F1: Elsődlegesen én vagyok a felelős – Binotto

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2020.09.02. 11:36
null
Több évbe telhet, mire a Ferrari visszatér a győztesek útjára (Fotó: AFP)
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto türelmet kér, úgy véli, akár több évbe is telhet, mire a maranellóiak visszatérnek a győztesek útjára.

 

71. OLASZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 4., PÉNTEK
1. szabadedzés: 11.00–12.30
2. szabadedzés: 15.00–16.30
SZEPTEMBER 5., SZOMBAT
3. szabadedzés: 12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
SZEPTEMBER 6., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 306.72 km) rajtja: 15.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 13., 15.10 Toszkán Nagydíj
Szeptember 27., 13.10Orosz Nagydíj
Október 11., 14.10 Eifel Nagydíj

A Ferrari kiábrándító teljesítménytett nyújtott a múlt heti Belga Nagydíjon: egyik szabadedzésen sem tudta megközelíteni a top 10-et, az időmérőn a 2014-es Brit GP után először nem jutott egyik autójával sem a harmadik szakaszba, majd a versenyen pont nélkül zárt, ráadásul még Kimi Räikkönen is előtte végzett az Alfa Romeóval.

A maranellóiak a hazai nagydíjukon, Monzában sem számíthatnak sok jóra, miután egyértelműen megmutatkozott, mennyit léptek hátra motorerő tekintetében az FIA-val kötött titkos megállapodásuk eredményeképp, s bár minden erejükkel azon vannak, hogy elkerüljenek egy a spáihoz hasonló blamát, a csapatfőnök, Mattia Binotto nem akar hiú ábrándokat kelteni, tudja, hogy akár több évbe is telhet, mire újra visszatérnek a győztesek útjára.

Az egész csapat felelős, elsődlegesen én, mint csapatfőnök. Hogy én vagyok-e a megfelelő ember a csapat élére, vagy sem, azt nem nekem kell eldöntenem. Mennyi időbe fog telni a visszakapaszkodás? Ha visszatekintünk a győzelmi ciklusokra, akkor láthatjuk, hogy azokat mindig évekbe telt felépíteni. Nincs varázslat az F1-ben, türelemre és stabilitásra van szükség. Az erőforrás fejlesztését befagyasztották erre az évre, szóval semmit sem tehetünk. Ugyanakkor már készülünk a következő idényre, és elég jól halad a folyamat a próbapadon. Ami az autót illeti, arra is vonatkoznak bizonyos korlátozások, így nem tehetünk mást, minthogy a következő évekre összpontosítunk. Nemcsak 2021-re, hanem már 2022-re is" – kezdte a svájci.

Viszont ahhoz, hogy jól szereplünk jövőre, először meg kell értenünk az idei kocsink gyengeségeit, és meg kell bizonyosodnunk arról, hogy megoldjuk őket. Az, ami most történik, leginkább az elvesztett motorerő eredménye, s bár valamennyi motorgyártó bukott, a legtöbbet egyértelműen mi veszítettük. Tavaly az erőforrás elfedte az autónk határait, idén ezek már megmutatkoznak. Egyértelmű, hogy fejlődnünk kell" – tette hozzá.

A Ferrari hét versenyt követően a konstruktőri tabella ötödik helyét foglalja el, lemaradása 203 pont az éllovas Mercedes mögött.

Legfrissebb hírek

A mexikóvárosi pálya 2028-ig hosszabbított, Imola könnyen kiszorulhat a versenynaptárból

F1
4 órája

A Sauber megújult festéssel készül a Miami Nagydíjra – képek

F1
8 órája

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
9 órája

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
13 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
Tegnap, 19:31

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
Tegnap, 18:08

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
Tegnap, 15:03

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
Tegnap, 12:50
Ezek is érdekelhetik