F1: újabb vita a Haas és a Force India között – előbbi óvást nyújtott be

Vágólapra másolva!
2018.11.22. 18:17
null
Nem csak a pályán zajlik a csata a Force India és a Haas között (Fotó: AFP)
Az idén inkább a pályán kívül került szembe egymással a Haas és a Force India – a vita főként a Formula–1 bevételeiből járó részesedés miatt alakult ki, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj előtt azonban más miatt nyújtottak be az amerikaiak óvást a Force India ellen.

 

Péntek reggel, az első szabadedzés előtt vár meghallgatás a Haas és a Force India képviselőire, miután előbbi óvást nyújtott be a nyáron tulajdonosváltáson átesett istálló ellen. A Haasnál ugyanis úgy vélik, hogy mivela Force Indiát a nyáron többedmagával megvásárolta Lawrence Stroll,és ezért gyakorlatilag új istállóként újra kellett neveznie a szezon hátralévő részére, emiatt ellenfelüket új csapatként kellene kezelni.

A közelmúltból a Haas tudhatja a leginkább, milyen hátrányokkal jár új indulóként szerepelni a Formula–1-ben: például csak az a csapat kaphat részesedést bizonyos forrásokból, amely az elmúlt három szezonból legalább kettőt a legjobb tíz között zárt a konstruktőri bajnokságban. Ez legutóbb éppen az amerikaiakat érintette, ugyanis Gene Haas csapata számít a mezőny legfiatalabbjának, mivel csak 2016 óta indul a királykategóriában.

10. ABU-DZABI NAGYDÍJ
NOVEMBER 23., PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
NOVEMBER 24., SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00: időmérő edzés
NOVEMBER 25., VASÁRNAP
14.10: a verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja

Részletek egyelőre nem derültek ki az ügyben, annyit tudni lehet, hogy – bár a háttérben anyagi okok állhatnak – a Haas ezúttal azért nyújtott be óvást, mert úgy véli: a Force Indiát is ugyanolyan új csapatként kellene kezelni, ahogy azt velük tették két évvel ezelőtt.

Továbbá az amerikaiak szerint az is probléma, hogy bár jogilag új alakulatról van szó, Esteban Ocon és Sergio Pérez azokat az autókat vezeti, amelyeket a régi csapat tervezett. A szabályok viszont egyértelműen kimondják, hogy minden istállónak a saját szellemi tulajdonának számító konstrukciókkal kell szerepelnie a sorozatban.

A két istálló nem csak a középmezőny legjobb helyéért volt csatában idén a világbajnoki összetettben – a szezon során több konfliktus volt köztük a pályán kívül is. Ez azzal kezdődött, hogyOtmar Szafnauerék vizsgálatot kértek a Haas ellen,mert szerintüktúl szoros együttműködésbe került motorszállítójával, a Ferrarival, és ennek köszönhető a hatalmas előrelépés a 2018-as szezonra.

Günther Steineréknek pedig főként azzal van problémájuk, hogy az „újranevezés” miatt a Force Indiának nem járna a bónuszpénzekből – ez esetben nagyjából 30 millió dollárnyi összegről folyik a vita.

Legfrissebb hírek

NS-kitüntetés: Bernie Ecclestone-t és kollégáinkat is köszöntötték

F1
2 órája

„Semmi sem működik” – Verstappen pocsék napon van túl a Hungaroringen

F1
3 órája

Thierry Boutsen: A legnagyobb veszély sem tántorított el minket

F1
5 órája

Norris és Piastri maradt az első két helyen, de majdnem összeütköztek a Hungaroringen

F1
7 órája

Alonso autóba ül a második edzésen a Hungaroringen

F1
8 órája

F1 75: tragikus, fekete hétvége Imolában

F1
9 órája

A Tanítsunk Magyarországért program diákjai is kérdeztek az F1-es sztároktól

F1
10 órája

A McLaren párosa zárta az élen a Magyar Nagydíj első szabadedzését

F1
10 órája
Ezek is érdekelhetik