Hamilton: Sokkal jobb üldözni, mint menekülni

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.06.20. 19:10
null
Lewis Hamilton harapós kedvében van, Nico Rosberg (képünkön) egyelőre nem bírja csapattársa tempóját (Fotók: Action Images)
Lewis Hamilton szerint a vasárnapi Osztrák Nagydíj végkimenetele szempontjából egyáltalán nem fontos, hogy az első vagy a második rajthelyről indul-e, hiszen a második kanyar felé vezető egyenesben is lehet támadni. Nico Rosberg viszont úgy véli, igenis meghatározó a pole pozíció, sok mindenről dönthet, ki kanyarodik be elsőként az egyes kanyarba. Mindenesetre szombaton, már csak a statisztika kedvéért is, Hamilton is akarni fogja az első rajthelyet.

Lewis Hamilton a leggyorsabb kört futotta az Osztrák Nagydíj első edzésnapján, s megnyugtató lehet számára, hogy a versenyszimulációs teli tankos menete során is gyorsabb volt csapattárásánál, a vb-éllovas Nico Rosbergnél.

„Nem ment rosszul a vezetés, főleg annak tudatában, hogy életemben először köröztem itt – mondta Hamilton, aki a délutáni edzést az energiaátalakító meghibásodása miatt idő előtt befejezte. – Az első köreim után elkaptam a fonalat, de később új íveket találva képes voltam gyorsulni. Nagyon jó érzés gyorsan menni ezen a pályán. Nem hiszem, hogy itt életbevágóan fontos lenne a pole-ból indulni, hiszen a második kanyar előtt hosszú egyenesben haladunk, de természetesen nagyon szeretném megszerezni az első rajtkockát.”

Hamilton reagált Rosberg ama nyilatkozatára, hogy most a németnél van a lélektani előny, hiszen a 22 pontos előnyén túl a legutóbbi két versenyen elért eredménye is azt mutatja, ő van lendületben. Ám Hamilton amondó, mindez nem olyan fontos, és különben is, jobban szeret üldözni, mint menekülni.

A SOSEM VOLT ÜTKÖZÉS

Érdekes rádióbeszélgetés zajlott a második szabadedzésen Romain Grosjean és mérnöke, Komacu Ajao között, miután a francia pilóta kifakadt csapattársára.
– Azt mondják a többi autóról, hogy mindenki lassú és gyors köröket megy felváltva a gumik miatt. A pálya viszont egyre gyorsabb.
– Mit csinál Pastor?
– Nem tudom, utánanézek. (Szünet.) Oké, úgy tűnik, a boxba tart.
– Jó, de összeütköztünk.
– Ütköztetek?
– Na jó, nem, de rám húzta az autóját.

„Sokkal többet tudok kihozni magamból, ha nyomás alatt kell versenyeznem, és az a cél, hogy utolérjek valakit. Ha elöl vagy, sebezhetőnek érzed magad, tudod, hogy a legapróbb hibád miatt is utolérhetnek. Számomra most pont ellentétes a helyzet” – nyugtatta magát Hamilton, akinek szavait alátámaszthatja, hogy az idén először a Spanyol Nagydíj után állt a vb-pontverseny első helyén, de utána nem is tudott nyerni.

Ugyanakkor érdekes az esete, hiszen a vasárnapi versennyel együtt számolva hátralévő 12 versenyből hiába nyerne meg tízet közvetlenül Rosberg előtt (a 11. futamon Rosberg nyerhet Hamilton előtt), ha az idényzárón kiesik, és a német nyer, a dupla pontok miatt annak ellenére sem lenne világbajnok, hogy a 19 futamból 14-et ő húz be. Persze mindez teljesen elméleti felvetés, hiszen az is kell hozzá, hogy a Mercedes megtartsa mostani előnyét, és egyikük se essen ki már az idén az Abu-dzabi Nagydíjig, de rámutat a jelenlegi pontrendszer és a dupla pontos idényzáró gyengéire.

27. OSZTRÁK NAGYDÍJ
PÉNTEK
1. szabadedzés: Rosberg kezdett a legjobban Ausztriában, Vettel csak a 15.
2. szabadedzés: A Mercedes az úr a Red Bull pályáján
Tíz éve lett hős Baumgartner Zsoltból – exkluzív interjú
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő, szöveges tudósítással számol be.
Rosberg: Most nálam van a lélektani előny
Újratárgyalják Massa és Pérez kanadai ütközését
A Red Bull vendéglátó gesztusa: a rivális főnöke bukta a kanyarnevet

Nico Rosberg a délutáni edzés alatt többször tanácsot kért rádión, mit tegyen, hogy tartani tudja Hamilton tempóját, és néha idegesnek is tűnt a hangja.

„Nyugodt voltam, szó sincs idegeskedésről, de azon dolgoztunk, hogy minden rendben legyen, és néhány részlet nem volt tökéletes – mondta Rosberg, aki péntek esténként mindig részletesen elemzi, mitől jobb nála Hamilton. – Nyomtam a gázt, és próbáltunk mindent rendbe hozni. Éjszaka is keményen kell dolgozni, nem kétséges. Mostanában túl nagy jelentőséget tulajdonítanak annak, melyikünk megy elöl az időmérő utolsó szakaszában, de erről még nem gondolkodtam. Az első rajtkocka nagyon fontos lesz, mert sok múlhat azon, melyikünk kanyarodik be elsőként az egyes kanyarban.”

Rosberg elmondta, aggódik a szuperlágy gumik miatt, nagyon szemcsésednek ugyanis hátul, ami gondot okozhat a versenyen. A lágy gumikkal semmi gondja sincs.

A két Mercedes mögött messze sorakoztak a többiek, egy körön és hosszabb menetében is Fernando Alonso volt a legközelebb, de a Williams és a Red Bull pilótái, valamint Kimi Räikkönen sem maradt le – igaz, amíg a spanyol a lágy gumikon körözött, a műszaki hibával küszködő finn a szuperlágyakon ment rövidebb etapot.

„A két edzésen két-két külön programot teljesítettünk Kimivel, az adatokat össze kell fésülni, hogy kiderüljön számunkra, mi a megfelelő út az autóval – mondta Alonso. – Az égen szinte folyamatosan felhők takarták el a napot, még az eső is esett, de szombaton és vasárnap sütni fog a nap, felmelegszik az idő és az aszfalt, a gumik pedig teljesen másképpen viselkednek majd. Így bármi megtörténhet, nagy show-t adunk a szurkolóknak, akik már pénteken is nagy számban eljöttek a pályára.”

Sebastian Vettel délelőtt a 15. lett egy nagy kipördüléssel fűszerezve, délután viszont a hatodik helyen zárt.

„Mindannyian nagyon vártuk már ezt a hétvégét, biztosan nagy élmény lesz itt versenyezni, de el kell fogadnunk, hogy nem mi vagyunk az esélyesek – mondta Vettel. – Jó tesztnapunk volt, de még nem minden tökéletes. A hazai pálya motivál minket, a legjobbat akarjuk nyújtani.”

Sebastian Vettel belátta, a Red Bull Ringen is legfeljebb harmadik lehet
Sebastian Vettel belátta, a Red Bull Ringen is legfeljebb harmadik lehet

A Red Bullról az a hír járja, hogy bár jövőre még Renault-motort használ, egy évvel később, a 2016-os szezonban házon belül gyártott erőforrás kerülhet az autóiba. A német Auto Motor Und Sport szerint már össze is állt a kép: a Renault-hajtómű turbóját eleve osztrák cég készíti, a motort a szintén osztrák AVL gyártaná, az energiaátalakítót pedig a Nissannal közösen építenék hozzá a hajtáslánchoz, amely Infiniti néven futna.

Az Osztrák Nagydíj sportfelügyelő testülete nem másította meg a Kanadai Nagydíjon közreműködő kollégák döntését Sergio Pérez és Felipe Massa montreali ütközése ügyében, azaz a Force India mexikói pilótája megkapja a két hete kiszabott öt rajthelyes büntetését. Az esetet azért tárgyalták újra a Force India kérésére, mert a kanadai testület nem tudta meghallgatni a kórházba szállított két pilótát, így fontos információk hiányában kellett döntést hoznia.

Az Ausztriában a Le Mans-i legenda Tom Kristensent is magába foglaló testületet nem tudta meggyőzni Pérez, így megmaradt Derek Warwickék ítélete.

OSZTRÁK NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:09.542 átlag: 223.945 km/ó 37 kör
2. Nico Rosberg német Mercedes 1:09.919 0.377 mp h. 50
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:10.470 0.928 40
4. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:10.519 0.977 44
5. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:10.521 0.979 39
6. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:10.807 1.265 39
7. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:10.813 1.271 44
8. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:10.920 1.378 36
9. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:10.936 1.394 45
10. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:10.972 1.430 39
11. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:10.974 1.432 45
12. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:11.261 1.719 45
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:11.296 1.754 36
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:11.491 1.949 42
15. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:11.765 2.223 30
16. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:11.806 2.264 42
17. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:11.935 2.393 39
18. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:12.229 2.687 43
19. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:12.262 2.720 46
20. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:12.279 2.737 36
21. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:12.937 3.395 24
22. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:13.596 4.054 48
1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:11.295 átlag: 218.438 km/ó 19 kör
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:11.435 0.140 mp h. 32
3. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:11.606 0.311 23
4. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:11.756 0.461 27
5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:11.839 0.544 33
6. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:12.009 0.714 33
7. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:12.072 0.777 20
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:12.114 0.819 21
9. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:12.313 1.018 36
10. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:12.364 1.069 30
11. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:12.365 1.070 21
12. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 1:12.372 1.077 35
13. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:12.570 1.275 28
14. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:12.984 1.689 29
15. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:12.988 1.693 25
16. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:13.168 1.873 28
17. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 1:13.642 2.347 27
18. Jules Bianchi francia Marussia-Ferrari 1:13.738 2.443 26
19. Max Chilton brit Marussia-Ferrari 1:13.857 2.562 28
20. Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 1:14.611 3.316 24
21. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1:14.691 3.396 9
22. Marcus Ericsson svéd Caterham-Renault 1:17.501 6.206 8

 

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1.Nico Rosberg277140
2.Lewis Hamilton455118
3.Daniel Ricciardo135 79
4.Fernando Alonso17 69
5.Sebastian Vettel25 60
6.Nico Hülkenberg7 57
7.Jenson Button14 43
8.Valtteri Bottas6 40
9.Kevin Magnussen14 23
10.Sergio Pérez14 20
11.Felipe Massa3 18
12.Kimi Räikkönen5 18
13.Romain Grosjean2 8
Jean-Éric Vergne2 8
15.Danyiil Kvjat3 4
16.Jules Bianchi1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1.Mercedes258
2.Red Bull-Renault139
3.Ferrari 87
4.Force India-Mercedes 77
5.McLaren-Mercedes 66
6.Williams-Mercedes 58
7.Toro Rosso-Renault 12
8.Lotus-Renault 8
9.Marussia-Ferrari 2
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik