül Bottas, Lance Stroll és a Williams versenyzői tették meg. Igaz, Pérez később néhány körre visszatért a pályára. A kerékcseréket követően Norris Piastri mögé került, ám többször jelezte csapatának, hogy gyorsabb lenne, ha Piastri előtt autózhatna. Az ausztrál pilóta a 27. körben végül elengedte csapattársát, aminek köszönhetően Norris feljött a második helyre, de hátrányát nem tudta csökkenteni Verstappennel szemben.
A 38. körben a kétszeres világbajnok kiállt második kerékcseréjére, amit követően az első helyre jött vissza. A hajrában Leclerc előzése Russell-lel szemben szolgáltatott még némi izgalmat, amelyet követően a sportfelügyelőknek is volt dolguk, ugyanis a monacói négy kerékkel elhagyta a pályát, amikor elment Russell mellett.
Végül azonban „ejtették a vádakat” Leclerc-rel szemben, majd a Mercedesnél is pozíciócserét alkalmaztak, aminek következtében Hamilton Russell elé került. Később Carlos Sainz Jr. is elment a brit mellett, mindez azonban nem volt hatással Verstappenre, aki a szingapúri kisiklás után újabb magabiztos győzelmet aratott.
A Red Bull versenyzője mellé a két McLaren-pilóta állhatott fel a dobogóra, pontszerző helyen végzett továbbá Leclerc, Hamilton, Sainz, Russell, Fernando Alonso, Esteban Ocon és Pierre Gasly.
Folytatás két hét múlva a Katari Nagydíjjal!
| 1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:30.58.421 |
| 2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 19.387 mp h. |
| 3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 36.494 mp h. |
| 4. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 43.998 mp h. |
| 5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 49.376 mp h. |
| 6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 50.221 mp h. |
| 7. | George Russell | brit | Mercedes | 57.659 mp h. |
| 8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:14.725 p h. |
| 9. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.678 p h. |
| 10. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:23.155 p h. |
| 11. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
| 12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
| 13. | Cswou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
| 14. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
| 15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
| KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
| Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 26 | |
| Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 22 | |
| Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 20 | |
| Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 15 | |
| Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 7 |
| PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
| 1. | Max Verstappen | 13 | 15 | 18 | 7 | 400 |
| 2. | Sergio Pérez | 2 | 8 | 15 | 2 | 223 |
| 3. | Lewis Hamilton | - | 5 | 17 | 3 | 190 |
| 4. | Fernando Alonso | - | 7 | 16 | 1 | 174 |
| 5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 2 | 16 | - | 150 |
| 6. | Charles Leclerc | - | 3 | 13 | - | 135 |
| 7. | Lando Norris | - | 4 | 12 | - | 115 |
| 8. | George Russell | - | 1 | 14 | 1 | 115 |
| 9. | Oscar Piastri | - | 1 | 8 | - | 57 |
| 10. | Lance Stroll | - | - | 9 | - | 47 |
| 11. | Pierre Gasly | - | 1 | 10 | - | 46 |
| 12. | Esteban Ocon | - | 1 | 9 | - | 38 |
| 13. | Alexander Albon | - | - | 5 | - | 21 |
| 14. | Nico Hülkenberg | - | - | 2 | - | 9 |
| 15. | Valtteri Bottas | - | - | 3 | - | 6 |
| 16. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 4 |
| 17. | Cunoda Juki | - | - | 3 | - | 3 |
| 18. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 3 |
| 19. | Liam Lawson | - | - | 1 | - | 2 |
| 1. | Red Bull-Honda RBPT | 623* |
| 2. | Mercedes | 305 |
| 3. | Ferrari | 285 |
| 4. | Aston Martin-Mercedes | 221 |
| 5. | McLaren-Mercedes | 172 |
| 6. | Alpine-Renault | 84 |
| 7. | Williams-Mercedes | 21 |
| 8. | Haas-Ferrari | 12 |
| 9. | Alfa Romeo-Ferrari | 10 |
| 10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 5 |
| * már konstruktőri világbajnok | ||








