F1: újra szabad a korlátlan rádiózás, állórajt esőben

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.07.29. 10:01
null
A felvezető kör kivételével mindenki újra azt üzen, amit akar (Fotó: Action Images)
A Formula–1 túlszabályozottsága elleni lépést tettek az illetékesek legutóbbi találkozójukon. Azonnali hatállyal megszüntették a pilóták rádiós korlátozását, illetve leszálltak a pályaelhagyás ügyéről.

Az F1-es pilóták az utóbbi hetekben rengeteget panaszkodtak a rádiós kommunikáció korlátozására, és a pálya elhagyása miatti büntetések is vitatémává váltak.

NEM JÖN A GLÓRIAKERET
Ahogy sejteni lehetett, nem vezetik be jövőre a Formula–1-es autókon a pilóták védelmének növelésére kifejlesztett glóriakeretet. Az F1-es csapatok gyűlésén nem kapta meg a teljes támogatást az eszköz, így legalább egy évvel elhalasztják a bevetését.
„Jövőre még nem lesz fejvédő keret, idő kell arra, hogy tökéletesítsük – mondta Bernie Ecclestone. – Az FIA sokat tesztelte, de még mindig nem tudunk róla eleget. Arról is döntöttünk, hogy nem hívjuk többé halónak vagy glóriakeretnek. Fejvédő a neve."
Az FIA jelezte, hogy 2018-ban bevezetik a fejvédőt, és bár továbbra is a glóriakeret felé hajlik, Ecclestone szerint a Red Bull szélvédős megoldásának fejlesztését sem szabad leállítani.
A pilóták többsége alapból ellenezte a fejvédő bevezetését, s bár jó néhányukat sikerült meggyőzni egy hete a Hungaroringen egy megrázó tájékoztatóval, egyesek kitartanak amellett, hogy nem lenne jó bevezetni.

A rádiós forgalmat teljesen felszabadították, az egyetlen megkötés az maradt, hogy a verseny felvezető körében egy szót sem válthat a pilóta a bokszutcával.

A szabályt eredetileg azért hozták meg, hogy a pilóta segítség nélkül vezesse az autóját – csakhogy ehhez a mostani gépek túl bonyolultak.

A pálya elhagyása is állandó téma, Ausztriában extra kerékvetőkkel próbálták megakadályozni, így több autó felfüggesztése is összetört. Magyarországon elektronikusan mérték a pályaelhagyásokat, végül senkit sem büntettek meg miatta. A csapatok szerint azonnal le kell szállni a témáról, de az FIA egyelőre kivár – talán a Német Nagydíjon már szabad lesz a pálya kiszélesítése.

A szabályalkotók arról is megegyeztek, hogy ha az időjárási körülmények miatt a biztonsági autó mögött kell körözni a futam elején, a safety car bokszba hívása után nem egyszerűen felgyorsít majd a mezőny, hanem felsorakozik a rajtrácson, és állórajt lesz.

Ebben az esetben senki sem mehet a bokszba kereket cserélni, csupán a start utáni kör végén. Ezt a szabályt azonnali hatállyal bevezethetik.

Jövőre pedig tilos lesz az autókhoz nyúlni piros zászlós versenymegszakításkor. Az idei Ausztrál GP-n Romain Grosjean bokszkiállás nélkül ment végig és lett 6., mert a piros zászlós szünet alatt lecserélték a kerekeit.

Silverstone-ban a Red Bull is kipróbálta a glóriakeretet, de a szélvédő sem halott ügy – ám csak 2018-tól
Silverstone-ban a Red Bull is kipróbálta a glóriakeretet, de a szélvédő sem halott ügy – ám csak 2018-tól

 

Legfrissebb hírek

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelte a harmadik sort

F1
14 perce

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
59 perce

Leclerc: Ez a valaha volt egyik legjobb rajtelsőségem, és biztos, hogy ez a legváratlanabb

F1
3 órája

Charles Leclerc meglepte a McLarent, az övé az első rajthely a Hungaroringen

F1
5 órája

A szuperhős Amerika kapitány is feltűnt a Hungaroring paddockjában

F1
5 órája

Hungaroring: ikonikus szakaszok, legendás pillanatok – összeállítás

Képes Sport
7 órája

A McLaren maradt az élen, de Piastri megelőzte Norrist a hungaroringi időmérő előtt

F1
8 órája

A megújult Hungaroringgel együtt a szurkolói zóna is szintet lépett

F1
11 órája
Ezek is érdekelhetik