De la Rosa és Alonso is ismerte és felhasználta a Ferrari-titkokat

Vágólapra másolva!
2007.09.14. 17:01
Nyilvánosságra hozta a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) azokat a bizonyítékokat, amelyek alapján példátlanul súlyos büntetéssel sújtotta a McLaren-Mercedes Formula–1-es csapatot az úgynevezett kémügyben. A wokingiaktól elvették a 2007-es konstruktőr-világbajnoki pontokat, és 100 millió dolláros pénzbírságot szabtak ki rájuk.
A McLarennél egyesek jobban ismerik a Ferrari autóit, mint sokan hitték. Ron Dennisről (képünkön) nem szól a fáma
REUTERS/Thierry Roge
A McLarennél egyesek jobban ismerik a Ferrari autóit, mint sokan hitték. Ron Dennisről (képünkön) nem szól a fáma
A McLarennél egyesek jobban ismerik a Ferrari autóit, mint sokan hitték. Ron Dennisről (képünkön) nem szól a fáma
REUTERS/Thierry Roge
A McLarennél egyesek jobban ismerik a Ferrari autóit, mint sokan hitték. Ron Dennisről (képünkön) nem szól a fáma
A 14 oldalas közleményt a Belga Nagydíjon osztották ki a sajtó képviselőinek. Ezek igazolják, hogy Nigel Stepney, a Ferrari korábbi vezető mérnöke és Michael Coughlan, a McLaren felfüggesztett főkonstruktőre rendszeresen egyeztettek egymással, és Stepney titkos információkkal látta el a brit-német csapatot.
A legfontosabb bizonyítékok közé tartozik az a levelezés, amelyet Pedro de la Rosa, a McLaren-Mercedes spanyol tesztpilótája, a világbajnok Fernando Alonso és Mike Coughlan folytatott egymással e-mailen. Ezen kívül „elfogtak” olyan SMS-üzeneteket is, amelyeket Stepney és Coughlan küldött egymásnak.
Az e-mailekben De la Rosa olyan információkról írt, amelyek Stepneytől származtak.
Március 21-én például De la Rosa ezt írta e-mailen: „Hello, Mike, ismered a vörös autók súlyelosztását? Fontos lehet nekünk, kipróbálhatnánk a szimulátorban. Előre is kösz, Pedro.”
„Utóirat: Holnap a szimulátorban leszek.”
Coughlan SMS-ben reagált az elektronikus levélre, végül azonban ezeket a beállításokat De la Rosa nem próbálta ki.

Március 25-én aztán a spanyol tesztpilóta Alonsónak írt e-mailt, amelyben két tizedes pontossággal közölt adatokat Kimi Räikkönen és Felipe Massa Ferrarijának tömegelosztásáról.

Alonso erre így reagált: „Meglepnek az egyensúlyi adatok, nem tudom, száz százalékig megbízhatók-e. Mindenesetre figyelemre méltók.”

De la Rosa válasza: „Minden információ a Ferrariról nagyon megbízható. A korábbi vezető mérnöküktől, Nigel Stepneytől származnak – nem tudom, most mi a pozíciója. Ugyanez az ember mondta el nekünk Ausztráliában, hogy Kimi a 18. körben áll ki a boxba. Nagyon jó barátságban van Mike Coughlannel, a vezető tervezőnkkel, akinek ő (Stepney) mondta ezeket.”

NEM 100, CSAK 31,1 MILLIÓ?

Pontosította a McLaren-Mercedes pénzbüntetéséről szóló információkat az FIA. A világszervezet közölte: a McLarennek csak a 100 millió dolláros bírság és a konstruktőr-világbajnokságban elért helyezésért járó „jutalom” különbözetét kell megfizetnie.
Ez azt jelenti, hogy ha a wokingiak a pilóták helyezése alapján megnyernék a pontversenyt, akkor ezért 68,9 millió dollárt kapnának a FOM-tól (Formula One Management), így 31,1 millió lenne a pénzbüntetés.
A további bizonyítékok között a flexibilis szárnyról, az aerodinamiai egyensúlyról, a gumik légnyomásadatairól, a fékrendszerről és a Ferrari boxtaktikájáról értekező e-mailek vannak.
Ezen túlmenően az FIA tanulmányozta a Stepney ellen Olaszországban folyó nyomozás jelentéseit, illetve a Coughlan és Stepney telefonbeszélgetéseiről készült jegyzőkönyveket.
Az összefoglalóban a többi között ez is olvasható: „Összességében legalább 288 SMS-ről és 35 telefonhívásról van szó Coughlan és Stepney között 2007. március 11-től július 3-ig.”

A motorsport-világtanács következtetései között egyebek mellett szerepel, hogy Coughlannak több információja volt (a Ferrariról), mint korábban gondolták, és ezeket az értesüléseket hónapokon át rendszeresen kapta.

Az információkat a szakember tovább is adta, s azok bizonyos szintig el is terjedtek a csapaton belül (név szerint megemlítik De la Rosát és Alonsót, mint olyanokat, akik ismerték ezeket az adatokat)

Pedro de la Rosa titkos információkat kért és kapott a Ferrariról, és tudatában volt annak, hogy ez illegitim forrásból származik. Megállapítható volt az is, hogy ezeket De la Rosa a szimulátorban fel is akarta használni.

Voltak olyan emberek a McLarennél, akiknek egyértelműen szándékában állt a saját teszteken felhasználni ezeket a titkos adatokat. Csak azért nem használtak fel bizonyos információkat, mert ennek technikai akadályai voltak.

Mike Coughlan pozícióját a McLarennél erősítette, hogy ő volt az a személy, akin keresztül ezekhez a titkos információkhoz hozzá lehetett jutni.

A büntetést a fentiek tudatában hozta meg az FIA motorsport-világtanácsa.

KORÁBBI ÍRÁSAINK EBBEN A TÉMÁBAN

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik