Leclerc válaszokat akar; Hamilton beszélne a Ferrari tervezőivel a hazai kudarc után

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2025.07.07. 14:38
Hamilton hosszú idő után először nem ünnepelhetett a dobogón hazai közönség előtt (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Ferrari számára nem igazán alakult jól a Brit Nagydíj versenye: Lewis Hamilton 2014 óta először maradt le a dobogóról hazai közönség előtt, míg Charles Leclerc az utolsó előtti helyen látta meg a kockás zászlót egy küzdelmes nap végén.

Noha ígéretesnek tűnt a silverstone-i hétvége első felében a Ferrari tempója, a versenyzők a szombati időmérőn először nem tudták kihozni a teljesítményt az autóból, ami a harmadik rajtsort eredményezte, majd a változó körülmények között többnyire hiányzott a sebesség, és általában véve nehéz volt vezetni az SF-25-öst a vizes pályán. Házon belül is csak a hazai közönség előtt versenyző Lewis Hamilton tudott felmutatni értékelhető eredményt, hiszen míg ő negyedikként szelte át a célvonalat, a csapattársa, Charles Leclerc a tizennegyedik, vagyis az utolsó előtti helyen látta meg a kockás zászlót. 

Hazájában a dobogóról 2014 óta először lemaradó hétszeres világbajnok szerint a Ferrari rendkívül nehezen vezethető esőben, és változásokat sürget. „Nehéz verseny volt, nem volt nagyszerű az én oldalamról, de minden tőlem telhetőt megtettem. Ez volt a legnehezebben vezethető autó, amivel valaha versenyeztem itt, ilyen körülmények között. Egyszerűen küszködtem azzal, hogy tartsam a lépést a többiekkel. A gumik masszívan koptak, és a gépet hihetetlenül nehéz volt vezetni.”

„Úgy gondolom, végső soron rengeteg ismeretre tettem szert. Sok tanulsággal szolgált a futam, a mostani volt csupán a második alkalom, hogy vizes pályán vezettem ezt a kocsit, és nem tudom szavakkal leírni, milyen nehéz volt. Ez a kocsi nem szereti az ilyen körülményeket. De ahogyan mondtam is, sok adat áll a rendelkezésünkre, és talán le fogok ülni azokkal az emberekkel, akik a jövő évi autót tervezik, mert vannak olyan elemei a konstrukciónak, amelyeket nem vihetünk át a következő évibe.”

Az autó a felszáradó pályán sem javult sokat. „Nem igazán. Valamivel jobb volt, amikor már teljesen száraz volt, hiszen akkor nyilvánvalóan sokkal több a tapadásod. De még akkor is szélesre csúsztam, és többször is majdnem megpördültem a 11-es kanyarnál. Rengeteget hibáztam.”

Hamilton szerint nem tudta volna megelőzni Nico Hülkenberget. „Nyilvánvalóan nem. A szurkolókból áradó hihetetlen energiát fogom magammal vinni erről a hétvégéről, és csodálatos volt látni, hogy milyen sokan váltottak át pirosra.”

Leclerc már a kvalifikáció után is rendkívül dühös volt, becsmérelte magát, majd másnap az elmondása szerint a valaha volt egyik legrosszabb versenyét futotta. A monacói egyike volt azon pilótáknak, akik a biztonsági autó mögött teljesített felvezető kör végén a bokszutca felé vette az irányt száraz pályára alkalmas gumikért, ám ez rendkívül rossz választásnak bizonyult.

„Nem vagyok elégedett a döntéssel, de én hoztam meg. Úgy gondoltam, az első két szektor már elég száraz, és jó a slick abroncsokhoz. A harmadik szektor még vizes volt, de ezzel tisztában voltam, láttam. Arra számítottam, hogy sokkal gyorsabban fel fog száradni, viszont nem így történt. Még voltak néhányan, akik elkövették ezt a hibát abban a hiszemben, hogy gyorsabban fog felszáradni. Részben emiatt is volt ilyen rossz versenyem. A fő ok azonban a tempóhiány volt.”

„Szeretnék válaszokat kapni, mielőtt hazafelé venném az irányt. Keményen fogok dolgozni, hogy megértsem, mi történt. Az egész verseny alatt sehol sem voltunk, és amikor azt mondom, hogy sehol, akkor azt tényleg úgy is értem. Egy másodperccel voltam lassabb, és rengeteg hibát vétettem. Tényleg szenvedtem azzal, hogy a pályán tartsam a kocsit egy hihetetlenül nehéz napon.” 

„Ki kell elemeznem, hogy mi történt, mit csináltam a beállításokkal, illetve a vezetés szempontjából, ami tovább rontott a helyzeten, mert a mostani nap rendkívül nehéz volt. Ez volt talán pályafutásom legnehezebb versenye. Az első körtől kezdve egészen az utolsóig azzal küzdöttem, hogy a pályán maradjak.”

Leclerc két incidensbe is belekeveredett a korábbi csapattársával, Carlos Sainz Jr.-rel. „A Loop-kanyarban agresszív voltam, de nem bánom. Így kellett tennem, az volt az egyetlen hely, ahol előzni tudtam. A Stowe-kanyarban történtekért viszont én vagyok a felelős. Világos, hogy az én hibám volt, és fel is kerestem Carlost miatta. Tudom, hogy pontokat vesztett miattam, és ezt sajnálom.”

76. BRIT NAGYDÍJ
JÚLIUS 4., PÉNTEK
1. szabadedzés1. Hamilton 1:26.892
2. szabadedzés1. Norris 1:25.816
JÚLIUS 5., SZOMBAT
3. szabadedzés1. Leclerc 1:25.498
Időmérő1. Verstappen 1:24.892
JÚLIUS 6., VASÁRNAP
Verseny1. Norris, 2. Piastri, 3. Hülkenberg
KÖVETKEZŐ VERSENYEK
Belga Nagydíj, Spa-Francorchampsjúlius 27., 15.00
MAGYAR NAGYDÍJ, MOGYORÓDaugusztus 3., 15.00
Holland Nagydíj, Zandvoortaugusztus 31., 15.00


 

Legfrissebb hírek

Két nagy visszatérő a fedélzeten – a Cadillac bejelentette a jövő évi versenyzőpárosát

F1
5 órája

F1 75: Verstappen-siker, Vettel-feltámadás és Mercedes-blama az évtized versenyén

F1
6 órája

F1 75: Vettel drámája és Hamilton felemelkedése a Német Nagydíjon

F1
Tegnap, 16:39

F1 75: amikor Vettel agya elborult az Azeri Nagydíjon

F1
2025.08.24. 10:57

F1 75: a két Mercedes elszállt, Verstappen történelmet írt Spanyolországban

F1
2025.08.23. 17:07

F1 75: egy ritka eset, amikor a domináns Mercedes sehol sem volt

F1
2025.08.22. 13:46

F1: Malajzia nem tervezi, hogy ismét házigazda legyen

F1
2025.08.22. 13:45

Távoli álom csupán a közös F1-es, MotoGP-s „szuperhétvége”

Egyéb autó-motor
2025.08.22. 13:39
Ezek is érdekelhetik