F1: 20 000 helyett 15 millió euró? Az FIA talán elszámolta magát

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.11.07. 14:15
A tervek szerint szélesebb, közel kétméteres első szárnyak érkeznek 2019-ben, a csapatok szerint azonban semmi értelme nincs az új elemnek, ráadásul igencsak megnöveli a költségeiket. Míg a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 20 000 eurónak tartja az új első szárny megtervezésének költségeiket, a Red Bull szerint ez az összeg akár a 15 millió eurót is elérheti.

Az előzések számának növekedése miatt 2019-ben újtípusú első szárnyak kerülnének fel az autókra. Ami a méreteket illeti, 22.5 cm-rel szélesebbek lesznek és 2.5 cm-rel mélyebbre kerülnek – az első szárny szélessége így 1.8 méter lesz.2019-ben újtípusú első szárnyak kerülnének fel az autókra. Ami a méreteket illeti, 22.5 cm-rel szélesebbek lesznek és 2.5 cm-rel mélyebbre kerülnek – az első szárny szélessége így 1.8 méter lesz.

Továbbá az elemet leegyszerűsítik, ám ezek a változások mégis nagy kihívás elé állítják a tervezőket és a mérnököket. Pedig a cél éppen az lenne, hogy kevésbé összetettek és bonyolultak legyenek a szárnyak.

Andy Green, a Force India technikai igazgatója attól tart, hogy az eddigieknél nehezebb dolga lenne a hátul autózó versenyzőnek, ami éppen nehezebbé tenné az előzést, míg Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója elárulta: az előzetes szimulációik alapján nincs értelme a módosításnak, csak felesleges pénzkidobás lenne az új szárny megtervezése.

A Red Bullnál egyébként ki is számolták, hogy mindez akár 15 millió euróval megdobhatja a költségeiket, ugyanis nemcsak az első szárnyat, de sok már aerodinamikai elemet is át kellene tervezni – így nem túl reális az FIA szerint 20 000 eurósnak titulált többletköltség.

Legfrissebb hírek

NS-kitüntetés: Bernie Ecclestone-t és kollégáinkat is köszöntötték

F1
4 órája

„Semmi sem működik” – Verstappen pocsék napon van túl a Hungaroringen

F1
5 órája

Thierry Boutsen: A legnagyobb veszély sem tántorított el minket

F1
7 órája

Norris és Piastri maradt az első két helyen, de majdnem összeütköztek a Hungaroringen

F1
9 órája

Alonso autóba ül a második edzésen a Hungaroringen

F1
10 órája

F1 75: tragikus, fekete hétvége Imolában

F1
11 órája

A Tanítsunk Magyarországért program diákjai is kérdeztek az F1-es sztároktól

F1
12 órája

A McLaren párosa zárta az élen a Magyar Nagydíj első szabadedzését

F1
12 órája
Ezek is érdekelhetik