F1: a Renault módosíthat a legtöbbet a motorján

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.03.14. 05:40
Szombaton nyilvánosságra hozták, melyik motorgyártó hogy áll a 2015-ös idényben lehetséges motorfejlesztési lehetőségeivel. A legtöbbet még a Renault változtathat a motorján, a legkevesebbet a Mercedes.

A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) a motorfejlesztés korlátozása érdekében súlyozta a hajtóművek egyes alkatrészeit, s úgynevezett zsetonokban határozta meg az értéküket. Vannak egy, két és három zseton értékű alkatrészek a motorban, amely tavalyi verziójának 48 százalékát lehet módosítani.

Ez motoronként 32 zsetont jelent, s szombaton kiderült, mely gyártó hányat használt el eddig, azaz mennyire fejlesztett motorral érkezett az Ausztrál Nagydíjra.

A Mercedes a lehetséges 32 zsetonból 25-öt használt el, azaz hét maradt neki.

A Ferrari 22-t használt fel, tíz áll még a rendelkezésére a szezon hátralévő részében új motorjai bevetésénél.

A Renault bánt legóvatosabban a fejlesztéseivel, 20 zseton elhasználása után még 12-t használhat.

Az új motorral beszálló Honda a szabályok szerint a riválisok fennmaradó zsetonjainak átlagát használhatja, ami 9.

Legfrissebb hírek

F1 75: Rindt az utolsó kanyarban előzte meg a hibázó Brabhamet

F1
14 órája

F1 75: Jackie Stewart és Jochen Rindt klasszikus csatát vívott Silverstone-ban

F1
2025.07.07. 16:39

Leclerc válaszokat akar; Hamilton beszélne a Ferrari tervezőivel a hazai kudarc után

F1
2025.07.07. 14:38

„Ez elég extrém” – Verstappen furcsának találta Piastri büntetését

F1
2025.07.07. 13:08

Schmidt Ádám: Mindig keressük a megoldásokat a hozzánk eljutott problémákra

Egyéb egyéni
2025.07.07. 12:10

Formula–1: Nico Hülkenberg volt a kaotikus nap hőse – nemzetközi sajtóvisszhang

F1
2025.07.07. 10:18

„Elég sokáig tartott, nem igaz?” – Hülkenberg 15 év és 239 nagydíj után először ünnepelt a dobogón

F1
2025.07.06. 20:48

Kettős McLaren-siker és Hülkenberg-dobogó a kaotikus Brit Nagydíjon

F1
2025.07.06. 15:25
Ezek is érdekelhetik