F1: újabb vita a Haas és a Force India között – előbbi óvást nyújtott be

Vágólapra másolva!
2018.11.22. 18:17
null
Nem csak a pályán zajlik a csata a Force India és a Haas között (Fotó: AFP)
Az idén inkább a pályán kívül került szembe egymással a Haas és a Force India – a vita főként a Formula–1 bevételeiből járó részesedés miatt alakult ki, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj előtt azonban más miatt nyújtottak be az amerikaiak óvást a Force India ellen.

 

Péntek reggel, az első szabadedzés előtt vár meghallgatás a Haas és a Force India képviselőire, miután előbbi óvást nyújtott be a nyáron tulajdonosváltáson átesett istálló ellen. A Haasnál ugyanis úgy vélik, hogy mivela Force Indiát a nyáron többedmagával megvásárolta Lawrence Stroll,és ezért gyakorlatilag új istállóként újra kellett neveznie a szezon hátralévő részére, emiatt ellenfelüket új csapatként kellene kezelni.

A közelmúltból a Haas tudhatja a leginkább, milyen hátrányokkal jár új indulóként szerepelni a Formula–1-ben: például csak az a csapat kaphat részesedést bizonyos forrásokból, amely az elmúlt három szezonból legalább kettőt a legjobb tíz között zárt a konstruktőri bajnokságban. Ez legutóbb éppen az amerikaiakat érintette, ugyanis Gene Haas csapata számít a mezőny legfiatalabbjának, mivel csak 2016 óta indul a királykategóriában.

10. ABU-DZABI NAGYDÍJ
NOVEMBER 23., PÉNTEK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
NOVEMBER 24., SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00: időmérő edzés
NOVEMBER 25., VASÁRNAP
14.10: a verseny (55 kör, 305.355 km) rajtja

Részletek egyelőre nem derültek ki az ügyben, annyit tudni lehet, hogy – bár a háttérben anyagi okok állhatnak – a Haas ezúttal azért nyújtott be óvást, mert úgy véli: a Force Indiát is ugyanolyan új csapatként kellene kezelni, ahogy azt velük tették két évvel ezelőtt.

Továbbá az amerikaiak szerint az is probléma, hogy bár jogilag új alakulatról van szó, Esteban Ocon és Sergio Pérez azokat az autókat vezeti, amelyeket a régi csapat tervezett. A szabályok viszont egyértelműen kimondják, hogy minden istállónak a saját szellemi tulajdonának számító konstrukciókkal kell szerepelnie a sorozatban.

A két istálló nem csak a középmezőny legjobb helyéért volt csatában idén a világbajnoki összetettben – a szezon során több konfliktus volt köztük a pályán kívül is. Ez azzal kezdődött, hogyOtmar Szafnauerék vizsgálatot kértek a Haas ellen,mert szerintüktúl szoros együttműködésbe került motorszállítójával, a Ferrarival, és ennek köszönhető a hatalmas előrelépés a 2018-as szezonra.

Günther Steineréknek pedig főként azzal van problémájuk, hogy az „újranevezés” miatt a Force Indiának nem járna a bónuszpénzekből – ez esetben nagyjából 30 millió dollárnyi összegről folyik a vita.

Legfrissebb hírek

„Teljes időpazarlás, nagyon gyerekes!” – Verstappent felbosszantották az időmérő után

F1
25 perce

Hadjar rajtbüntetést kapott Sainz feltartásáért – hivatalos

F1
11 órája

Russell szárnyalt a Mercedesszel, és megismételte a tavalyi pole pozícióját Kanadában

F1
13 órája

Norris vette át a vezetést; Leclerc a második helyről várja az izgalmasnak ígérkező kanadai időmérőt

F1
17 órája

„Így nem lehet bajnokságot nyerni” – Vasseur kifakadt az olasz sajtóra

F1
21 órája

„Mindenképpen ott kell lennem a Q3-ban” – Cunoda is megkapja a fejlesztéseket Kanadában

F1
23 órája

A McLaren a legrosszabb péntekjén van túl – a Mercedes meglepetést okoz Kanadában?

F1
Tegnap, 11:08

A Mercedes életre kelt Kanadában: Russell a leggyorsabb a második edzésen

F1
Tegnap, 0:00
Ezek is érdekelhetik