F1: Lawson ajándéka, Godzilla utódja és Russell koppintása Szingapúrban

Vágólapra másolva!
2023.09.18. 17:03
A Red Bull sikersorozatát megszakító győzelmet aratott Carlos Sainz Jr. a Formula–1-es Szingapúri Nagydíjon. Több mint 300 nap telt el azóta, hogy a Red Bullon kívül másik csapat diadalmaskodott a királykategóriában. A szingapúri egyébként idén is különleges versenyhétvégét hozott – láthattunk például nem mindennapi állatokat a pályán, közülük egy bosszút is állt Fernando Alonsón. Hiába szeretett volna, Liam Lawson korábban sosem jutott el az első villanyfényes verseny helyszínére, idén azonban a mezőny tagjaként megszerezte első világbajnoki pontjait. Íme, az F1-legek a Szingapúri GP-ről!

EMLÉKEZETES LETT A RÉGÓTA VÁRT SZINGAPÚRI ÚT. Gyerekkorában a szingapúri volt Liam Lawson kedvenc versenypályája, és szerette volna egy nap a helyszínről megtekinteni a királykategória történetének első villanyfényes futamát. Édesapja többször meg is ígérte neki, hogy egyszer elutaznak Szingapúrba, csakhogy erre sosem került sor. Idén azonban – már F1-es versenyzőként – maga Lawson gondoskodott róla, hogy szülei ellátogathassanak a különleges versenyre, amelyen egyébként az új-zélandi újonc megszerezte első pontjait. EMLÉKEZETES LETT A RÉGÓTA VÁRT SZINGAPÚRI ÚT. Gyerekkorában a szingapúri volt Liam Lawson kedvenc versenypályája, és szerette volna egy nap a helyszínről megtekinteni a királykategória történetének első villanyfényes futamát. Édesapja többször meg is ígérte neki, hogy egyszer elutaznak Szingapúrba, csakhogy erre sosem került sor. Idén azonban – már F1-es versenyzőként – maga Lawson gondoskodott róla, hogy szülei ellátogathassanak a különleges versenyre, amelyen egyébként az új-zélandi újonc megszerezte első pontjait.

GODZILLA UTÓDJA ÉS A GYÍKOK BOSSZÚJA. Délkelet-Ázsiában olykor az utcán is látni furcsa állatokat, és ahogyan néhány évvel korábban már megtörtént, Max Verstappen a hétvégén is átélt néhány szokatlan pillanatot az egyik szabadedzésen. Ezúttal egy kisebb példány ment át előtte a pályán – a holland versenymérnöke a „Godzilla gyereke” jelzővel illette.

Ezenkívül is fordultak meg állatok a pályán, a legrosszabbul egyértelműen az a példány járt, amelyik Fernando Alonso Aston Martinjával találkozott az első edzésen. Ugyanis pont azon az íven volt, amelyiken Alonso érkezett, s a spanyol versenyzőnek már nem volt ideje kikerülni. Alonso egyébként igen gyenge futamot teljesített: rosszul sikerülő kerékcseréje, öt másodperces időbüntetése és megforgása után csupán az utolsó helyen ért célba, ráadásul Lance Stroll szombati balesete következtében ő volt az egyetlen az Aston Martin versenyzői közül, aki el tudott indulni a versenyen.


STROLL ELNÉZTE A NAPOT. Szombaton hatalmas balesettel ért véget az időmérő első szakasza, ennek következtében Stroll kénytelen volt kihagyni a másnapi futamot. Persze az összeesküvés-elméletek gyártóinak hamar a 2008-as verseny ugrott be, amelyet – mint utólag kiderült – Alonso és a Renault némi csalással nyert meg. Ha idén hasonlót terveztek az Aston Martinnál, valaki rosszul magyarázta el Strollnak, mikor kell összetörnie az autóját.


SAINZOT FŐSTRATÉGÁNAK! Az elmúlt években nem éppen arról volt híres a Ferrari, hogy nyomás alatt a legjobb döntéseket hozta, vagy a legjobb stratégiákkal állt volna elő a versenyekre. Igaz, végül Szingapúrban is inkább Carlos Sainz Jr. volt az, akinek saját ötlete segítette őt győzelemhez a hajrában rohamosan közeledő Mercedes-versenyzők fenyegetése ellenére. Korábban már néhányszor a Ferrarinál is bebizonyosodott, hogy olykor jobb lenne, ha a mérnökök és a stratégák jobban hallgatnának a versenyzőkre, mert ezúttal is Sainz „ügyeskedése” bizonyult a helyes taktikának.

BÁRKIT IS MÁSOLT, ROSSZUL JÁRT. Bár George Russell az utolsó körökben a győzelmet célozta meg, célba sem ért Szingapúrban, miután egy kisebb hiba következtében lekoccolta a szalagkorlátot, a bukótérbe csúszott, majd Mercedesét a gumifal állította meg. Norris – aki maga is kissé hozzáért a falhoz ugyanabban a körben – a leintés után azzal viccelődött, hogy honfitársa csak őt utánozta. Viszont visszagondolva arra, hogy két évvel ezelőtt, egy másik utcai pályán Lewis Hamiltontól láthattuk, ahogyan a hajrában kicsit besokallt, könnyen lehet, hogy Russell inkább a jóval tapasztaltabb csapattársát próbálta másolni.

VÉGET ÉRT A MENETELÉS – LEGALÁBBIS EGYELŐRE. Verstappen és a Red Bull hosszú hetek óta úgy versenyez, hogy több rekordot is megdöntött a zsinórban aratott legtöbb győzelmet tekintve. Bár már a hétvége elején látszott, hogy a győzelmi sorozat megszakadhat, Verstappenék végül valóban nem tudtak beleszólni az első helyért folyó csatába. Sainz lett az első, nem Red Bull-os futamgyőztes ebben az évben, ráadásul 308 nap után vetett véget az osztrák istálló (és különösen Verstappen) hihetetlen szériájának. Persze Szingapúrban nem idén született először kissé furcsa végeredmény, s nagy rá az esély, hogy a szuzukai versenyhétvége majd ismét a Red Bullról szól.

A SZINGAPÚRI NAGYDÍJ VÉGEREDMÉNYE
1. Carlos Sainz Jr. spanyol Ferrari 1:46:37.418
2. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 0.812 mp h.
3. Lewis Hamilton brit Mercedes 1.269 mp h.
4. Charles Leclerc monacói Ferrari 21.177 mp h.
5. Max Verstappen holland Red Bull-Honda RBPT 21.441 mp h.
6. Pierre Gasly francia Alpine-Renault 38.441 mp h.
7. Oscar Piastri ausztrál McLaren-Mercedes 41.479 mp h.
8. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda RBPT 54.534 mp h.
9. Liam Lawson új-zélandi AlphaTauri-Honda RBPT 1:05.918
10. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:12.116
11. Alexander Albon thaiföldi Williams-Mercedes 1:13.477
12. Csou Kuan-jü kínai Alfa Romeo-Ferrari 1:23.649
13. Nico Hülkenberg német Haas-Ferrari 1:26.201
14. Logan Sargeant amerikai Williams-Mercedes 1:26.889
15. Fernando Alonso spanyol Aston Martin-Mercedes 1:27.603
16. George Russell brit Mercedes
KIESETT MEGTETT KÖR
Valtteri Bottas finn Alfa Romeo-Ferrari 51
Esteban Ocon francia Alpine-Renault 42
Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda RBPT 0
Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes nem indult
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTA GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Max Verstappen 12 14 15 7 374
2. Sergio Pérez 2 8 14 2 223
3. Lewis Hamilton - 5 15 3 180
4. Fernando Alonso - 7 14 1 170
5. Carlos Sainz Jr. 1 2 13 1 142
6. Charles Leclerc - 3 10 - 123
7. George Russell - 1 11 1 109
8. Lando Norris - 3 11 - 97
9. Lance Stroll - - 9 - 47
10. Pierre Gasly - 1 9 - 45
11. Oscar Piastri - - 7 1 42
12. Esteban Ocon - 1 8 - 36
13. Alexander Albon - - 5 - 21
14. Nico Hülkenberg - - 2 - 9
15. Valtteri Bottas - - 3 - 6
16. Csou Kuan-jü - - 2 - 4
17. Cunoda Juki - - 3 - 3
18. Kevin Magnussen - - 3 - 3
19. Liam Lawson - - 1 - 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Red Bull-Honda RBPT 597
2. Mercedes 289
3. Ferrari 265
4. Aston Martin-Mercedes 217
5. McLaren-Mercedes 139
6. Alpine-Renault 81
7. Williams-Mercedes 21
8. Haas-Ferrari 12
9. Alfa Romeo-Ferrari 10
10. AlphaTauri-Honda RBPT 5
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik