F1: az FIA is elfogadta a költséghatár csökkentésének ütemezését

Vágólapra másolva!
2020.05.28. 10:09
null
Zak Brown szerint nagyon fontos döntés született (Fotó: AFP)
A csapatok után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is elfogadta a Formula–1-es autós gyorsasági világbajnokság következő évekre vonatkozó költséghatár-csökkentésének ütemezését.    

 

A rendelkezés szerint jövőre 145 millió dollár lesz a költséghatár, 2022-ben 140 millió, míg a 2023-25-ös időszakban 135 millió. A FIA 21 versenyes idényekkel számol 2021-től, s az összegekbe nem tartozik bele a pilóták fizetése, valamint a motorköltség.

„A Formula–1 győzött. Nagyon fontos ez a döntés a sportágunknak, amely egy ideje pénzügyi szempontból fenntarthatatlan volt, és a saját jövőjét kockáztatta”– jelentette ki a határozat nyilvánosságra kerülése után Zak Brown, a McLaren csapatfőnöke.

A FIA motorsport világtanácsa elfogadta az aerodinamikai tesztekre vonatkozó módosításokat is: eszerint a vb-pontversenyben hátrébb végző csapatok az élmezőnynél többet tesztelhetnek majd szélcsatornában a soron következő szezon előtt.

A Formula–1-ben 2021-re vonatkozóan 175 millió dolláros költséghatárt terveztek, de a koronavírus-világjárvány miatt ezt újra kellett tárgyalniuk a feleknek. Több csapat is jelezte, hogy a 100 millió dollárnál nem sokkal nagyobb összeggel értene csak egyet, míg a Ferrari a tárgyalások során kijelentette, hogy 145 millió dollárnál kevesebből nem szeretne gazdálkodni.

Az autós gyorsasági világbajnokság mostani szezonjában a pandémia miatt az Ausztrál Nagydíj után sorrendben a bahreini, a vietnami, a kínai, a holland, a spanyol, az azeri és a kanadai viadalt elhalasztották, míg a monacóit és a franciát törölték.

Az első futam így július 5-én az Osztrák Nagydíj lehet, ami után következne július 19-én a Brit, majd augusztus 2-án a Magyar Nagydíj. A Formula–1 vezetése 15–18 verseny megrendezésében bízik.

Legfrissebb hírek

Hungaroring: ikonikus szakaszok, legendás pillanatok – összeállítás

Képes Sport
15 perce

A McLaren maradt az élen, de Piastri megelőzte Norrist a hungaroringi időmérő előtt

F1
2 órája

A megújult Hungaroringgel együtt a szurkolói zóna is szintet lépett

F1
3 órája

F1 75: Schumacher a 16. helyről indulva nyert Spában

F1
4 órája

A McLarent irányító Andrea Stellát is meglepte csapata dominanciája

F1
4 órája

Újra exkluzív after party zárja a Magyar Nagydíjat

F1
5 órája

NS-kitüntetés: Bernie Ecclestone-t és kollégáinkat is köszöntötték

F1
16 órája

„Semmi sem működik” – Verstappen pocsék napon van túl a Hungaroringen

F1
17 órája
Ezek is érdekelhetik