Közelebb a megegyezés, 2011-ben vezetik csak be a költségvetési sapkát?

Vágólapra másolva!
2009.05.24. 13:08
Közelebb jutottak a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) 2010-es szabályai ellen „lázadó” Formula–1-es csapatok a szervezet vezetőivel, így könnyen lehet, hogy mégsem vezetik be jövőre a botránykőnek számító, 40 millió fontos költségvetési sapkát.
Mosley szerint közel a megegyezés az istállókkal
Mosley szerint közel a megegyezés az istállókkal
Fotó: Reuters
Mosley szerint közel a megegyezés az istállókkal
Mosley szerint közel a megegyezés az istállókkal
Mosley szerint közel a megegyezés az istállókkal
Fotó: Reuters
Mosley szerint közel a megegyezés az istállókkal
Az FIA részéről Max Mosley, a szervezet első embere tájékoztatta erről az újságírókat Monacóban.

„Lassan körvonalazódik a megoldás, egyre közelebb jutunk egy mindenki számára megfelelő kompromisszumhoz” – nyilatkozta.

„Mindenki a megegyezésre törekszik, ennek köszönhető a haladás. A csapatok tisztában vannak vele, hogy a jelenlegi költekezés nem tartható fenn, ennyi pénz egyszerűen nincs a sportágban” – tette hozzá.

Az új, kompromisszumos javaslat szerint 2011-re tolnák ki a költségvetési sapka bevezetését, a csapatok pedig több pénzt kapnának a hirdetési bevételekből.

„A jelenlegi állás szerint 2010 átmeneti év lenne, viszont 2011-től tényleg jön a negyvenmillió fontos költségvetési korlátozás” – mondta Mosley.

A BBC értesülései szerint elképzelhető, hogy ha mégis kivonul egy-két csapat a száguldó cirkuszból, akkor a csapatok harmadik számú pilótáival töltenék fel a rajtrácsot. A „boxutcai pletykák” szerint elsősorban a szezonban nagyon gyengén szereplő BMW és a Toyota gondolkodik a kiszálláson, még akkor is, ha megszületik a megegyezés az FIA és az istállók között.

Egyelőre nyitott kérdés, hogy ha nem lesz 2010-ben költségvetési sapka, az mennyire veti vissza a Formula–1-es beszállást tervező csapatok érdeklődését…
Legfrissebb hírek

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
40 perce

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
4 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
19 órája

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
20 órája

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
23 órája

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
Tegnap, 12:50

Pérez a visszatérés kapujában – ő a jövőre bemutatkozó Cadillac első számú jelöltje

F1
Tegnap, 12:24

Az FIA enyhíthet a versenyzők által sokat kritizált szabályon

F1
Tegnap, 10:18
Ezek is érdekelhetik