
Sebastian Vettel 392 nap után győzött újra F1-es futamon, s a leintést követően elárulta, ő is alaposan meglepődött azon, hogy az élmenők közül elsőként hívták ki kereket cserélni, de végül éppen ez bizonyult nyerő stratégiának.
| „Védenünk kellett Sebastian pozícióját, ezért amikor láttuk, hogy készül a Red Bull Verstappent kihívni, mi is kihívtuk Vettelt. A lehető legjobban sikerült, és ez volt a legjobb esélyünk rá, hogy Hamiltont megelőzzük. Seb fantasztikus kivezetőt ment, így Charles-t is átugrotta.Őt egyébként azért nem hívtuk ki, előbb, mert amikor vezeted a versenyt, akkor nem állsz ki az első helyről elsőként kereket cserélni” – árulta el a Ferrari csapatvezetője a formula1.com-nak. |
„Elég későn hívtak ki a bokszba, már túl voltam a 21-es kanyaron, ugyanakkor viszont azt is gondoltam, hogy talán a verseny túl korai szakaszában kapok új gumikat, s nem tartanak majd ki a végéig. Miután láttam, hogy az előttem haladó többiek nem jöttek ki cserélni, ezért a kivezető körömet nagyon megnyomtam, de ezzel együtt is azért nagyon meglepődtem, hogy az élre keveredtem” – mondta el véleményét a verseny kulcspontjának bizonyuló bokszkiállása körüli hercehurcáról a pályafutása 53. győzelmét arató német.
Csapattársa, Charles Leclerc már a verseny közben jelezte a rádión, nem egészen érti, hogy miért engedte a csapata, hogy Vettel eléje vághasson a kerékcsere során a verseny elején, ami miatt megelőzte, és a futamot is megnyerte a német.
„Hogy teljesen őszinte legyek, nem egészen értem ezt az elé vágás dolgot, de majd a futam után megbeszéljük” – fogalmazott a monacói még az első biztonsági autós fázis alatt, majd a másodikban biztosította a mérnökét arról, hogy nem fog semmi hülyeséget csinálni.
| SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |||
| 1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:40.259 | |||
| 2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:38.773 | |||
| SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |||
| 3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:38.192 | |||
| Időmérő:1. Leclerc 1:36.217 | |||
| SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |||
| A verseny: 1. Vettel, 2. Leclerc, 3. Verstappen | |||
| A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
| Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
| Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj | ||
| Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj | ||
„Nyugi, tudom, mi a dolgom, nem fogok hülyeséget csinálni, mert nem célom. Én is az 1-2-t akarom, csak nem érzem úgy, hogy ez fair módon alakult így” – mondta mérnökének a második biztonsági autós időszak során.
„Mindig nehéz így elveszteni egy futamgyőzelmet, de végeredményben a csapatnak megvan a kettős győzelem. Persze ugyanolyan csalódott vagyok, mint bárki más lenne az én helyzetemben, de néha sajnos így mennek a dolgok. Igazából véve úgy érkeztünk ide, hogy reménykedtünk benne, hogy esetleg elcsípünk egy dobogós helyet, ehhez képest a kettős győzelem remek eredmény, szóval tulajdonképpen boldog vagyok” – fogalmazott szűkszavúan a monacói már a futam után.
Ismét dobogóra tudott állni Max Verstappen, aki a Ferrari párosa mögött, a harmadik pozícióban látta meg a kockás zászlót Szingapúrban. A Red Bull versenyzőjét azonban Leclerc beérte a pontok tekintetében, Verstappen ennek ellenére elégedett a vasárnapi teljesítményével.
„Jól mentem a teljes versenyen, és a sebességem is rendben volt – árulta el a holland. – Örülök, hogy ismét dobogóra állhattam. Mindig nehéz előzni ezen a pályán, szóval az, hogy a stratégiával sikerült előrébb kerülnöm, nagyon pozitív. Sok pontot szereztünk, de sok mindent kell még kielemeznünk. Mindazonáltal örülök, hogy az első három között végeztem.”
Lewis Hamilton ezúttal lemaradt a dobogóról, csak negyedikként ért célba. A Mercedes ötszörös világbajnoka ennek ellenére úgy véli, a győzelmet is megkaparinthatta volna Szingapúrban.
„Könnyedén nyernünk kellett volna. Már a reggeli eligazításon azon voltam, hogy elé vágással próbálkozzunk a bokszkiállások során, úgy voltam vele, hogy kockáztassunk, de aztán a csapat ez ellen döntött – árulta el Hamilton. – Ugyanakkor csapatként együtt vesztünk, együtt nyerünk, szóval, ezt a békát most le kell nyelnünk. Persze most ez eléggé fájó pont, mert nyerhettünk volna. Ráadásul az elmúlt versenyek alapján a Ferrari most valahogy sokkal harapósabbnak tűnik, mint korábban, úgyhogy össze kell kapnunk magunkat.”
Valtteri Bottast csak az 5. helyen intette le a kockás zászló, ami részben talán a Mercedes újabb csapatutasítása miatt alakult így. A finnt ugyanis arra kérték, hogy a bokszkiállása után csökkentsen kissé a tempóján, nehogy a csapattársa elé kerüljön. Bottas elfogadta a Mercedes kérését, hiszen tisztában volt azzal, hogy Hamilton élvezett előnyt az előkelőbb pozíciója miatt.
„Nyilván vannak bizonyos szabályaink. Az előrébb lévő versenyző mindig elsőbbséget élvez a stratégia során. Ha mindenáron meg akartam volna előzni, könnyedén megtehettem volna, de megvannak a szabályinak, amik mindkettőnkre érvényesek. Legközelebb, amikor én kerülök ilyen helyzetbe, ugyanígy teszünk, ami rendben is van” – vélekedett Bottas.
| 1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:58:33.667 |
| 2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 2.641 mp h. |
| 3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 3.821 |
| 4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 4.608 |
| 5. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 6.119 |
| 6. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 11.663 |
| 7. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 14.769 |
| 8. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 15.547 |
| 9. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 16.718 |
| 10. | Antonio Giovinazzi* | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 27.855 |
| 11. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 35.436 |
| 12. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 35.974 |
| 13. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 36.419 |
| 14. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 37.660 |
| 15. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 38.178 |
| 16. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 47.024 |
| 17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:26.522 |
| FELADTA | | | MEGTETT KÖR | |
| Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 49 | |
| Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 42 | |
| George Russell | brit | Williams-Mercedes | 34 | |
| *: a leintés után tíz másodperc büntetést kapott | ||||
| PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | L. K. P.* | PONT | |
| 1. | Lewis Hamilton | 8 | 12 | 14 | 3 | 296 |
| 2. | Valtteri Bottas | 2 | 11 | 14 | 2 | 231 |
| 3. | Charles Leclerc | 2 | 8 | 13 | 2 | 200 |
| 4. | Max Verstappen | 2 | 6 | 13 | 2 | 200 |
| 5. | Sebastian Vettel | 1 | 7 | 13 | 2 | 194 |
| 6. | Pierre Gasly | - | - | 11 | 2 | 69 |
| 7. | Carlos Sainz Jr. | - | - | 8 | - | 58 |
| 8. | Alexander Albon | - | - | 8 | - | 42 |
| 9. | Daniel Ricciardo | - | - | 5 | - | 34 |
| 10. | Danyiil Kvjat | - | - | 7 | - | 33 |
| 11. | Nico Hülkenberg | - | - | 7 | - | 33 |
| 12. | Lando Norris | - | - | 7 | - | 31 |
| 13. | Kimi Räikkönen | - | - | 8 | - | 31 |
| 14. | Sergio Pérez | - | - | 5 | - | 27 |
| 15. | Lance Stroll | - | - | 5 | - | 19 |
| 16. | Kevin Magnussen | - | - | 3 | - | 18 |
| 17. | Romain Grosjean | - | - | 3 | - | 8 |
| 18. | Antonio Giovinazzi | - | - | 3 | - | 4 |
| 19. | Robert Kubica | - | - | 1 | 1 | |
| * a leggyorsabb körért járó pluszpont | ||||||
| 1. | Mercedes | 527 |
| 2. | Ferrari | 394 |
| 3. | Red Bull-Honda | 289 |
| 4. | McLaren-Renault | 89 |
| 5. | Renault | 67 |
| 6. | Toro Rosso-Honda | 55 |
| 7. | Racing Point-Mercedes | 46 |
| 8. | Alfa Romeo-Ferrari | 35 |
| 9. | Haas-Ferrari | 26 |
| 10. | Williams-Mercedes | 1 |







