Idén módosulhat a motorszabály, 2009-től „fizetési sapka” lehet

Vágólapra másolva!
2008.01.18. 12:02
Ha a Nemzetközi Automobil-szövetség motorsport tanácsa áldását adja, akkor az idei Formula-1-es világbajnokság során már nem jár automatikus rajtbüntetés az első motorcseréért. A száguldó cirkusz csapatai már elfogadták a módosítást és Max Mosley FIA-elnök is áldását adta.
A tervek szerint az idei első motorhiba esetén nem járna rajtbüntetés
Reuters
A tervek szerint az idei első motorhiba esetén nem járna rajtbüntetés
A tervek szerint az idei első motorhiba esetén nem járna rajtbüntetés
Reuters
A tervek szerint az idei első motorhiba esetén nem járna rajtbüntetés

A nemzetközi föderáció első számú vezetője levélben értesítette az istállókat a tervezettről.

„Elfogadtuk, hogy 2008-tól kezdve nem jár büntetéssel a meghibásodás miatti első motorcsere. Ez minden autónál az első meghibásodásra vonatkozik” – írta Max Mosley a csapatfőnököknek írt tájékoztatójában.

Az autosport.com úgy tudja, hogy az FIA motorsport tanácsának döntése szinte formalitásnak tekinthető, biztos, hogy módosul a szabály.

A 2005-ös szezon óta élő „kétfutamos szabály” miatt minden egyes, idő előtti meghibásodást követő motorcsere tíz rajthelyes büntetést vont maga után, így sokszor nem az edzésen kialakult rajtsorrendnek megfelelően indultak a versenyzők a futamokon. A futamokon elromlott erőforrásokat eddig is büntetés nélkül lehetett „leváltani”. Ha az első idei motorcserére az időmérő után kerül sor, akkor nem jár tíz rajthelyes büntetés.

Max Mosley FIA-elnök egyébként már a 2009-es szezonnal is foglalkozik, „fizetési sapka” bevezetését javasolja. El szeretné érni, hogy megszabják a csapatköltségvetések felső határát, de a kiadásokba nem tartoznának bele a motorokkal, a marketinggel és promócióval, valamint a versenyzői és vezetői bérekkel kapcsolatos kiadások.

Ha az istállók nem fogadják el a tervezetet, akkor a szélcsatornák, valamint az úgynevezett 'szuperszámítógépek' használatát korlátozzák, utóbbi elsősorban a kiscsapatokat érintené kedvezőtlen módon.
Legfrissebb hírek

Colapinto már Imolában válthatja Doohant az Alpine-nál?

F1
35 perce

Vettel: A gyermekeim azt mondták, hogy már nem versenyezhetek

F1
3 órája

A Ferrari jelentős fejlesztési csomaggal készül Imolára

F1
19 órája

Ocon elégedett a Formula–1 történetének első női versenymérnökével

F1
20 órája

F1: „Két első számú pilótánk van” – Zak Brown

F1
23 órája

Ezt már fújhatja: lemaradt Max Verstappenről apja legnagyobb szponzora

F1
Tegnap, 12:50

Pérez a visszatérés kapujában – ő a jövőre bemutatkozó Cadillac első számú jelöltje

F1
Tegnap, 12:24

Az FIA enyhíthet a versenyzők által sokat kritizált szabályon

F1
Tegnap, 10:18
Ezek is érdekelhetik